Delfts Schaakforum » Internationaal » Toernooien & activiteiten » Goede prestatie Joost op Int. Deutsche Jugendmeisterschaft 2004
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Baseman Baseman is a Male
dsc barcommissaris




geregistreerd: 01-06-2003
aantal berichten: 540

Goede prestatie Joost op Int. Deutsche Jugendmeisterschaft 2004 Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Op het 8e Int. Deutsche Jugendmeisterschaft 2004 is Joost met een score van 4½ uit 9 keurig in de middenmoot geeindigd. Gezien de sterke tegenstand is dit een mooie prestatie, goed voor winst van 16 ratingpunten.

__________________
Now I have the pawn and the compensation.

13-04-2004 08:50 Baseman is offline Send an Email to Baseman Search for Posts by Baseman Add Baseman to your Buddy List Add Baseman to your Contact List
Michiel Michiel is a Male
schaakverslaggever


geregistreerd: 26-03-2002
aantal berichten: 217

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

In de berekening wordt een k-factor van 10 gebruikt, voor ratings onder 2400 hanteert de fide een k-factor van 15. I.p.v. 16 punten dus 24 punten winst.

13-04-2004 08:57 Michiel is offline Send an Email to Michiel Search for Posts by Michiel Add Michiel to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4464

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Het is in ieder geval een toernooi waar Harmen Jonkman het weer eens goed deed. (Dat was in mijn herinnering al weer lang geleden)

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

13-04-2004 10:09 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Michiel Michiel is a Male
schaakverslaggever


geregistreerd: 26-03-2002
aantal berichten: 217

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ach, hij deed wat er van hem als grootmeester verwacht mag worden: een TPR van boven de 2500.
Gezien zijn recente resultaten mogen we inderdaad wel van 'goed' spreken Glimlach

13-04-2004 13:15 Michiel is offline Send an Email to Michiel Search for Posts by Michiel Add Michiel to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4464

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ik denk dat zien zijn resultaten van de afgelopen tijd (bijna) niemand hem nog zag als een grootmeester...

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

13-04-2004 13:34 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Baseman Baseman is a Male
dsc barcommissaris




geregistreerd: 01-06-2003
aantal berichten: 540

k-factor Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

In de berekening wordt een k-factor van 10 gebruikt, voor ratings onder 2400 hanteert de fide een k-factor van 15. I.p.v. 16 punten dus 24 punten winst.


Ik was nog van plan om het toernooi na te rekenen als training voor mijn examen Scheidsrechter C over anderhalve week (tpr's, ratingwinst of -verlies, titelnormen etc.).

Overigens is niet de huidige rating van een speler bepalend voor de k-factor, maar de hoogste rating ooit. Het lijkt me echter veilig genoeg om aan te nemen dat Joost nooit boven de 2400 is geweest. Glimlach

__________________
Now I have the pawn and the compensation.

13-04-2004 15:45 Baseman is offline Send an Email to Baseman Search for Posts by Baseman Add Baseman to your Buddy List Add Baseman to your Contact List
Michiel Michiel is a Male
schaakverslaggever


geregistreerd: 26-03-2002
aantal berichten: 217

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ik weet niet wat je allemaal wil narekenen, maar volgens mij ben je zo klaar... Glimlach

Bij twijfels over iemands rating: ga naar www.fide.com en zie aldaar de ratinghistorie.

13-04-2004 16:09 Michiel is offline Send an Email to Michiel Search for Posts by Michiel Add Michiel to your Buddy List
 
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller