Delfts Schaakforum » Nationaal » Toernooien & activiteiten » Veel DSC-ers bij NK jeugd in Venlo (27 april - 6 mei)
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Pages (3): « previous 1 2 [3] Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Baseman Baseman is a Male
dsc barcommissaris




geregistreerd: 01-06-2003
aantal berichten: 540

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Als het al iets uitwijst, is het volgens mij dat ze positioneel sterker is dan tactisch (in ieder geval in vergelijking met haar tegenstanders). Het vroege eindspel is typisch zo'n fase waar je minder concreet hoeft te rekenen in vergelijking met het middenspel, maar waar plaatsing van de stukken om druk te behouden des te belangrijker wordt.

Maar ik kan daar als psycho-leek natuurlijk volledig naast zitten. Happy

__________________
Now I have the pawn and the compensation.

06-05-2007 13:27 Baseman is offline Send an Email to Baseman Search for Posts by Baseman Add Baseman to your Buddy List Add Baseman to your Contact List
Martin Martin is a Male
Penningmeester


geregistreerd: 17-03-2003
aantal berichten: 2233

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ja, dat is waar, maar is dat niet bijzonder voor een 10-jarige? Ik heb niet alle partijen gezien, maar in de openingen leek het meestal niet bijzonder (soms zelfs matig), maar als er een eindspel kwam, overspeelde ze tegenstanders zowat. Ook bv. in ronde 5 met een pion minder en mindere stelling pakte ze een tegenkans en won.

Verder verkeer ik in de illusie dat tactiek beter de trainen is. Weet niet of dat ook waar is Glimlach Ik ook leek Knipoog

06-05-2007 13:44 Martin is offline Send an Email to Martin Search for Posts by Martin Add Martin to your Buddy List
Pages (3): « previous 1 2 [3]  
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller