Delfts Schaakforum » Overig » Het koffiehuis » Zou het er eindelijk van komen?
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Pages (2): [1] 2 next » Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Torenstra jr. Torenstra jr. is a Male
Oud-lid




geregistreerd: 29-11-2002
aantal berichten: 1718

Zou het er eindelijk van komen? Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Eerlijk gezegd: ik geloof er niets van.
Maar zou het niet fantastisch zijn als we eindelijk weer een (of één, zo u wilt) wereldkampioen hadden?
Ze gaan het weer proberen. Zie hier.

Daarna moeten we nog eens kijken wat we met Leko gaan doen...

__________________
http://inargenti.nl voor mijn muziek

12-10-2004 20:37 Torenstra jr. is offline Homepage of Torenstra jr. Search for Posts by Torenstra jr. Add Torenstra jr. to your Buddy List
Legemaat Legemaat is a Male
clubkampioen


geregistreerd: 17-08-2004
aantal berichten: 216

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ja dat zou inderdaad erg leuk zijn. Glimlach

Geschiedenis en toekomst:

1972-1975 Fischer
1975-1985 Karpov
1985-2000 Kasparov
2000-2005 Kramnik
2005-2007 Leko
2007-2009 Radjabov
2009-2016 Carlsen
2016-2018 S. Legemaat (mijn zoontje)
2018-2020 A. Legemaat (mijn andere zoontje)
2020-2022 F. Legemaat (mijn dochter)

Hoe het daarna gaat weet ik niet.
Dat zou koffiedik kijken zijn Knipoog

__________________
Homo Caïssapiens

13-10-2004 12:04 Legemaat is offline Search for Posts by Legemaat Add Legemaat to your Buddy List
Albert Albert is a Male
DSC-verslaggever




geregistreerd: 28-08-2002
aantal berichten: 335

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Bij het bekijken van bovenstaande lijstje vraag je je toch af, waarom bij de mannelijke nakomelingen een verkleinvorm wordt gebruikt en bij de vrouwelijke niet.

13-10-2004 12:22 Albert is offline Send an Email to Albert Search for Posts by Albert Add Albert to your Buddy List
Legemaat Legemaat is a Male
clubkampioen


geregistreerd: 17-08-2004
aantal berichten: 216

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Als een vrouw wereldkampioen "bij de mannen" wordt verdient dat wat extra respect, toch? Glimlach

__________________
Homo Caïssapiens

13-10-2004 12:27 Legemaat is offline Search for Posts by Legemaat Add Legemaat to your Buddy List
Albert Albert is a Male
DSC-verslaggever




geregistreerd: 28-08-2002
aantal berichten: 335

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Arme kinderen, zo jong en zo een hoog verwachtingspatroon bij papa.

13-10-2004 17:22 Albert is offline Send an Email to Albert Search for Posts by Albert Add Albert to your Buddy List
Dolf Dolf is a Male
DSC-verslaggever


geregistreerd: 19-10-2002
aantal berichten: 274

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Legemaat
Ja dat zou inderdaad erg leuk zijn. Glimlach

Geschiedenis en toekomst:

...
2016-2018 S. Legemaat (mijn zoontje)
2018-2020 A. Legemaat (mijn andere zoontje)
2020-2022 F. Legemaat (mijn dochter)
...

Hoe het daarna gaat weet ik niet.
Dat zou koffiedik kijken zijn Knipoog


Dan zou ik ze snel lid maken.
Je hebt nog twaalf jaar voor je oudste zoon!!!!!!

13-10-2004 18:02 Dolf is offline Search for Posts by Dolf Add Dolf to your Buddy List
Legemaat Legemaat is a Male
clubkampioen


geregistreerd: 17-08-2004
aantal berichten: 216

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Nou met 7 jaar leren schaken lijkt me vroeg genoeg. (hij is nu 6). Voor de rest ga ik het natuurlijk wel een stukkie beter aanpakken dan pa Polgar en pa Kamsky.
Pa Polgar beplakte alleen de slaapkamers (incl. plafonds) vol met schaakstellingen. Ik ga het hele huis ermee behangen. De schuur trouwens ook. Pa Kamsky gaf zijn zoon een flink pak slaag als hij verloren had. Ik ga ook daarin nog een heel stuk verder, ik ga hem Kwaad......,
nou ja, je hoeft ook niet alles te weten. In ieder geval mag hij pas medicijnen gaan studeren nádat hij wereldkampioen geworden is! Grijns

__________________
Homo Caïssapiens

13-10-2004 20:53 Legemaat is offline Search for Posts by Legemaat Add Legemaat to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4466

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Euh Gert... ik snap dat je frustraties hebt over het verloren kampioenschap, maar...

Wordt het niet eens tijd voor gesrpekje met de psych? Lach Verward Lach

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

13-10-2004 22:12 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Torenstra jr. Torenstra jr. is a Male
Oud-lid




geregistreerd: 29-11-2002
aantal berichten: 1718

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

De Heer O. B. B. te R. liet ons weten:
Gert, je legt de lat op het verkeerde paard.
Als je wat eerder op je schaapjes wilt rusten zijn schaakborden niet de juiste investering.
Op de derde verjaardag heb je de volgende keuze:
- Voor jongens een golfclub;
- Voor meisjes een tennisracket.

Je verdere voornemens zijn lovenswaardig, maar waarom is legemaat.nl een machinehandel in Barneveld? Gemiste kans.

Kijk nu eens naar de ouders van Jayel Taylor. Die smeden de horens wanneer de koe heet is! Dat jongetje haal je niet meer in. En kijk: zij hebben wel een website: JayelTaylor.com.

En nu maar hopen dat je dochter over een aantal jaren niet met een schaker thuiskomt. Tenzij het Jayel Taylor is, natuurlijk.

__________________
http://inargenti.nl voor mijn muziek

13-10-2004 23:54 Torenstra jr. is offline Homepage of Torenstra jr. Search for Posts by Torenstra jr. Add Torenstra jr. to your Buddy List
Legemaat Legemaat is a Male
clubkampioen


geregistreerd: 17-08-2004
aantal berichten: 216

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Corniel
Euh Gert... ik snap dat je frustraties hebt over het verloren kampioenschap, maar...

Wordt het niet eens tijd voor gesrpekje met de psych? Lach Verward Lach


Dat zijn een paar zinnige opmerkingen Corniel, dank daarvoor Goed zo!

Wat die frustraties betreft, tsja het is een beetje als met
die Ring uit Lord of the Rings, als je hem eenmaal hebt bezeten smaakt ie naar meer! ( "My Precious, my Precious" Gemeen " )

Wat die psych betreft: misschien kunnen we samen gaan Glimlach ? Jij hebt zelf, gezien jouw signatuur [overigens een prachtig gedicht !], nog wat last van overtollige angst voor Magere Hein.
Trouwens, Idee , als we met nog wat leden van de club gaan krijgen we wellicht groepskorting Lach Draaiend hoofd

__________________
Homo Caïssapiens

14-10-2004 13:11 Legemaat is offline Search for Posts by Legemaat Add Legemaat to your Buddy List
Legemaat Legemaat is a Male
clubkampioen


geregistreerd: 17-08-2004
aantal berichten: 216

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by René Torenstra
De Heer O. B. B. te R. liet ons weten:
Gert, je legt de lat op het verkeerde paard.

René, je hebt me op kracht van goede argumenten Draaiend hoofd overtuigd!. Dankjewel Goed zo!
Ik denk dat ik dus maar af stap van dat onzalige idee.

Boeiende site trouwens over die Jayel!

__________________
Homo Caïssapiens

14-10-2004 13:25 Legemaat is offline Search for Posts by Legemaat Add Legemaat to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4466

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Legemaat
Wat die psych betreft: misschien kunnen we samen gaan Jij hebt (..) nog wat last van overtollige angst voor Magere Hein.

Ach, gezien mijn partij van afgelopen maandag denk ik dat dat wel meevalt: dat was pure doodsverachting. Grijns Lach Grijns

Quote

Trouwens, als we met nog wat leden van de club gaan krijgen we wellicht groepskorting.


Ja, gezellig, groepstherapie! Misschien ook aan te raden voor die teams die niet zo goed begonnen zijn als ze hadden gehoopt... Lach Draaiend hoofd Lach

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

14-10-2004 14:07 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Marco Marco is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 15-03-2002
aantal berichten: 1355

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Of voor mensen die hun oude team blijkbaar niet alle succes toewensen sinds zij er zelf niet meer in spelen...
Draaiend hoofd Draaiend hoofd

__________________
Van iedereen kan je wat leren; doe dat dus ook.

14-10-2004 16:52 Marco is offline Send an Email to Marco Search for Posts by Marco Add Marco to your Buddy List
Baseman Baseman is a Male
dsc barcommissaris




geregistreerd: 01-06-2003
aantal berichten: 540

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Corniel
Ja, gezellig, groepstherapie! Misschien ook aan te raden voor die teams die niet zo goed begonnen zijn als ze hadden gehoopt... Lach Draaiend hoofd Lach


A.s. maandag zal de groepstheriapie plaatsvinden. Nu maar hopen dat Herman Grooten voldoende in zijn mars heeft om de dubbelnedelaag van het 1e en 2e tegen Paul Keres te helpen verwerken. We zullen het maandag zien! Lach

__________________
Now I have the pawn and the compensation.

14-10-2004 19:09 Baseman is offline Send an Email to Baseman Search for Posts by Baseman Add Baseman to your Buddy List Add Baseman to your Contact List
Legemaat Legemaat is a Male
clubkampioen


geregistreerd: 17-08-2004
aantal berichten: 216

zetdwang Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ik kon gisteravond helaas niet op de training zijn. Maar ik heb begrepen dat psychiater Ted Barendse (ipv Grooten) toch groepstherapie gegeven heeft. Hij heeft zijn toehoorders geprobeerd af te helpen van die typische schakersneurose "zetdwang" Dat is die onverbeterlijke neiging van schakers om zetten te willen doen als ze achter een schaakbord plaatsnemen.

En Ted, is het gelukt?

__________________
Homo Caïssapiens

19-10-2004 12:23 Legemaat is offline Search for Posts by Legemaat Add Legemaat to your Buddy List
winfvdm winfvdm is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 22-03-2002
aantal berichten: 1147

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Waarde collega Legemaat,

Wil je de lezers a.u.b. uitleggen wat het verschil is tussen een neiging en een nijging?
Is goed Nederlands taalgebruik immers niet een pijler en een peiler (peilstok) van onze nationale samenleving?

__________________
Als je de Dame bent in het schaakspel, sla dan maar flink om je heen
(Zie ook Rekenvout 125)

19-10-2004 12:54 winfvdm is offline Send an Email to winfvdm Homepage of winfvdm Search for Posts by winfvdm Add winfvdm to your Buddy List
winfvdm winfvdm is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 22-03-2002
aantal berichten: 1147

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Torenstra
Zou het er eindelijk van komen?
Eerlijk gezegd: ik geloof er niets van.
Maar zou het niet fantastisch zijn als we eindelijk weer een (of één, zo u wilt) wereldkampioen hadden?
Ze gaan het weer proberen. Zie hier.

Daarna moeten we nog eens kijken wat we met Leko gaan doen...


Wat gaan we met Leko doen, collega?

__________________
Als je de Dame bent in het schaakspel, sla dan maar flink om je heen
(Zie ook Rekenvout 125)

19-10-2004 12:57 winfvdm is offline Send an Email to winfvdm Homepage of winfvdm Search for Posts by winfvdm Add winfvdm to your Buddy List
Legemaat Legemaat is a Male
clubkampioen


geregistreerd: 17-08-2004
aantal berichten: 216

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote Kees: "En verander in je bijdrage dan meteen nijging in neiging.
Is goed Nederlands taalgebruik immers niet een pijler en een peiler [peilstok] van onze nationale samenleving?"

Dank voor deze uiting van correctie-dwang.

Ik nijg voor je, Kees Halleluja

__________________
Homo Caïssapiens

19-10-2004 13:06 Legemaat is offline Search for Posts by Legemaat Add Legemaat to your Buddy List
Torenstra jr. Torenstra jr. is a Male
Oud-lid




geregistreerd: 29-11-2002
aantal berichten: 1718

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by winfvdm
Wat gaan we met Leko doen, collega?

Ik geef toe: mijn voorspelling was niet helemaal correct. Of: helemaal niet correct, zoals mijn vader deze zin zou verbeteren.
We hebben regelmatig invallers nodig in DSC7 ...

__________________
http://inargenti.nl voor mijn muziek

19-10-2004 13:23 Torenstra jr. is offline Homepage of Torenstra jr. Search for Posts by Torenstra jr. Add Torenstra jr. to your Buddy List
Marco Marco is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 15-03-2002
aantal berichten: 1355

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Betaal jij de vergoeding van de reiskosten, René? Lach

__________________
Van iedereen kan je wat leren; doe dat dus ook.

19-10-2004 14:43 Marco is offline Send an Email to Marco Search for Posts by Marco Add Marco to your Buddy List
Pages (2): [1] 2 next »  
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller