Delfts Schaakforum » DSC Forum » Interne competitie » Interne competitie N8: Lekker rommelen op het bord
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Lars Visser Lars Visser is a Male
DSC bestuur


geregistreerd: 12-03-2020
aantal berichten: 230

Interne competitie N8: Lekker rommelen op het bord Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Er werden 18 partijen in de interne competitie gespeeld maandag. Op het oog een klein aantal maar toch zat het Denksportcentrum bomvol! Te gast waren namelijk CSV voor de KNSB-beker, Voorburg voor de HSB-beker en Schaakmat Westland 3 voor de HSB competitie tegen DSC8. De HSB- en KNSB-beker werden gewonnen met 3-1 en 4-0 respectievelijk. DSC8 had lang goede papieren maar moest door een paar late misstappen alsnog genoegen nemen met alweer hun derde(!) 4-4 uitslag van het seizoen.

In de A-groep waren de meeste echte zwaargewichten aan de slag in één van beide bekers. Bram van der Velden had echter juist deze avond gekozen om een ronde interne mee te spelen en daar werd Jouke van Gosliga het slachtoffer van. In een Nimzo-structuur dacht Jouke een aanval te hebben, en hoewel Bram zeker tijd nodig had om alles onder controle te houden deed hij exact dat. Jouke was all-in op de aanval en toen die niet doorsloeg moest hij al snel het veld ruimen. Kasper Uithof had geen al te beste avond. Na een dag werken was de concentratie voor hem er niet en goede zetten bleven uit. Henk van den Belt, die aan het begin van het seizoen nog verloren had van Kasper maakte daar dankbaar gebruik van. Thomas Bredewoud maakte een uitstapje vanuit de B-groep om het op te nemen tegen Sofya Blanter. Sofya liet zien dat een matig toernooi in Leuven slechts een momentopname was en won met duidelijk spel.

A-groep
 Wit-ZwartUitslag
1Jouke van Gosliga-Bram van der Velden0-1
2Rob Smits (J)-Kees van der Meer½-½
3Henk van den Belt-Kasper Uithof1-0
4Petra Randic-Jasper Hupkes0-1
5Theo Rekveldt-David Boersma1-0
6Thomas Bredewoud-Sofya Blanter0-1


De B-groep was, ook met de afwezigheid van DSC6, dat in Scheveningen extern speelde. Ahmad verloor tegen Ed Eveleens in een belangrijke strijd om de promotieplaatsen in de B-groep. Hij had, correct, een stuk geofferd en kwam een kwaliteit voor maar wist de partij niet definitief naar zich toe te trekken. Ik heb niet meegekregen wat er exact gebeurde maar vlak voor het eind van de partij begin Ahmad ineens een gigantische blunder die de partij omboog van zekere winst naar hopeloos verloren. Corniel Nobel en Tom Stoek behaalden allebei een naarstig verlangde overwinning en nemen zo iets meer afstand van de onderkant van de B-groep. Nieuwkomer Wytze Roël, die tot nu alleen maar online geschaakt had, had geen moeite met de overgang van 2D naar 3D e n won van Hugo van der Laan.

B-groep
 Wit-ZwartUitslag
1Ahmad Diab Diaz-Ed Eveleens0-1
2Henk Stipdonk-Sumit Ganguly0-1
3André van der Weijde-Edgar Huisman0-1
4Victor van der Kloet (J)-Jose Soto García1-0
5Gerard Bilars-Jan van den Bolt1-0
6Mats Borgen-Tom van der Zanden0-1
7Cock Hazeu-Corniel Nobel0-1
8Wytze Roël-Hugo van der Laan1-0
9René Poots-Tom Stoek0-1


De C-groep was weer rustig maandag. Steven Lammers speelde voor het eerst mee in de interne en won in een partij waar beide spelers qua niveau goed aan elkaar gewaagd waren van Bert van der Willik. Simon Dirkse maakte een eind aan de lange zegereeks van Ernst Hanewald en Ferdinand won overtuigend van Maneesh.

C-groep
 Wit-ZwartUitslag
1Bert van der Willik-Steven Lammers0-1
2Simon Dirkse-Ernst Hanewald1-0
3Maneesh Avadhani-Ferdinand Schreuder0-1


Voor de stand van de interne competitie zie: tussenstand

This post has been edited 2 time(s), it was last edited by Lars Visser on 29-11-2022 at 21:43.

29-11-2022 15:11 Lars Visser is offline Send an Email to Lars Visser Search for Posts by Lars Visser Add Lars Visser to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Naast dat ik samen met André van der Weijde wedstrijdleider was (vooral het aanschouwen van DSC8 was niet goed voor de bloeddruk) speelde ik ook nog een potje tegen Cock.

Ik ben blij dat ik nu ook weer wat punten heb gepakt in de B-groep, want degraderen doe ik toch liever niet.

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

29-11-2022 15:14 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
 
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller