Delfts Schaakforum » DSC Forum » Externe competitie » Seizoen 2004-2005 » DSC2 verliest dramatisch
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Dolf Dolf is a Male
DSC-verslaggever


geregistreerd: 19-10-2002
aantal berichten: 274

DSC2 verliest dramatisch Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

DSC2 heeft weer eens op een vreselijke wijze matchpunten weggeven tegen het sterke Oud Zuijlen. Er werd verloren met 5-3, maar een kleine overwinning was meer op zijn plaats geweest.

Na een nederlaag van Pieter Buzing wonnen Kim Meulenbroek en invaller Henrik Tamerus en toen begon de ellende. Patrick verblunderde een toren in betere stelling en gaf op. Dolf Beltz verprutste een moeilijk eindspel, maar het ergste gebeurde bij invaller Jaap Flohil. In de KNSB spelen we 40 zetten in 2 uur en Jaap heeft al heel wat keren meegespeeld en zou op de hoogte moeten zijn. Het was zelfs nog aan het begin door de wedstrijdleider verteld, maar op zet 35 toen hij mat in 2(!!!) kon geven ging hij rustig door zijn vlag.

Zo stonden we plots 4-2 achter en bleven Walter Anema en Frank van Zuthpen over in moeilijke stellingen. Hun opdracht was simpel: winnen.

Frank forceerde een opening in een dichte stelling maar verblunderde plots een stuk en de partij. Walter daarentegen wist een klein plusje langszaam uit te buiten en uiteindelijk na 7½ uur de winst naar zich toe te trekken.

Zo verloren we met 5-3 en kunnen we constateren dat we dit seizoen teveel matchpunten door stommiteiten hebben weggeven, de doelen moeten bijstellen en zorgen dat we niet degraderen.

28-11-2004 09:44 Dolf is offline Search for Posts by Dolf Add Dolf to your Buddy List
Sander Sander is a Male
DSC-forummeester


geregistreerd: 23-01-2002
aantal berichten: 910

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Dolf
maar het ergste gebeurde bij invaller Jaap Flohil. In de KNSB spelen we 40 zetten in 2 uur en Jaap heeft al heel wat keren meegespeeld en zou op de hoogte moeten zijn. Het was zelfs nog aan het begin door de wedstrijdleider verteld, maar op zet 35 toen hij mat in 2(!!!) kon geven ging hij rustig door zijn vlag.


Kwaad Dat is wel heel erg stom. En het kost nog een matchpunt ook.

__________________
Start the clock and keep it running
It's the one to beat
I'm not in danger
I'm the danger now

28-11-2004 11:03 Sander is offline Send an Email to Sander Homepage of Sander Search for Posts by Sander Add Sander to your Buddy List
Baseman Baseman is a Male
dsc barcommissaris




geregistreerd: 01-06-2003
aantal berichten: 540

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Jaap heeft dit ongelukje die dag meermaals "de meest stomme actie uit mijn gehele schaakloopbaan " genoemd.

Ook mijn actie komt dicht in de buurt van een vergelijkbare kwalificatie. Boos

__________________
Now I have the pawn and the compensation.

28-11-2004 11:16 Baseman is offline Send an Email to Baseman Search for Posts by Baseman Add Baseman to your Buddy List Add Baseman to your Contact List
Walter
DSC-verslaggever




geregistreerd: 21-02-2004
aantal berichten: 358

Matchpunten en tijdnood Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Kees van der Meer had het vorig jaar al gezegd: Time Management!
Na een paar uur spelen hadden we op alle acht borden meer "bedenktijd" verbruikt dan de respectievelijke oppo's. Alleen al daarom gaat er rond 16:40 van alles mis.

Bedenktijd.
http://www.vandale.nl/opzoeken/woordenboek/:
be·den·ken1 (ov.ww.)
1 zijn gedachten laten gaan over, denken over
2 (een concept) door nadenken vinden => concipiėren, smeden, uitdenken, verzinnen
3 iets schenken aan => verblijden met

be·den·ken2 (wk.ww., zich ~)
1 op zijn besluit terugkomen, van gedachten veranderen => op zijn schreden terugkeren, tot andere gedachten komen, van gedachte veranderen, zijn rokje keren

Bedenktijd moet worden gebruikt voor betekenis 1 van bedenken, en vervolgens een kwaliteitscontrole uitvoeren over de verzonnen varianten.
Wellicht verbruiken we teveel tijd met betekenis 2 (Klopt het wel? Of zal ik toch maar...? Kan het echt niet beter?)

Ik had het geluk dat mijn oppo mij ging inhalen in tijdsverbruik, anders had hij mij voor de eerste tijdcontrole nog een zware pijp kunnen laten roken. Zoals het ging hoefde ik slechts drie tijdnoodfases te overleven om rond zet 100 een punt bij te kunnen schrijven.

Degradatie kandidaten:
Klasse 3G
7. Sliedrecht met 4 matchpunten,
8. DSC Delft 2 met 2 matchpunten
9. Hillegersberg met 1 matchpunt
en 10. Promotie 2 helemaal zonder matchpunten.

We moeten nu inderdaad wat beter gaan scoren.

Overigens ook "bedenkelijk": Het hoge verbruik van invallers ("plaatsvervanger voor een korte termijn").

28-11-2004 14:05 Walter is offline Search for Posts by Walter Add Walter to your Buddy List
Martin Martin is a Male
Penningmeester


geregistreerd: 17-03-2003
aantal berichten: 2231

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Zucht....met mat in 2 door je vlag gaan omdat je denkt dat je voldoende zetten gedaan hebt.
Ik denk niet dat ik iets kan bedenken wat dan ooit nog 'de domste actie uit je schaakloopbaan' kan worden...

28-11-2004 14:29 Martin is offline Send an Email to Martin Search for Posts by Martin Add Martin to your Buddy List
Elguapo Elguapo is a Male
forummeester


geregistreerd: 26-03-2002
aantal berichten: 993

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Wat dacht je van onterecht "mat" roepen, de stukken in de doos doen, en weglopen en achteraf horen dat je een reglementaire nul hebt gekregen Lach

28-11-2004 14:34 Elguapo is offline Send an Email to Elguapo Search for Posts by Elguapo Add Elguapo to your Buddy List
Rick Plomp Rick Plomp is a Male
schaakverslaggever


geregistreerd: 01-12-2003
aantal berichten: 322

TIJDNOOD Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Als je in tijdnood zit , breekt het zweet je uit! Hebben jullie je niet af gevraagd waarom dat uit bleef???? In ieder geval is nog nooit iemand zo ontspannen door zijn vlag gegaan!

28-11-2004 14:37 Rick Plomp is offline Search for Posts by Rick Plomp Add Rick Plomp to your Buddy List
Richard Richard is a Male
DSC-forummeester




geregistreerd: 02-11-2003
aantal berichten: 972

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Sander

Quote

Originally posted by Dolf
maar het ergste gebeurde bij invaller Jaap Flohil. In de KNSB spelen we 40 zetten in 2 uur en Jaap heeft al heel wat keren meegespeeld en zou op de hoogte moeten zijn. Het was zelfs nog aan het begin door de wedstrijdleider verteld, maar op zet 35 toen hij mat in 2(!!!) kon geven ging hij rustig door zijn vlag.


Kwaad Dat is wel heel erg stom. En het kost nog een matchpunt ook.


als het mat in twee is waarom dan wachten ??

28-11-2004 16:04 Richard is offline Search for Posts by Richard Add Richard to your Buddy List
Richard Richard is a Male
DSC-forummeester




geregistreerd: 02-11-2003
aantal berichten: 972

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Baseman
Jaap heeft dit ongelukje die dag meermaals "de meest stomme actie uit mijn gehele schaakloopbaan " genoemd.

Ook mijn actie komt dicht in de buurt van een vergelijkbare kwalificatie. Boos


de bas blunderen ? Kan dat ook al

28-11-2004 16:06 Richard is offline Search for Posts by Richard Add Richard to your Buddy List
Teun Teun is a Male
schaakverslaggever


geregistreerd: 25-06-2003
aantal berichten: 217

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Jaap: morgen tegen Haeghe Ooievaar is de speeltijd 1 uur 3 kwartier voor de hele partij, geen uitvluggerfase. Wel zo duidelijk! Knipoog Op naar een revanche! Kwaad

Henrik en Koert: mooi zo'n invalbeurt, morgen weer een goed resultaat, afgesproken?!

Rest van het derde: ik reken ook op jullie....

Rest van de club (en in het bijzonder Oranje en Bas): morgen graag aanmoedigingen voor het derde, het is een belangrijke pot voor ons, een overwinning zou heel mooi zijn...

28-11-2004 16:19 Teun is offline Send an Email to Teun Homepage of Teun Search for Posts by Teun Add Teun to your Buddy List
Baseman Baseman is a Male
dsc barcommissaris




geregistreerd: 01-06-2003
aantal berichten: 540

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Richard

Quote

Originally posted by Baseman
Jaap heeft dit ongelukje die dag meermaals "de meest stomme actie uit mijn gehele schaakloopbaan " genoemd.

Ook mijn actie komt dicht in de buurt van een vergelijkbare kwalificatie. Boos


de bas blunderen ? Kan dat ook al


Ik heb er zelf ook moeite mee om het te geloven.

__________________
Now I have the pawn and the compensation.

28-11-2004 17:39 Baseman is offline Send an Email to Baseman Search for Posts by Baseman Add Baseman to your Buddy List Add Baseman to your Contact List
Baseman Baseman is a Male
dsc barcommissaris




geregistreerd: 01-06-2003
aantal berichten: 540

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Teun
Jaap: morgen tegen Haeghe Ooievaar is de speeltijd 1 uur 3 kwartier voor de hele partij, geen uitvluggerfase. Wel zo duidelijk! Knipoog Op naar een revanche! Kwaad

Henrik en Koert: mooi zo'n invalbeurt, morgen weer een goed resultaat, afgesproken?!

Rest van het derde: ik reken ook op jullie....

Rest van de club (en in het bijzonder Oranje en Bas): morgen graag aanmoedigingen voor het derde, het is een belangrijke pot voor ons, een overwinning zou heel mooi zijn...


Beiden zijn ondertussen niet meer verbonden met Ooievaar, dus niets staat onze onvoorwaardelijke steun aan het derde in de weg. Draaiend hoofd

__________________
Now I have the pawn and the compensation.

28-11-2004 17:41 Baseman is offline Send an Email to Baseman Search for Posts by Baseman Add Baseman to your Buddy List Add Baseman to your Contact List
Henrik Henrik is a Male
kroegloper




geregistreerd: 29-03-2002
aantal berichten: 722

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ik doe mijn best Teun Glimlach

29-11-2004 10:29 Henrik is offline Send an Email to Henrik Homepage of Henrik Search for Posts by Henrik Add Henrik to your Buddy List Add Henrik to your Contact List AIM Screenname: n/a YIM Screenname: n/a
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Maar hoe zit het met die invallers voor het tweede? Waarom waren het er zoveel?

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

29-11-2004 10:30 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Richard Richard is a Male
DSC-forummeester




geregistreerd: 02-11-2003
aantal berichten: 972

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Baseman

Quote

Originally posted by Teun
Jaap: morgen tegen Haeghe Ooievaar is de speeltijd 1 uur 3 kwartier voor de hele partij, geen uitvluggerfase. Wel zo duidelijk! Knipoog Op naar een revanche! Kwaad

Henrik en Koert: mooi zo'n invalbeurt, morgen weer een goed resultaat, afgesproken?!

Rest van het derde: ik reken ook op jullie....

Rest van de club (en in het bijzonder Oranje en Bas): morgen graag aanmoedigingen voor het derde, het is een belangrijke pot voor ons, een overwinning zou heel mooi zijn...


Beiden zijn ondertussen niet meer verbonden met Ooievaar, dus niets staat onze onvoorwaardelijke steun aan het derde in de weg. Draaiend hoofd
hup ooie.. uhm dsc !!!

29-11-2004 10:41 Richard is offline Search for Posts by Richard Add Richard to your Buddy List
Henrik Henrik is a Male
kroegloper




geregistreerd: 29-03-2002
aantal berichten: 722

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Opmerkelijke feitjes trouwens:

1) Geen enkele remise!
2) 7 van de 8 (!) ZWARTspelers wonnen hun partij!

29-11-2004 16:20 Henrik is offline Send an Email to Henrik Homepage of Henrik Search for Posts by Henrik Add Henrik to your Buddy List Add Henrik to your Contact List AIM Screenname: n/a YIM Screenname: n/a
 
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller