Delfts Schaakforum » Nationaal » Toernooien & activiteiten » Delftse SchaakDagen [7]
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Untagonklik Untagonklik is a Male
Erelid




geregistreerd: 07-03-2002
aantal berichten: 3279

Delftse SchaakDagen [7] Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ted Barendse is kampioen van Delft geworden. Na een zware partij versloeg hij Koert ter Veen, en bleef daarmee Matthijs Ransijn (die Bart Meulemans versloeg) een halfje voor.

Koert kwam duidelijk beter uit de opening. Ted sloeg gedurende de partij een remise-aanbod af, aangezien hij op dat moment voor een ongedeelde eerste plek een overwinning nodig had. Hij moest echter tot in de laatste fase van de partij knokken om de overwinning tot stand te brengen. Langzaam wist hij het voordeel van Koert teniet te doen en nam zelf het initiatief. Toen het meeste materiaal geruild was wist hij een cruciaal pionnetje te verschalken, en daarmee was het pleit beslecht.

Matthijs boekte een rappe overwinning op Bart Meulemans, hetgeen voor Ted betekende dat hij moest winnen om meteen beslag te leggen op de titel. Bart won in de opening een pionnetje, maar dat had wel als consequentie dat zijn koning in het midden bleef staan en dat hij een forse ontwikkelingsachterstand had. Toen Bart in het vervolg van de partij niet snel genoeg ontwikkelde ging het heel rap neerwaarts met de zwarte stelling. Matthijs sloeg keihard toe en voor de dertigste zet konden de stukken weer in de doos.

De ratingcategorie tot 1850 werd gewonnen door Gerbrand Beekman. Hij versloeg in een spannende partij René van Alfen. René leek met een pion meer redelijk gezond uit de opening te zijn gekomen, maar deed het in het middenspel iets minder handig. Er onstond een spannende stelling, die resulteerde in een toreneindspel waarin wit iets beter leek te staan. René speelde het eindspel prima, en qua stelling leek het wel remise te worden. Helaas viel toen zijn vlag... Het bracht Gerbrand op een schitterende 5 uit 7, waarmee de ratinggroep ruin won.

De ratingcategorie tot 1650 was voor Kees Venema. Hij verloor zijn laatste partij tegen Dave Theijn, maar de eerder behaalde 3 punten waren genoeg voor de eerste plek. De partij in de laatste ronde had hij echter niet hoeven verliezen. Hij bood Dave uitstekend partij, maar met beide vlaggen op vallen was hij de ongelukkigste vab de twee.

De uitslagen en stand zijn te bekijken op de toernooi-pagina of via de onderstaande links:

Indeling Delftse SchaakDagen[7].
Eindstand Delftse SchaakDagen na ronde 7.

__________________
Doch dyn plicht en lit de lju mar rabje.

08-06-2004 22:55 Untagonklik is offline Search for Posts by Untagonklik Add Untagonklik to your Buddy List
Untagonklik Untagonklik is a Male
Erelid




geregistreerd: 07-03-2002
aantal berichten: 3279

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Alle uitslagen stonden niet online. Hierbij alles bij elkaar:


uitslagen ronde 1:
code:
  1    Ted Barendse        ( 0 ) - Arno Wiersma        ( 0 )     6- 17  1-0    
  2    Hora Vlam           ( 0 ) - Bart Meulemans      ( 0 )    18-  1  1-0    
  3    Roelof Westerink    ( 0 ) - Dave Theijn         ( 0 )    11- 16  0-1    
  4    Koert ter Veen      ( 0 ) - Diederik van Heijgen( 0 )     2- 13  1-0    
  5    Kees Venema         ( 0 ) - Matthijs Ransijn    ( 0 )     4-  7  0-1    
  6    Gerbrand Beekman    ( 0 ) - Leo Zuijdgeest      ( 0 )     3-  9  1-0    
  7    Duncan de Lange     ( 0 ) - Rene van Alfen      ( 0 )    15-  8  0-1    
  8    Sander Van Gennip   ( 0 ) - Frank Elderhorst    ( 0 )    12-  5  1-0    
Bye: 14 Rene Herbold, 19 Rene van Dam


uitslagen ronde 2:
code:


uitslagen ronde 3:
code:


uitslagen ronde 4:
code:


uitslagen ronde 5:
code:



uitslagen ronde 6:
code:

__________________
Doch dyn plicht en lit de lju mar rabje.

08-06-2004 23:07 Untagonklik is offline Search for Posts by Untagonklik Add Untagonklik to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Netjes Bart, Ted op remise gehouden. Ook beter voor de spanning aan de kop. Dus Matthijs: het is nu nog mogelijk.

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

09-06-2004 09:04 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
BartM BartM is a Male
DSC-verslaggever




geregistreerd: 26-09-2003
aantal berichten: 281

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Corniel
Netjes Bart, Ted op remise gehouden. Ook beter voor de spanning aan de kop.


Dank je, ik ben er zelf ook heel tevreden over.
De partij zelf was een draakje waarbij Ted (met zwart) een tempo (of twee) won, maar ook na een analyse van een uur was het niet echt duidelijk of de remisegrens ooit overschreden was. In elk geval stond Ted de ganse partij ietsje beter, maar net voor er K+T tegen K+T op het bord kwam hielden we er maar mee op.

Quote

Originally posted by Corniel
Dus Matthijs: het is nu nog mogelijk.


Niet te hard je best doen, Matthijs, ik vind dat ik nu wel wat mededogen verdien Knipoog

Bart

__________________
Ik schaak, dus ik ben.

09-06-2004 10:11 BartM is offline Send an Email to BartM Search for Posts by BartM Add BartM to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Maar Bart, als je Ted op remise houdt, dan versla je Matthijs toch gewoon? 8) Draaiend hoofd 8)

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

09-06-2004 10:48 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Matthijs Matthijs is a Male
forumlid




geregistreerd: 31-05-2003
aantal berichten: 39

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Mooi Bart,

De kampioen is nog niet bekend! Grijns

Zoals eerder gezegd: Laten we er een spannende
laatste ronde van maken! Draaiend hoofd

Voor de meelezers: Toeschouwers zijn welkom!

09-06-2004 21:39 Matthijs is offline Send an Email to Matthijs Search for Posts by Matthijs Add Matthijs to your Buddy List
Ted Ted is a Male
DSC Erelid


geregistreerd: 19-12-2002
aantal berichten: 960

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Heb je toch je zin gekregen, Mathijs.
Het was gisterenavond ongemeen spannend (in mijn ogen althans).
Mathijs Ransijn won overtuigend van Bart Meulemans, en ik moest tegen Koert ter Veen alle registers opentrekken (en bv een remiseaanbod in mindere stelling weigeren) om ongedeeld winnaar te worden. Dat lukte uiteindelijk.

Ik neem aan dat Arno (nogmaals bedankt voor het in je eentje organiseren van de Schaakdagen!) de laatste gevens wel post1

__________________
"Lord, save us from the people that think they have all the answers, for they know not the questions."

11-06-2004 09:17 Ted is offline Send an Email to Ted Search for Posts by Ted Add Ted to your Buddy List
Matthijs Matthijs is a Male
forumlid




geregistreerd: 31-05-2003
aantal berichten: 39

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Nou staat er linksboven in nogal grote letters
MATTHIJS, en nog blijft met matthijs met één t schrijven.

Als ik dan toch vice- DELFTS KAMPIOEN Knipoog wordt, dan wel graag met de juiste naam Draaiend hoofd



Ted nog maals gefeliciteerd, we doen het over twee jaar met hopelijk véél meer deelnemers nog eens over.

11-06-2004 09:59 Matthijs is offline Send an Email to Matthijs Search for Posts by Matthijs Add Matthijs to your Buddy List
Ted Ted is a Male
DSC Erelid


geregistreerd: 19-12-2002
aantal berichten: 960

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Sorry, Matthijs!

__________________
"Lord, save us from the people that think they have all the answers, for they know not the questions."

11-06-2004 10:26 Ted is offline Send an Email to Ted Search for Posts by Ted Add Ted to your Buddy List
Henrik Henrik is a Male
kroegloper




geregistreerd: 29-03-2002
aantal berichten: 722

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Gefeliciteerd Ted!

11-06-2004 11:00 Henrik is offline Send an Email to Henrik Homepage of Henrik Search for Posts by Henrik Add Henrik to your Buddy List Add Henrik to your Contact List AIM Screenname: n/a YIM Screenname: n/a
Torenstra jr. Torenstra jr. is a Male
Oud-lid




geregistreerd: 29-11-2002
aantal berichten: 1718

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Hulde! Glimlach

__________________
http://inargenti.nl voor mijn muziek

11-06-2004 15:32 Torenstra jr. is offline Homepage of Torenstra jr. Search for Posts by Torenstra jr. Add Torenstra jr. to your Buddy List
Rick Plomp Rick Plomp is a Male
schaakverslaggever


geregistreerd: 01-12-2003
aantal berichten: 322

Stand houden Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

We kennen de uitdrukking ook als "je stand hoog houden",enz. In ieder geval welke variant dan ook....gefeliciteerd Ted. In alle gevallen is het bij jou van toepassing

11-06-2004 17:17 Rick Plomp is offline Search for Posts by Rick Plomp Add Rick Plomp to your Buddy List
 
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller