Delfts Schaakforum » Overig » Over de Delftse SchaakSite » Mijn mooiste partij of hoe werkt pgn op DSS v2.0
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Pages (2): [1] 2 next » Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Mijn mooiste partij of hoe werkt pgn op DSS v2.0 Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page



Zoals ik in een andere draad over DSS v2.0 al aangaf, ben ik van plan een parser te schrijven die van pgn (zoals hierboven afgebeeld) een door-klikbare partij maakt (in JavaScript). Nu ben ik zelf alleen 'goed' bekend met de Javascript output van ChessBase. Zijn er anderen die mooiere/betere versies kennen?

edit: pgn aanzienlijk vereenvoudigd

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by Corniel on 22-08-2005 at 16:40.

30-11-2004 14:37 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Mark Mark is a Male
DSC-verslaggever


geregistreerd: 08-09-2003
aantal berichten: 132

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

ik vind de output van chessbase er prima uitzien, alleen zou ik het fijn vinden als je de stukken ook nog zou kunnen verplaatsen.

Als je bij freechess.org inlogt op de site (dus zonder aparte interface) krijg je een java-versie van winboard, misschien heb je daar wat aan...
edit: hmm, dit is dus geen javascript, laat maar...

__________________
"I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work."

30-11-2004 14:56 Mark is offline Send an Email to Mark Search for Posts by Mark Add Mark to your Buddy List
Sander Sander is a Male
DSC-forummeester


geregistreerd: 23-01-2002
aantal berichten: 910

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Wellicht dat we deze kunnen gebruiken:

http://home.t-online.de/home/lutz.tauten.../pgnviewer.html

__________________
Start the clock and keep it running
It's the one to beat
I'm not in danger
I'm the danger now

30-11-2004 15:01 Sander is offline Send an Email to Sander Homepage of Sander Search for Posts by Sander Add Sander to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Mark
ik vind de output van chessbase er prima uitzien, alleen zou ik het fijn vinden als je de stukken ook nog zou kunnen verplaatsen.


Sicco heeft een java-applet geschreven die zo iets kan (is echter nog steeds niet af). Voor het tonen van de partij is dat misschien een beetje overkill. Als je zelf (als bezoeker) met zo'n partij aan de slag wil moet je hem aar zelf inporteren in een interface waar dat kan, lijkt me.

En Sander, tanx, dat ziet er nog mooier uit. (als in minder werk)

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

30-11-2004 15:04 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Vandaag ben ik maar weer eens aan de pngviewer begonnen.

Kwam ik er achter dat sanders linkje niet meer werkt: http://www.lutanho.net/pgn/pgnviewer.html is de nieuwe...

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

17-08-2005 19:37 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Wow, het werkt. Nu ja, er is heel veel wat nog niet goed gaat dus u wordt opgeroepen er nog GEEN gebruik van te maken:

Nog geen ondersteuning van:

  • meerdere PGN secties per html-pagina
  • alleen binnen het forum (bij nieuwsberichten gaat het onheroepelijk NIET goed)
  • commentaar
  • uberhaubt andere tekens/teksten (alleen kale zetten gaan dus goed)


Toch wilde ik dit voorlopig resultaat met u delen...

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

22-08-2005 16:57 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Dit is mijn voorlopige oplossing: Nadeel is dat de gebruiker zelf postid en gameid (pgn n in post) moeten invullen. Ook moet ik nog zorgen dat de pgnviewer commentaar aankan, maar met deze opzet moet dat geen probleem zijn.

[pgn post=12306 id=0]
1. d4 Nf6 2. Nf3 e6 3. Nbd2 c5 4. e3 cxd4 5. exd4 d5 6. Bd3 Nc6 7. c3 Bd6 8.
O-O Qc7 9. Qe2 Bd7 10. Re1 h6 11. Ne5 O-O 12. f4 Nh7 13. Ndf3 a6 14. a4 Rae8
15. Bc2 Bc8 16. Qd3 Nf6 17. Ng4 Ne4 18. Nf2 f5 19. Ne5 Rf6 20. Be3 Be7 21. Rec1
Nxe5 22. dxe5 Rg6 23. a5 Nc5 24. Qe2 Qc6 25. b4 d4 26. g3 dxe3 27. bxc5
0-1[/pgn]

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

25-09-2006 10:59 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Upperdog Upperdog is a Male
Coordinator HSB competitie


geregistreerd: 06-02-2004
aantal berichten: 946

Waar staat instructie partijfragmenten? Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Corniel of anderen: waar staat de instructie voor opnemen partijfragmenten in stuk tekst / partij?

Ofwel: hoe doet bijvoorbeeld Pieter Buzing dat met zijn diagram in het verslag van DSC2?

Ik zal wel over de instructie heenkijken...

25-09-2006 14:59 Upperdog is offline Search for Posts by Upperdog Add Upperdog to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

UEh, dat staat bij FEN/Diagrammen (over dit forum)

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

25-09-2006 15:44 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page



Tada. :)

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

30-09-2009 17:43 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Elguapo Elguapo is a Male
forummeester


geregistreerd: 26-03-2002
aantal berichten: 993

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Nice Glimlach

30-09-2009 20:41 Elguapo is offline Send an Email to Elguapo Search for Posts by Elguapo Add Elguapo to your Buddy List
Untagonklik Untagonklik is a Male
Erelid




geregistreerd: 07-03-2002
aantal berichten: 3279

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Super! Dit is een lang gekoesterde wens van veel forumgebruikers. Dit gaan we ongetwijfeld hier op het forum veelvuldig tegenkomen! Glimlach

__________________
Doch dyn plicht en lit de lju mar rabje.

01-10-2009 16:28 Untagonklik is offline Search for Posts by Untagonklik Add Untagonklik to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ik kreeg van een aantal leden vragen over hoe PGN’s te maken. Met ChessBase producten (CheseBase(Light), Fritz, etc.) gaat dat natuurlijk, maar zijn er gratis en/of online oplossingen die aan te bevelen zijn?

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

15-12-2009 14:03 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Albert Albert is a Male
DSC-verslaggever




geregistreerd: 28-08-2002
aantal berichten: 335

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Bedoel je PGN of bedoel je FEN. Voor FEN gebruik ik Chesspad.

15-12-2009 14:45 Albert is offline Send an Email to Albert Search for Posts by Albert Add Albert to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Gezien de titel van het topic én wat ik vroeg, bedoel ik PGN. Knipoog

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

15-12-2009 15:14 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Martin Martin is a Male
Penningmeester


geregistreerd: 17-03-2003
aantal berichten: 2231

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Hij bedoelt PGN.
Op zich kun je dit prima met de hand doen, zie Wikipedia, maar ik schat dat er ook wel tools voor zijn. Kan ChessPad het niet gewoon ook, Albert?

15-12-2009 15:17 Martin is offline Send an Email to Martin Search for Posts by Martin Add Martin to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

@Martin, vooral varianten en commentaar zullen al snel tot fouten leiden denk ik.

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

15-12-2009 15:21 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Jolle Jolle is a Male
DSC-lid


geregistreerd: 06-10-2008
aantal berichten: 16

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ik gebruik Winboard voor het maken van PGN's. Ik heb nog geen mogelijkheid gevonden om varianten toe te voegen, maar commentaar toevoegen kan wel gewoon. Het is gratis te downloaden op http://www.open-aurec.com/wbforum/WinBoa...Board-4.4.1.exe.

Korte instructie voor het maken van een pgn met Winboard:
1) Installeer winboard.
2) Start winboard en kies voor "just view or edit game files".
3) Voer je partij in met de grafische interface (gewoon door de stukken te bewegen).
4) Als je bij een bepaalde stelling commentaar toe wil voegen, kan dat via mode-->edit comment.
5) Bij mode-->edit tags kun je de namen van de spelers, uitslag van de partij, etc. invullen.
6) Met file-->save game kun je de partij opslaan in pgn formaat. Als je de pgn-code ergens anders wilt hebben, bijvoorbeeld in je webbrowser, dan kun je kiezen voor file-->copy game to clipboard. De pgn-code kun je dan plakken in een willekeurig tekstveld.

15-12-2009 16:08 Jolle is offline Send an Email to Jolle Homepage of Jolle Search for Posts by Jolle Add Jolle to your Buddy List
Martin Martin is a Male
Penningmeester


geregistreerd: 17-03-2003
aantal berichten: 2231

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

kun je ook beginnen op een andere stelling dan de beginstelling dmv de FEN-tag?

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by Martin on 15-12-2009 at 16:24.

15-12-2009 16:24 Martin is offline Send an Email to Martin Search for Posts by Martin Add Martin to your Buddy List
Jolle Jolle is a Male
DSC-lid


geregistreerd: 06-10-2008
aantal berichten: 16

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Dat kan. Kopieer de fen-code die je wil gebruiken en kies voor file-->paste position from clipboard.

15-12-2009 16:43 Jolle is offline Send an Email to Jolle Homepage of Jolle Search for Posts by Jolle Add Jolle to your Buddy List
Pages (2): [1] 2 next »  
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller