Delfts Schaakforum » DSC Forum » Interne competitie » Interne competitie N15: Ted Barendse, Shandijean Shindi en Martin Verolme Najaarskampioenen!
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Lars Visser Lars Visser is a Male
DSC bestuur


geregistreerd: 12-03-2020
aantal berichten: 230

Interne competitie N15: Ted Barendse, Shandijean Shindi en Martin Verolme Najaarskampioenen! Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

De laatste ronde van de najaarscompetitie zit er op. In de A-groep had Ted al ruim afstand genomen op zijn directe concurrentie en gezien vrijwel de gehele top van de A-groep met DSC-1 extern speelde was het al duidelijk dat Ted de najaarscompetitie af zou sluiten als winnaar van de A-groep. In de B-groep is het tot het laatste moment spannend geweest, Shandijean Shindi, Shiraz Alhasan en ook Christophe Rebreyend en Ahmad Diab Diaz maakten allen nog kans om er met de titel vandoor te gaan. Echter ontbraken de laatste 3(!) en zo zag Shandijean zijn kans schoon om met winst op Sumit Ganguly de winst in de B-groep, en dus promotie naar de A-groep af te dwingen. In de C-groep is het nestor Martin Verolme, die na een lange afwezigheid teruggekeerd is op de club, die de groep gewonnen heeft en daarmee promotie naar de B-groep heeft verdiend.

Het was maandag uitzonderlijk druk in het Denksportcentrum. Naast 23 partijen in de interne competitie speelden het eerste en het negende thuis en met 35 borden was het dan ook volle bak. In de A-groep werden er op de bovenste twee borden remise gemaakt door de barcomissie, Lars en Jouke. Henk van den Belt had een gigantische koningsaanval tegen Bob Voogt en zette dat handig om in een vol punt. Sofya Blanter boekte een knappe overwinning op Mees van den Berg, die ondanks zijn recente terugkeer op de club erg sterk speelt. Floris Doolaard, een nieuwe vaste aanwinst voor de A-groep, offerde een stuk in de opening tegen Lucien, miste vlak daarna een kans op directe materiaalwinst maar wist na een lange partij de vis dan alsnog op het droge te brengen. Theo Rekveldt, Tom Broekhuizen en Rob Smits kwamen maandag niet verder dan remise of een halfje en mogen zich in het voorjaar terug gaan knokken naar de A-groep.

A-groep
 Wit-ZwartUitslag
1Kees van der Meer-Jouke van Gosliga˝-˝
2Lars Visser (J)-Willem-Jan van den Broek˝-˝
3Alexander Bruschke-Jorick Laan1-0
4Henk van den Belt-Bob Voogt1-0
5Mees van den Berg-Sofya Blanter0-1
6Floris Doolaard-Lucien van de Lisdonk1-0
7David Boersma-Rob Smits (J)˝-˝
8Julian Oskam-Theo Rekveldt1-0
9Jasper Hupkes-Tom Broekhuizen˝-˝


In de B-groep hadden een aantal van de spelers aan de top verstek laten gaan en zo lag voor Shandijean de weg naar de groepswinst open. Shandijean deed wat hij moest doen en met zijn overwinning op Sumit is hij de najaarskampioen van de B-groep. Samen met hem promoveren Shiraz Alhasan en Christophe Rebreyend naar de A-groep. Tom van der Zanden, ook een recente aanwinst voor de club, heeft zich ook al snel opgewerkt naar de top van de B-groep. Daar kwam hij maandag Corniel Nobel tegen. Corniel won wel maar sprak achteraf de woorden "Die blijft niet lang in de B-groep." Wellicht kan Tom in het voorjaar een greep naar de titel in de B-groep doen? Jan van den Bolt - Jan van den Donk werd naast mij gespeeld. Ik zag Jan van den Bolt vakkundig afruilen naar een pionneneindspel wat ik beoordeeld had als compleet gewonnen. Mijn verbazing toen Jan mij aan het eind van de avond vertelde dat de partij nog remise was geworden was dan ook ontzettend groot. Wat bleek, ondanks dat Jan van den Bolt toch wel echt een goede pot kan schaken, was het concept van oppositie en sleutelvelden in pionneneindspelen hem volledig vreemd, en dat had hem een half punt gekost. Toch belangrijk die eindspelen! Waar Jan en Jan allebei een prima seizoen heben gehad in de B-groep geldt dat zeker niet voor René Poots en René Weerts. Beiden kwamen bij lange na niet tot hun gebruikelijke niveau en mogen in het voorjaar hun wonden gaan likken in de C-groep om, hopelijk, als een fenix uit de as te herrijzen.

B-groep
 Wit-ZwartUitslag
1Sumit Ganguly-Shandijean Shindi0-1
2Tom van der Zanden-Corniel Nobel0-1
3Jan van den Bolt-Jan van de Donk˝-˝
4Victor van der Kloet (J)-Willem de Koster˝-˝
5Bauke Schenkelaars-Wytze Roël0-1
6Tom Stoek-Edgar Huisman˝-˝
7André van der Weijde-Hugo van der Laan˝-˝
8Cock Hazeu-Mats Borgen0-1
9Martin Verolme-Swarnangshu Ghosh˝-˝
10René Poots-Albert Kemeling0-1


Martin Verolme is dus kampioen geworden in de C-groep, hij was deze week ingedeeld in de B-groep om de groepen even te maken. De twee overgebleven promotieplekken gaan naar spelers die daar zeker recht op hebben, Bernard Bot en Thomas Bredewoud. Ze zijn allebei dit jaar lid geworden van de club en hebben laten zien een prima pot te kunnen schaken. Thomas heeft ook al meermaals in de B-groep meegespeeld en hield zich daar prima staande. Bert van der Willik en Ernst Hanewald grepen net naast promotie, maar hebben laten zien dat zij zich zeker in het voorjaar in die strijd kunnen mengen.

C-groep
 Wit-ZwartUitslag
1Arzhang Davazdahemami-Thomas Bredewoud1-0
2Wim Meijer-Ferdinand Schreuder1-0
3Simon Dirkse-Dennis Bemelmans0-1
4David Spitsbaard-Malu Huergo1-0


Voor de stand van de interne competitie zie: tussenstand

This post has been edited 2 time(s), it was last edited by Lars Visser on 07-02-2023 at 14:43.

07-02-2023 14:42 Lars Visser is offline Send an Email to Lars Visser Search for Posts by Lars Visser Add Lars Visser to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ik krijg vaak de opmerking dat ik wel erg snel speel, en ik moet toegeven dat ik idd de neiging vaak niet kan onderdrukken om (te) snel te spelen. Afgelopen maandag heb ik dat niet gedaan.

Ik heb niet het idee dat m'n partij hiervan beter werd (of slechter), wel dat ik veel later thuis kwam. Aan het einde van de partij had ik nog 7 minuten op de klok, mijn tegenstander 1.

Enfin, zoals Lars al zei, mijn tegenstander is een schaker met veel potentie. In de opening maakte hij een fout (die ik niet afstrafte), en slechts door een zeer ongelukkige blunder van zijn zijde kreeg ik - toen remise de enige logische uitkomst leek - alsnog een kans, die ik wel pakte.

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

08-02-2023 17:03 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
 
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller