Delfts Schaakforum » Overig » Het koffiehuis » Vechtersmentaliteit 1 Stemmen - Gemiddelde waardering: 5.00 1 Stemmen - Gemiddelde waardering: 5.00 1 Stemmen - Gemiddelde waardering: 5.00 1 Stemmen - Gemiddelde waardering: 5.00 1 Stemmen - Gemiddelde waardering: 5.00
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Torenstra jr. Torenstra jr. is a Male
Oud-lid




geregistreerd: 29-11-2002
aantal berichten: 1718

Vechtersmentaliteit Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Columns door Johannes Fischer zijn altijd een lust om te lezen: ze zijn door al die cijfertjes vaak out of context, irrelevant - maar o zo fascinerend.

De vechtersmentaliteit van de wereldkampioenen: hier.

Dat bracht natuurlijk een vraag naar boven; hier zijn mijn cijfers:

code:


Dus ik kom op ruime afstand achter Steinitz als tweede Ja! Prodent Draaiend hoofd

Haha - de gemiddelde lengte van mijn partijen met een beslissing is 34. remises 35. Ik ben dus eerder geneigd te winnen of op te geven dan in een remise te berusten Grijns

Het mooie van deze statistieken: appels en peren zijn wél te vergelijken. Ha! Ik ben toch maar mooi tweede Grijns Wie volgt?

__________________
http://inargenti.nl voor mijn muziek

24-12-2004 17:18 Torenstra jr. is offline Homepage of Torenstra jr. Search for Posts by Torenstra jr. Add Torenstra jr. to your Buddy List
Marco Marco is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 15-03-2002
aantal berichten: 1355

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ik heb geen flauw idee hoeveel partijen ik in mijn leven heb gespeeld, zelfs als je daar geen blitz, rapid of internetpartijen onder schaart.

Echt geen flauw idee. Wat betreft remises, ja dat gebeurt wel eens, maar vrij zelden: intern eigenlijk bijna nooit, en verder deed ik het vroeger weleens tegen een betere speler in iets betere stelling (en zelfs een enkele keer op zet 6 ofzo) - om ratingpunten te winnen - en tegenwoordig, maar vooral vorig jaar, in hopeloze stelling met een flinke pokerface tegen een 'slechtere' opponent, wat verrassend vaak nog lukte.

Zeker sinds een jaar is de vechtersmentaliteit bij mij flink gegroeid !

__________________
Van iedereen kan je wat leren; doe dat dus ook.

24-12-2004 22:21 Marco is offline Send an Email to Marco Search for Posts by Marco Add Marco to your Buddy List
winfvdm winfvdm is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 22-03-2002
aantal berichten: 1147

Oorzaak: uitvluggeren vs. afbreken? Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Dat is een interessante zienswijze.
Ik heb gisteravond naar de statistieken van mijn partijen zitten kijken. Uit die statistieken blijkt (door zuiver technisch-wetenschappelijk onderzoek) dat het percentage remises (let wel: van mijn partijen) veel hoger is geworden met de invoering van het uitvluggeren in de plaats van het afbreken. Een interessant, tweesnijdend eindspel dat vroeger tot het bot werd afgekloven verwordt nu tot houthakken - totdat een van de spelers (vaak ikzelf) in groeiende tijdnood aanbiedt het punt maar te delen.
In de tijd van afbreken stak het percentage besliste partijen (van mijn partijen) zelfs gunstig af bij dat van Steinitz; nu bij uitvuggeren lijkt het meer op dat van de moderne wereldkampioenen.

__________________
Als je de Dame bent in het schaakspel, sla dan maar flink om je heen
(Zie ook Rekenvout 125)

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by winfvdm on 06-01-2005 at 11:45.

06-01-2005 11:44 winfvdm is offline Send an Email to winfvdm Homepage of winfvdm Search for Posts by winfvdm Add winfvdm to your Buddy List
 
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller