Delfts Schaakforum » DSC Forum » Activiteiten » Seizoen 2004-2005 » Marten Wortel winnaar eerste GP Rapid
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Untagonklik Untagonklik is a Male
Erelid




geregistreerd: 07-03-2002
aantal berichten: 3279

Marten Wortel winnaar eerste GP Rapid Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

De drukbezochte eerste Grand Prix Rapid-avond is gewonnen door Marten Wortel. Hij bleef Michiel van Wissen op weerstandspunten voor.

De opening van het seizoen van DSC was een bijzonder gezellige aangelegenheid. Liefst 54 schakers streden op de eerste avond van de Grand Prix Rapid-cyclus op de vierenzestig velden. Het leverde een spannend toernooi op, die pas in de laatste ronde werd beslecht.

Tegen acht uur zag de wedstrijdleider de bui al hangen; het zou even hard werken worden om iedereen om kwart over acht ingevoerd te hebben en een indeling voor de eerste ronde te kunnen presenteren. Maar met enige hulp kon iedereen op tijd worden verzocht de bar te verlaten en de borden op te zoeken. En even later zaten ze dan ook achter het bord; er zijn er altijd een aantal die moeite hebben De gezellige bar en de daaruit niet weg te denken Jeannette te verlaten.

In de eerste ronde viel meteen een geweldige verrassing te noteren. Gert Legemaat, winnaar van de Rapid-cyclus van vorig jaar, ging onderuit tegen Jos Holst. Jos kwam samen met een aantal andere Collectief'ers de boel onveilig maken en deed dat dus met verve! En uiteraard verspreidden ze ook flyers voor het OGD-toernooi van komende zaterdag, waarop een aantal DSC-ers het op hun beurt bij stadgenoot Collectief onveilig zal maken.

In de tweede ronde lieten al meer toppers wat halfjes liggen. Er toernooi was in de top ook zeer sterk bezet, en Marten Wortel en Leo Hofland kwamen niet verder dan remise. De consequentie was dat ze de volgende ronde tegen elkaar mochten. Marten won dat duel, en behield zo aansluiting bij de top. Joost Michielsen, kersvers winnaar van het OSKA Weekendtoernooi in Arnhem, Michiel van Wissen en Chiel van Oosterom gingen na 3 ronden met het volle pond aan kop.

Toen het de wedstrijdleider wederom gelukt was de spelers van de bar naar de speelzaal te dirigeren voor ronde 4, begon de eerste tekening in de strijd te komen. Koplopers Chiel en Joost mochten tegen elkaar, en Joost bleek de sterkste. Hij nam met dat resultaat de ongedeelde koppositie, aangezien Michiel tegen Joram op den Kelder niet verder kwam dan remise. En ook Marten Wortel won weer, en vond zo aansluiting bij Michiel.

Gelukkig voor de achtervolgers was er nog een laatste (vijfde) ronde. Joost en Michiel mochten in een onderling duel uitmaken wie van henging afvallen, Marten moest het opnemen tegen Matthijs Ransijn. Beide achtervolgers deden wat ze moesten doen om te winnen; Michiel verschalkte Joost en Marten versloeg Matthijs.

Het was dus aan de computer om de weerstandpunten uit te rekenen en de winnaar te bepalen. Het bleek Marten Wortel te zijn geworden; hij bleef Michiel twee weerstandspuntjes voor. Op een half punt achterstand volgde een viertal spelers. Van hen bleek Hora Vlam, die in de tweede ronde Marten zijn enige halfje had afgesnoept, de meeste weerstandspunten te hebben. En dus ging Hora er met de derde prijs vandoor.

Na deze plichtplegingen konden de verliezers hun verlies verdrinken, of proberen aan te tonen in vluggertjes dat ze toch echt hoger hadden horen te eindigen. Hetgeen dan ook gebeurde, tot de deuren van DSC na middernacht sloten.

De volledige eindstand is te vinden op de pagina van het Grand Prix Rapid, of via de onderstaande link:

Eindstand Grand Prix Rapid 2004/2005-1.

__________________
Doch dyn plicht en lit de lju mar rabje.

07-09-2004 12:05 Untagonklik is offline Search for Posts by Untagonklik Add Untagonklik to your Buddy List
Legemaat Legemaat is a Male
clubkampioen


geregistreerd: 17-08-2004
aantal berichten: 216

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

quote untagonklik:

"In de eerste ronde viel meteen een geweldige verrassing te noteren. Gert Legemaat, winnaar van de Rapid-cyclus van vorig jaar, ging onderuit tegen Jos Holst."

Ja dat was goed gespeeld van hem. Later ging ik er ook af tegen Jan Pieter de Vries. Ik moet in een nieuw seizoen altijd eerst een beetje op gang komen.
Gelukkig zijn er nog 4 ronden te gaan. Gewoon een paar keer met 5 uit 5 winnen en het is weer gepiept....

__________________
Homo Caïssapiens

07-09-2004 13:09 Legemaat is offline Search for Posts by Legemaat Add Legemaat to your Buddy List
Michiel Michiel is a Male
schaakverslaggever


geregistreerd: 26-03-2002
aantal berichten: 217

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Gewoon een paar keer met 5 uit 5 winnen en het is weer gepiept....


Tuurlijk Gert.....

07-09-2004 13:18 Michiel is offline Send an Email to Michiel Search for Posts by Michiel Add Michiel to your Buddy List
Michiel Michiel is a Male
schaakverslaggever


geregistreerd: 26-03-2002
aantal berichten: 217

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Gewoon een paar keer met 5 uit 5 winnen en het is weer gepiept....


Tuurlijk Gert..... Succes Knipoog

07-09-2004 13:19 Michiel is offline Send an Email to Michiel Search for Posts by Michiel Add Michiel to your Buddy List
Legemaat Legemaat is a Male
clubkampioen


geregistreerd: 17-08-2004
aantal berichten: 216

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ja Michiel, zo'n uitspraak maakt wel indruk op jou, nietwaar. Jij moet je eerste 5 uit 5 nog scoren.
Toegegeven, je zat er gisteravond dichtbij met 4,5.

__________________
Homo Caïssapiens

07-09-2004 13:29 Legemaat is offline Search for Posts by Legemaat Add Legemaat to your Buddy List
Michiel Michiel is a Male
schaakverslaggever


geregistreerd: 26-03-2002
aantal berichten: 217

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Vorig jaar steady op de 4; nu op de 4.5...Knipoog

07-09-2004 13:37 Michiel is offline Send an Email to Michiel Search for Posts by Michiel Add Michiel to your Buddy List
Martin Martin is a Male
Penningmeester


geregistreerd: 17-03-2003
aantal berichten: 2231

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ach... dromen mag toch wel? Tong

Wat betreft mijn avond: 1 uit 5... ultiem slechte generale?
1e: Goede stelling (loperpaar, centrum) verprutst tegen Joost. (OK, dat kan gebeuren Tong)
2e: Goede opening verprutst tegen Simon D, gelukkig hielp hij een handje door een vol stuk in de aanbieding te doen
3e: Scherpe stelling (draak) tegen Bart M, iets te opportunistisch gespeelt.
4e: Kwal gewonnen tegen Albert, daarna verzuimt af te wikkelen naar straal gewonnen spel. 5 zetten later was het een 0.
5e: Vol stuk aan Diederik gelaten.

Kortom: ik hoop dat GPR #2 snel komt Tong

07-09-2004 13:39 Martin is offline Send an Email to Martin Search for Posts by Martin Add Martin to your Buddy List
Michiel Michiel is a Male
schaakverslaggever


geregistreerd: 26-03-2002
aantal berichten: 217

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Jij moet je eerste 5 uit 5 nog scoren.


Helaas Gert, ik heb al eens 5 uit 5 gescoord: in de Grand Prix 1999-2000[1].... Het was even zoeken, maar dan heb je ook wat Glimlach

Ook in GP 2000-2001[5] had ik 5 punten. Toen werd jij 2e met 4....Hmmm....dat je dat vergeten bent Knipoog

07-09-2004 13:48 Michiel is offline Send an Email to Michiel Search for Posts by Michiel Add Michiel to your Buddy List
Legemaat Legemaat is a Male
clubkampioen


geregistreerd: 17-08-2004
aantal berichten: 216

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Shame on me. Sorry Michiel, je hebt helemaal gelijk. Stukje verkeerde beeldvorming.

__________________
Homo Caïssapiens

07-09-2004 13:58 Legemaat is offline Search for Posts by Legemaat Add Legemaat to your Buddy List
Martin Martin is a Male
Penningmeester


geregistreerd: 17-03-2003
aantal berichten: 2231

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Hehe
Beetje rivaliteit is leuk toch Tong

07-09-2004 14:00 Martin is offline Send an Email to Martin Search for Posts by Martin Add Martin to your Buddy List
Chiel Chiel is a Male
Nederlands Jeugdkampioen


geregistreerd: 17-08-2004
aantal berichten: 305

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Mijn score was wel ok, maar mijn partijen tegen olivier en ted zijn een beetje dubieus te noemen. In beide gevallen gaf ik een stuk weg. Olivier gaf hem later weer terug en Ted nam het stuk niet aan. Tegen Joost dacht ik wel goed te staan, maar dat bleek alleen schijn.

07-09-2004 14:07 Chiel is offline Send an Email to Chiel Search for Posts by Chiel Add Chiel to your Buddy List
Marco Marco is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 15-03-2002
aantal berichten: 1355

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Winst ronde 1 was erg simpel, stuk gewoon in laten staan tegen Dolf in gelijke stelling met veel meer tijd was erg sneu, remise tegen Pieter had beter gekund, evenals het in ronde 4 met 1,5 uit 3 loten tegen Ted...daarna een grappig maar incorrect potje gewonnen tegen Roland...

ook voor mij was het nog duidelijk warmdraaien...

__________________
Van iedereen kan je wat leren; doe dat dus ook.

07-09-2004 14:54 Marco is offline Send an Email to Marco Search for Posts by Marco Add Marco to your Buddy List
Elguapo Elguapo is a Male
forummeester


geregistreerd: 26-03-2002
aantal berichten: 993

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ging best aardig eigenlijk. Enne Chiel; de volgende keer heb ik wel een passend antwoord op jouw ik-wil-niet-rocheren-en-geïsoleerde-dubbelpionnen-opening Tevreden

Het serieuzere werk begint maandag pas natuurlijk...moet ik mij hiervoor aanmelden bij Arno?

07-09-2004 15:24 Elguapo is offline Send an Email to Elguapo Search for Posts by Elguapo Add Elguapo to your Buddy List
Rick Plomp Rick Plomp is a Male
schaakverslaggever


geregistreerd: 01-12-2003
aantal berichten: 322

niets en nog eens niets Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

kreeg een 1/2 puntje voor een vrije ronde en dat was alles, Hoe dat kan.....?,gewoon veel te snel, geen geduld en..slecht spel. Wat ik nu ga doen ...ha, ha, tegen beter weten in ...gewoon opnieuw beginnen!...pffff

08-09-2004 21:42 Rick Plomp is offline Search for Posts by Rick Plomp Add Rick Plomp to your Buddy List
Richard Richard is a Male
DSC-forummeester




geregistreerd: 02-11-2003
aantal berichten: 972

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

wat een baggertoernooi, althans voor mijn doen dan.
2 uit 2 daarna tegen Joost die in de colorado al meteen afweek (erg flauw) en mij er binnen no-time van af sloeg. vervolgens tegen ransijn een wat lichtzinnig dame-offer tegen 3 stukken gepleegd, waar er gelijk weer een van verloren ging. tjsa dan sta je een stuk minder,zeg maar. 2 uit 4 dus. Daarna nog een zeer solide remise tegen simon broos. Mijn avond kon niet meer stuk uiteraard.

09-09-2004 13:04 Richard is offline Search for Posts by Richard Add Richard to your Buddy List
 
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller