Delfts Schaakforum » Nationaal » Toernooien & activiteiten » Weekendtoernooi in Den Haag
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Pages (2): « previous 1 [2] Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Walter
DSC-verslaggever




geregistreerd: 21-02-2004
aantal berichten: 358

Ik doe ook nog mee. Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ik kan me niet schuilen achter ziekte, dus ik doe gewoon mee.

Ik zit nu nog in Amsterdam, dus vanavond een bye, maar morgen ben ik van de partij.

(Sorry Martin, ik moest vanmiddag ook nog horen of ik telefonisch standby moest lopen, dus ik moest me wel laat aanmelden)

Succes iedereen!

19-11-2004 19:18 Walter is offline Search for Posts by Walter Add Walter to your Buddy List
Mark Mark is a Male
DSC-verslaggever


geregistreerd: 08-09-2003
aantal berichten: 132

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

De aanwezige DSC-ers hebben vanavond 100% gescoord !
Ik was voor het eerst een keer redelijk snel klaar, en heb toen nog vrij soepele overwinnningen van Chiel, Joost en Marco voorbij zien komen. Bij Roland en Martin was het wat minder snel duidelijk, maar uiteindelijk haalden ze dus ook allebei een vol punt.

__________________
"I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work."

20-11-2004 01:38 Mark is offline Send an Email to Mark Search for Posts by Mark Add Mark to your Buddy List
Martin Martin is a Male
Penningmeester


geregistreerd: 17-03-2003
aantal berichten: 2233

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Walter - bye
Kim - Regl. 1

Mijn partij was eerst een Najdorf 15 zetten theorie op het bord knallen. Daarna speelde ie het niet echt secuur. Ik liet een pion staan die ik toch wel tterug hoorde te krijgen. Hij offerde een pion, maar die sloeg ik gewoon. Hij leek een aanval te krijgen, maar mat-in-1 dekte ik toch maar. Knipoog

Daarna ruilde hij zodat ik een sterke loper had tegen een zwakker paard. Hij won daarmee wel een pion, maar mijn a en b lijn waren open. Toen hij ook nog g3 speelde begon zijn koningsstelling langzaam met instorten.

Hij had ondertussen al behoorlijke tijdnood. Ik won mn pion terug, en had flink wat valletjes in de stelling gemaakt. Met nog 1 minuut op de klok zag hij Dxc2 ++ over het hoofd, maar de stelling was sowieso minder volgens mij.

20-11-2004 02:14 Martin is offline Send an Email to Martin Search for Posts by Martin Add Martin to your Buddy List
Walter
DSC-verslaggever




geregistreerd: 21-02-2004
aantal berichten: 358

Bye bye walter. Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Martin
Walter - bye

Dat was het beste wat ik heb gedaan. Ik heb 3x zelfschaakdood gepleegd, tegen zwakke oppo's.
Diep dal? Ik heb het middelpunt van de aarde bereikt!
Het kan nu alleen maar beter.

Een lange rochade, u begrijpt dat ik nu verder geen woorden aan het toernooi wil vervuilen.

21-11-2004 01:29 Walter is offline Search for Posts by Walter Add Walter to your Buddy List
Mark Mark is a Male
DSC-verslaggever


geregistreerd: 08-09-2003
aantal berichten: 132

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Wat mij betreft was het ook geen topdag, 's ochtends een half punt vanwege bye en daar bleef het bij...

In m'n eerste partij had ik zelfs aardige winstkansen totdat ik het verprutste door een pion iets te vroeg te slaan waardoor ik er zelf weer een verloor. De 2e partij speelde ik dezelfde opening, maar m'n tegenstander had er beduidend minder moeite mee en speelde a-tempo de hoofdvariant waarin wit een plusje vasthoudt (achteraf vertelde ie me dat ie me 's middags bezig had gezien en het toen maar even had bekeken :s ). Vervolgens mocht ik het ontstane eindspel met voor mij een gedekte vrijpion op d4 en een slechte loper tegen een paard voor wit proberen remise te houden. Als ik had mogen passen was dit ook gelukt...

__________________
"I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work."

21-11-2004 01:47 Mark is offline Send an Email to Mark Search for Posts by Mark Add Mark to your Buddy List
Martin Martin is a Male
Penningmeester


geregistreerd: 17-03-2003
aantal berichten: 2233

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Voor mij:
2e ronde...
redelijk uit de opening. Kreeg erg goede stelling, maar vond de winst niet en hij kreeg tegenkansen.
Gelukkig speelde ik het net wat beter dan hij, dus kwam ik alsnog weer gewonnen te staan.
Het eindspel tikte soepeltjes weg...Glimlach
2 uit 2

3e ronde...
bye vanwege vaarbewijsexamen

4e ronde...
Was al vrij moe, kende de opening van mn tegenstander niet echt. Maar net toen ik dacht dat ik wel erg lekker stond werd ineens een hoop geruild, waardoor we nog maar 1 setje lichte stukken op het bord hadden. Daarna een hoop heen en weer gemanouvreer met dame en torens.

Uiteindelijk had mijn tegenstander wel 2 dubbelpionnen, maar hij had wel de open lijn. Gelukkig kon ik mijn loper afruilen tegen zijn paard. Die bleek slechter te zijn dan ik dacht.

**

Andere DSCers:
Kim Meulenbroek stond in de tweede ronde zeker niet minder tegen GM Gagunashvily, maar verloor toch nog.
Derde ronde stond Joost volgens mij lange tijd beter tegen dezelfde GM, in het eindspel wist deze echter remise te maken.

Marco 3/4
Martin 2.5/3+bye
Walter 0/3 + bye
Mark 1/3 + bye
Roland 1/3
Kim 2.5/4
Joost 3/4
Chiel 2.5/3 + bye

21-11-2004 09:38 Martin is offline Send an Email to Martin Search for Posts by Martin Add Martin to your Buddy List
Martin Martin is a Male
Penningmeester


geregistreerd: 17-03-2003
aantal berichten: 2233

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

A groep:
Joost is na een makkie vanmorgen (damewinst), en na een overwinning op Chiel, met 5 punten ongedeeld tweede geworden achter Merab Gagunashvily. Go Joost! Glimlach

Chiel won eerst van Andrej Pietrow, en verloor daarna dus van Joost en moest genoegen nemen met 4 punten en de ratingprijs tot 2200.

Walter scoorde 1.5 uit 2, dus kwam nog op 2.0 uit. Misschien wil hij er nu iets meer woorden aan vuil maken.

Kim maakte vanmorgen remise met Voorschotenaar Wilschut, maar vanmiddag heb ik weinig van hem meegekregen.

Mark miste de winst 's morgens, en verloor uiteindelijk. 's middags kwam hij minder te staan, maar zijn tegenstander offerde iets te optimistisch. 2 uit 6 dus.

B Groep:
Roland won 's morgens achter elkaar, en haalde 's middags vrij snel remise. Hij eindigde dus op 3 punten.

Marco had vannacht een gala, en kwam dankzij een snelle taxichauffeur 10 minuten voordat hij reglementair verloor. Tegen Karel Stolte stond hij aanankelijk meer dan een uur achter in tijd, hij eindigde echter met meer tijd.
's middags speelde zijn tegenstander een matige variant van de Sveshnikov en won hij regelmatig.
5 uit 6.

Ikzelf speelde vanmorgen een erg fijne stelling. Uit de opening (budapester) kwam ik een pion, het loperpaar en tijd voor. Al mijn stukken stonden goed, en ik sprokkelde dan ook wat pionnetjes. Het eindspel was met loperpaar vrij makkelijk.
's Middags kwam ik lekker uit de opening, maar in een blackout schoof ik mn aanval dicht en had ik ineens niks meer. Mijn tegenstander offerde een stuk, wat volgens mij een beslissend voordeel opleverde.
Toen ik het offer aannam speelde hij a-tempo echter een tweede offer. Deze was volgens mij niet terecht. De weerlegging was moeilijk te vinden, maar dat lukte gelukkig. Ik had met een meer soldide stelling en een kleine kwal hier uit moeten komen, maar.... mijn tegenstander speelde na Txc2+ Kc1-b1 ... Txg2(dame, oeps).
Ook ik dus 5 uit 6. Samen met Marco en Leo Kranenburg gedeeld tweede. Goed voor 100 euro elk. Samen met de 400 euro van Joost, hebben we dus 600 euro daar weggehaald!!!

21-11-2004 23:15 Martin is offline Send an Email to Martin Search for Posts by Martin Add Martin to your Buddy List
Richard Richard is a Male
DSC-forummeester




geregistreerd: 02-11-2003
aantal berichten: 972

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

600 euro ? ach geld zat bij die oude club van me Glimlach
gefeliciteerd allen ! Helaas vanwege tweedaagse verjaardag niet aanwezig kunnen zijn (:

22-11-2004 00:00 Richard is offline Search for Posts by Richard Add Richard to your Buddy List
Marco Marco is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 15-03-2002
aantal berichten: 1355

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Alle geldprijzen in de B-groep werden overigens door studenten gewonnen...

Wil ik nog even vermelden dat de partij tegen Karel Stolte echt een goede, lekkere aanvalspartij was (ideale bezigheid met meer dan een uur minder, goed verdedigen met weinig tijd is pas echt een ramp!), en de winst op Bastiaan Dessing ook wel lekker soepeltjes liep gezien de belangen die op het spel stonden.
Achteraf bleek Vogelwijk trouwens niet zo blij met mij, ik had 3 van hun leden op dit toernooi verslagen! (In ronde 1 was het de beurt aan Ben Spierings)

Hoe dat te laat komen tot stand kwam? Nou...om half tien wakker worden in Leiden, beseffen dat je met het OV nooit binnen een uur daar aan gaat komen, dus een taxi bestellen, die plotseling wel heel erg duur blijkt, 50 euro kostte me die grap.
Maar goed: 100 euro winst, 50 voor de taxi, 25 voor het inschrijfgeld, eten op zat.avond, aantal bier, koffie, broodjes enzo...ik zal dit weekend zo'n 2 euro overgehouden hebben...Glimlach


Maar DSC heeft zich in ieder geval weer eens van haar beste kant laten zien!!

__________________
Van iedereen kan je wat leren; doe dat dus ook.

22-11-2004 01:54 Marco is offline Send an Email to Marco Search for Posts by Marco Add Marco to your Buddy List
Torenstra jr. Torenstra jr. is a Male
Oud-lid




geregistreerd: 29-11-2002
aantal berichten: 1718

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Richard
600 euro ? ach geld zat bij die oude club van me Glimlach
gefeliciteerd allen ! Helaas vanwege tweedaagse verjaardag niet aanwezig kunnen zijn (:


Eh. Tweeling? 23:55 en 0:05?

__________________
http://inargenti.nl voor mijn muziek

22-11-2004 03:14 Torenstra jr. is offline Homepage of Torenstra jr. Search for Posts by Torenstra jr. Add Torenstra jr. to your Buddy List
Legemaat Legemaat is a Male
clubkampioen


geregistreerd: 17-08-2004
aantal berichten: 216

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Marco, Martin en Joost: gefeliciteerd!
Mooie stunt met die taxi Marco Grijns

__________________
Homo Caïssapiens

22-11-2004 11:34 Legemaat is offline Search for Posts by Legemaat Add Legemaat to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4466

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Total off-topic:

Quote

Originally posted by René Torenstra
Eh. Tweeling? 23:55 en 0:05?

Optimist! Zo'n prenataal monster krijg je echt niet in 10 minuten uit z'n hotelkamer geperst. Lach Draaiend hoofd Lach

Maar dat waren weer mooie DSC-resultaten! Halleluja Ja! Halleluja

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

22-11-2004 12:40 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Mark Mark is a Male
DSC-verslaggever


geregistreerd: 08-09-2003
aantal berichten: 132

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Martin
Mark miste de winst 's morgens, en verloor uiteindelijk. 's middags kwam hij minder te staan, maar zijn tegenstander offerde iets te optimistisch. 2 uit 6 dus.


Ik had 2x winst en een bye, 2.5/6 dus, tegen gemiddeld 150 punten meer, valt me niet echt tegen. Gezien het aantal gemiste kansen is er (gelukkig) nog wel ruimte voor verbetering.

's Middags kwam ik helemaal niet minder te staan, m'n tegenstander had alleen wel betere aanvalskansen dan hij in de partij benutte. Bij goede verdediging (die was nogal lastig te vinden, maar bleek er wel te zijn) zou zwart echter nog steeds een prima stelling overhouden.

Verder wel leuk en leerzaam zo'n toernooi. 's Ochtends schaken na te weinig slaap gaat alleen nog niet zo lekker, wat dat betreft ben ik benieuwd naar het geheim achter het succes van Marco...

__________________
"I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work."

22-11-2004 14:46 Mark is offline Send an Email to Mark Search for Posts by Mark Add Mark to your Buddy List
Chiel Chiel is a Male
Nederlands Jeugdkampioen


geregistreerd: 17-08-2004
aantal berichten: 305

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Mijn toernooi liep wel lekker, een bye, een remisetje en hier en daar wat punten pakken. Zo kwam het dat ik het in de laatste ronde tegen Joost kon opnemen voor een hoge plaats. Deze partij liep niet geheel naar wens. Ik maakte wat fouten en Joost maakt mij gewoon keihard af. Met 4 punten viel ik buiten de gewone prijzen. Een ratingprijs op WP zat er nog wel in, ondanks dat mijn tegenstander uit ronde 1 op zondag twee maal een regl. 0 kreeg.

Ik vond het een plezierig toernooi, maar er waren toch nog wel een aantal minpuntjes, zo werd de indeling voor ronde 2 niet op vrijdagavond gemaakt, maar net na half tien (toen de ronde had moeten beginnen).
Ook had ik bij twee partijen last van de zon (de B-groep zal er geen last van gehad hebben, maar bij de niet door zonwering bedekte nooduitgangen (logisch) heb je er wel flink last van) en ben ik 1 keer hierom verhuisd. Ook was de bezetting in de A-groep niet erg sterk, 1 GM en daarna 2200hoog. Maar wat wil je met een relatief laag prijzengeld en een moeilijk met openbaar vervoer bereikbare speelzaal.

22-11-2004 18:38 Chiel is offline Send an Email to Chiel Search for Posts by Chiel Add Chiel to your Buddy List
Elguapo Elguapo is a Male
forummeester


geregistreerd: 26-03-2002
aantal berichten: 993

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Dat voordeel heeft DSC dan weer; de speelzaal is prima bereikbaar met o.a. het openbaar vervoer. Of het DSC-weekendtoernooi ook goede schakers aan weet te trekken...

Wat ik bijna vergeet; wanneer is dat DSC-weekendtoernooi eigenlijk? Knipoog

22-11-2004 19:34 Elguapo is offline Send an Email to Elguapo Search for Posts by Elguapo Add Elguapo to your Buddy List
Richard Richard is a Male
DSC-forummeester




geregistreerd: 02-11-2003
aantal berichten: 972

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

ik constateer wel dat er circa 120 deelnemrs waren, verdeeld over a en b groep alsmede de vierkampen. Qua opzet lijkt het me wel geslaagd. De website van het toernooi daarentegen is een drama. Dat kan absoluut beter. Dat er bijna geen prijzenjagers waren was te verwachten, eigenlijk had die 2500 plusser de toegang ontzegd moeten worden door de organisatie. Verboden voor profs Glimlach Het is dan ook niet meer de doelstelling in den haag om een zo'n sterk mogelijk te toernooi te organsieren, maar wel een teornooi waar de haagse regio in kwantitatief opzicht plezier van heeft. In dat opzicht is het toernooi lijkt mij wel geslaagd. Ben benieuwd welke doelstellingen bij DSC zullen worden geformuleerd voor eht weekendtoernooi.

23-11-2004 00:07 Richard is offline Search for Posts by Richard Add Richard to your Buddy List
Richard Richard is a Male
DSC-forummeester




geregistreerd: 02-11-2003
aantal berichten: 972

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Elguapo
Dat voordeel heeft DSC dan weer; de speelzaal is prima bereikbaar met o.a. het openbaar vervoer. Of het DSC-weekendtoernooi ook goede schakers aan weet te trekken...

Wat ik bijna vergeet; wanneer is dat DSC-weekendtoernooi eigenlijk? Knipoog
nadeel is dat het met de auto heel wat minder toeven is in Delft (denksportcentrum), hetgeen in den haag dan weer geen probleem is. ideaal gesporken is een locatie dicht bij OV en met voldoende gratis parkeergelegenheid.

23-11-2004 00:08 Richard is offline Search for Posts by Richard Add Richard to your Buddy List
Elguapo Elguapo is a Male
forummeester


geregistreerd: 26-03-2002
aantal berichten: 993

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

D'r staat een parkeergarage waar wel een paar honder auto's kunnen staan...Als dat te duur is, dan is er in de TU-wijk plek zat.

23-11-2004 00:47 Elguapo is offline Send an Email to Elguapo Search for Posts by Elguapo Add Elguapo to your Buddy List
Michiel Michiel is a Male
schaakverslaggever


geregistreerd: 26-03-2002
aantal berichten: 217

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Dat er bijna geen prijzenjagers waren was te verwachten, eigenlijk had die 2500 plusser de toegang ontzegd moeten worden door de organisatie. Verboden voor profs


Dit slaat werkelijk helemaal nergens op, zelfs al is het lollig bedoeld.
1) Meer titelhouders (=GMs en IMs) maakt het voor de 'gewone' schaker alleen maar interessanter om mee te doen.
2) Waarom mag GM Gagunashvili niet een poging doen om de eerste prijs van 600 euro op te halen? Dat hij de enige titelhouder is die meedoet, kan hem moeilijk aangerekend worden.

23-11-2004 13:47 Michiel is offline Send an Email to Michiel Search for Posts by Michiel Add Michiel to your Buddy List
Pages (2): « previous 1 [2]  
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller