Delfts Schaakforum » Overig » Internet » Schaakwereld.nl
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
HeMan HeMan is a Male
actief DSC-lid




geregistreerd: 09-04-2002
aantal berichten: 50

Schaakwereld.nl Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Sinds enige tijd heb ik ook maar een schaakwebsite uit de grond gestampt: www.schaakwereld.nl

Iemand suggesties? Wat kan beter, wat kon slechter?

31-05-2004 12:24 HeMan is offline Send an Email to HeMan Search for Posts by HeMan Add HeMan to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Beter

  • je had de energie die je in schaakwereld.nl gestoken had misschien ook in www.delftseschaaksite.nl kunnen steken.
  • Ik mis een link naar de Delftse SchaakSite
  • lay-out/typografie/kleurgebruik/herkenbaarheid
  • Forum? Nog een? Worden het er niet wat veel over schaken zo?

Minder
  • pff...

Al met al is het denk ik een leuk idee, maar ik waarom voor je zelf beginnen? Binnen Utrecht was utrechtschaak.nl er al, schakers.info bestond ook al, en wij zijn er ook. Mijn vraag derhalve: wie wil je berijken, met welk doel?

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

01-06-2004 07:32 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Untagonklik Untagonklik is a Male
Erelid




geregistreerd: 07-03-2002
aantal berichten: 3279

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ik ben wel benieuwd waarom je deze site gemaakt hebt, iets wat Corniel ook vroeg. Waren de andere sites in jouw ogen niet goed? Of vind je het gewoon leuk om te doen?

Ik zie een heleboel links naar allerlei schaaksites, hetgeen erg nuttig is. De site komt wat dat betreft op mij een beetje over als een startpagina.nl-site. Ik vind persoonlijk al die links te dominant ten opzichte van de nieuwsberichten in het centrale vlak die toch het belangrijkste zijn. Misschien kunnen de links wat kleiner, of kan je met kleurverschillen meer de aandacht leggen op het centrale vlak.

Daarnaast zijn de kleuren een beetje somber. Ik zou persoonlijk voor een iets vrolijkere/lichtere tint hebben gekozen denk ik.

Maar om niet alleen maar puntjes van kritiek te spuien: het ziet er netjes uit, en ik heb niet eerder zoveel links op een soortgelijke pagina gezien. De naam van de site (en het adres) is erg prettig, en zal iedereen onthouden. Ik hoop alleen dat je het allemaal actueel kan houden, want daar gaat nogal wat werk in zitten denk ik.

Hopelijk kan je hier wat mee. Ik zal in ieder geval de site wel regelmatig bezoeken. Hij staat in mijn lijstje nu! Grijns

__________________
Doch dyn plicht en lit de lju mar rabje.

01-06-2004 14:19 Untagonklik is offline Search for Posts by Untagonklik Add Untagonklik to your Buddy List
HeMan HeMan is a Male
actief DSC-lid




geregistreerd: 09-04-2002
aantal berichten: 50

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Allereerst dank voor jullie deskundig commentaar.
"De link naar DSC mist" zag ik al aankomen, maar Corniel, waar moet ik 'm plaatsen? Een grote banner wellicht? Grijns Het kleurgebruik en de lay-out is naar mijn mening ook nog ondermaats.
Ik was ook ontevreden over de nieuwssectie, hij valt idd een beetje in het niet door de ietwat opdringerige links aan weerszijden.
Hier zal binnenkort het een en ander aan gaan veranderen(als ik weer wat meer tijd heb).

Mijn motivatie voor het opzetten van de site was tweeledig:
In de eerste plaats was het uit leergierigheid, die toets ik dan ook graag meteen in de praktijk en bij het verzinnen van een thema voor de site kwam ik uiteindelijk toch niet verder dan schaken.
Ten tweede miste ik nog het een en ander bij bestaande schaaksites. Zo heeft schakers.info bijv. een gebrek aan interactiviteit met haar gebruikers. Utrechtschaak heeft in feite alleen een forum en af en toe een lokaal nieuwsberichtje. De KNSB-site is vrij droog en heeft een trage nieuwsberichtgeving. Schaak.pagina.nl heeft veel links, echter veel hiervan is rommel.

Ik trachtte dus een pagina op te zetten met (kwaliteits)links, up-to-date nieuws waarop direct gereageerd kan worden en nog wat interactiviteit middels een forum, nieuwsbrief en een wekelijks polletje.
Ik was me er van bewust dat er al een sloot aan schaakinformatie op internet te vinden was, vooral schakers.info doet het in mijn ogen goed, maar het leek me alleen maar goed als er wat meer van dit soort sites opgezet zouden worden. Het kan altijd beter, en diversiteit kan geen kwaad.

Leuk dat jullie een reactie gaven, nu nog een reactie op mijn nieuwsberichtjes op schaakwereld.nl en mijn dag kan niet meer stuk Knipoog

01-06-2004 18:00 HeMan is offline Send an Email to HeMan Search for Posts by HeMan Add HeMan to your Buddy List
Henrik Henrik is a Male
kroegloper




geregistreerd: 29-03-2002
aantal berichten: 722

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Het idee dat je hebt qua direct kunenn reageren op een bericht, is inderdaad iets dat ik mis bij andere schaak-sites, terwijl dit bij andere sporten (voetbal is een makkelijk voorbeeld) en andere nieuws-sites zeer vaak wel het geval is. Ik denk dat zo iets het succes van de site kan bepalen.

Maar da's uiteraard alleen maar wat ik _denk_

01-06-2004 18:09 Henrik is offline Send an Email to Henrik Homepage of Henrik Search for Posts by Henrik Add Henrik to your Buddy List Add Henrik to your Contact List AIM Screenname: n/a YIM Screenname: n/a
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Dat er met schakers.info en de KNSB (en utrechtschaak) veel mis is, was bekend. Maar wat is er mis met ons?

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

02-06-2004 08:51 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
HeMan HeMan is a Male
actief DSC-lid




geregistreerd: 09-04-2002
aantal berichten: 50

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Er is op zich niet veel mis met 'jullie', echter het betreft een deelverzameling van de Schaakwereld. Ik zou graag het nationale schaakvolk bereiken met een site. Er wordt hier goed en nuttig werk verricht, ik mis echter de betrokkenheid met de club om me in te kunnen leven in wat er speelt bij DSC en dus ook om me puur te richten op de DSC-leden.
Daarnaast leek het me leerzaam om zelf een site op te zetten met alles wat er bij komt kijken. Ik heb gemerkt dat het niet eenvoudig is om de doelgroep te bereiken, hopelijk zijn de leden van het forum bereidt om hun steentje bij te dragen en zo nu en dan een kijkje te komen nemen en al dan niet een reactie op de nieuwsberichten achter te laten Frons

09-06-2004 23:54 HeMan is offline Send an Email to HeMan Search for Posts by HeMan Add HeMan to your Buddy List
Sander Sander is a Male
DSC-forummeester


geregistreerd: 23-01-2002
aantal berichten: 910

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Tja, dat is denk ik weer het voordeel van een club-site, zeker van een club zo groot als DSC. Wanneer je als algemene schaaksite bezoekers wil trekken, dan moet je het wel bijzonder goed doen. De meeste schakers bezoeken vrees ik niet meer dan www.schaakbond.nl, www.fide.com en evt sites van clubs... eigen club of clubs die toernooien organiseren. En je hebt dan natuurlijk nog eens veel concurrentie van www.schakers.info. Is er wel markt voor twee van zulke sites?

Ik hoop dat je site een succes wordt, maar ik ben bang dat het moeilijk zal blijven om bezoekers te trekken.

__________________
Start the clock and keep it running
It's the one to beat
I'm not in danger
I'm the danger now

12-06-2004 19:55 Sander is offline Send an Email to Sander Homepage of Sander Search for Posts by Sander Add Sander to your Buddy List
Ted Ted is a Male
DSC Erelid


geregistreerd: 19-12-2002
aantal berichten: 960

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Zie de website van van Stockum waarop de volgende opmerking staat:

Quote

www.schaakwereld.nl
Een door Van Stockum's schaakafdeling-adviseur IM Jop Delemarre warm aanbevolen nieuwe site. Hier vind je veel schaaklinks, aktueel schaaknieuws, (live) partijen, een wekelijkse poll en een eigen forum waar je kan discussiėren met andere schaakliefhebbers.


Dat gaat de goede kant op!

__________________
"Lord, save us from the people that think they have all the answers, for they know not the questions."

14-06-2004 13:01 Ted is offline Send an Email to Ted Search for Posts by Ted Add Ted to your Buddy List
 
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller