Delfts Schaakforum » Internationaal » Toernooien & activiteiten » WK-match Kramnik-Leko
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Pages (2): « previous 1 [2] Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Walter
DSC-verslaggever




geregistreerd: 21-02-2004
aantal berichten: 358

3x mis? Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Kramnik heeft nog een nieuwtje bewaard voor de laatste partij. Hij speelt gewoon 1.e4, misschien wordt het wel een Marshall met 12.d3.

Kramnik offert geen stuk, hooguit een pion. Hij gaat immers het eindspel met een studie-achtige wending winnen.

Statistisch lijkt remise een logische resultaat, maar dankzij de knappe verdedingskunsten van Leko mag hij nu blij zijn, dat hij de eerste tijdcontrole heeft gehaald. Na Leko's opgave op zet 73 heeft Kramnik zijn titel wel op een erg magere manier behouden.

17-10-2004 22:56 Walter is offline Search for Posts by Walter Add Walter to your Buddy List
Martin Martin is a Male
Penningmeester


geregistreerd: 17-03-2003
aantal berichten: 2233

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by René Torenstra
Leuke pot!
Inderdaad stond Fritz op winst voor Zwart. DF en Hydra ook. Maar Kasparov zei op zet 44: "hee, remise," en zowaar. De computers geloofden het niet, maar Leko luisterde en er bleven slechts twee koningen over.
Grappig, want ook het commentaarduo op chess.fm had nog vele zetten nodig voordat ze het ook zagen. Fascinerend.


Het is algemeen bekend dat de weerlegging in eindspelen vaak achter de horizon van de computer ligt...

18-10-2004 09:46 Martin is offline Send an Email to Martin Search for Posts by Martin Add Martin to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4466

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Walter had gelijk met 1.e4. Helaas voor de Leko fans... Hij verloorL het werd 7-7 en Kramnik zal de winnaar who-the-f#ck-is?-Kasparov...

Ik had Liever Leko-Kramnik gezien. Maar ja, je kan niet alles hebben.

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

18-10-2004 19:05 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Legemaat Legemaat is a Male
clubkampioen


geregistreerd: 17-08-2004
aantal berichten: 216

ik zat er compleet naast Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Walter gefeliciteerd! Je zat er inderdaad stukken dichter bij met je voorspellingen dan ik. Prachtige partij trouwens, deze laatste. Wat mij betreft, samen met die Marshall-partij die Leko won, de enige mooie partij in deze match.
Erg mooi hoe Kramnik zijn a-pion meerdere malen in de aanbieding doet. Inderdaad Walter, geen stukoffer maar een pionoffer!
Ook had ik het gevoel dat dit een echte "Kramnik-partij" was. Kramnik moet euforisch zijn om met zo´n parel zijn vege lijf te redden.

Groot voordeel van deze uitslag: Kasparov ruikt nu zijn kans op een revanche-match Grijns Hij heeft er al 4 jaar over na kunnen denken hoe hij die Kramnik-muur moet slechten.

Mijn volgende voorspelling: Kasparov laat geen spaan heel van Kasimdjanov! Dat wordt eindelijk weer genieten! Draaiend hoofd

__________________
Homo Caïssapiens

18-10-2004 19:28 Legemaat is offline Search for Posts by Legemaat Add Legemaat to your Buddy List
winfvdm winfvdm is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 22-03-2002
aantal berichten: 1146

Tweemaal hoera voor Kram! Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ik vind het niet onverwacht dat Kramnik het toch een keer gelukt is om tot winst te komen. Hoe verder in de match, des te beter ging hij spelen. We hebben dat bij Botwinnik ook gezien: hij raakte steeds meer in vorm.
Tweemaal hoera voor Kram!
De naam van de 15e wereldkampioen zal voorlopig dus niet bekend zijn.

__________________
Als je de Dame bent in het schaakspel, sla dan maar flink om je heen
(Zie ook Rekenvout 125)

19-10-2004 09:34 winfvdm is offline Send an Email to winfvdm Homepage of winfvdm Search for Posts by winfvdm Add winfvdm to your Buddy List
Martin Martin is a Male
Penningmeester


geregistreerd: 17-03-2003
aantal berichten: 2233

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Kramnik is nu wereldkampioen...

19-10-2004 11:55 Martin is offline Send an Email to Martin Search for Posts by Martin Add Martin to your Buddy List
winfvdm winfvdm is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 22-03-2002
aantal berichten: 1146

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Maar wereldkampioen was-t-ie toch al, Martin? Hij is en blijft nummer 14.
Of heb jij een andere rekening?

__________________
Als je de Dame bent in het schaakspel, sla dan maar flink om je heen
(Zie ook Rekenvout 125)

19-10-2004 12:47 winfvdm is offline Send an Email to winfvdm Homepage of winfvdm Search for Posts by winfvdm Add winfvdm to your Buddy List
Martin Martin is a Male
Penningmeester


geregistreerd: 17-03-2003
aantal berichten: 2233

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ah ja...op die fiets.

19-10-2004 21:34 Martin is offline Send an Email to Martin Search for Posts by Martin Add Martin to your Buddy List
Torenstra jr. Torenstra jr. is a Male
Oud-lid




geregistreerd: 29-11-2002
aantal berichten: 1718

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Nee, op die fiets was Igor Astarloa.

__________________
http://inargenti.nl voor mijn muziek

19-10-2004 21:49 Torenstra jr. is offline Homepage of Torenstra jr. Search for Posts by Torenstra jr. Add Torenstra jr. to your Buddy List
Baseman Baseman is a Male
dsc barcommissaris




geregistreerd: 01-06-2003
aantal berichten: 540

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Corniel
Ik had Liever Leko-Kramnik gezien. Maar ja, je kan niet alles hebben.


Je bent zojuist op 14 partijen Leko-Kramnik getrakteerd! Ok, ok, 7 partijen Leko-Kramnik en 7 partijen Kramnik-Leko, maar toch! Tong

__________________
Now I have the pawn and the compensation.

19-10-2004 23:31 Baseman is offline Send an Email to Baseman Search for Posts by Baseman Add Baseman to your Buddy List Add Baseman to your Contact List
Pages (2): « previous 1 [2]  
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller