Delfts Schaakforum » DSC Forum » Externe competitie » DSC zwijnt tegen RSC-Belgisch Park in HSB Beker
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Richard Richard is a Male
DSC-forummeester




geregistreerd: 02-11-2003
aantal berichten: 972

DSC zwijnt tegen RSC-Belgisch Park in HSB Beker Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Al doet de uitslag het niet vermoeden, 0.5-3.5, het DSC Beker team is erg goed weg gekomen in en tegen Belgisch Park.

Gert kwam op bord 1 niet verder dan remise na een lange positionele partij , volgens Gert ala Capablanca.

Richard op 2 stond verloren tegen Hans vdZIjden, had geen idee van de stand op de andere borden en besloot door te spelen. Dat paktij goed uit een door zowel hemzelf als Gert ingestraalde zet in een zaal van het kerkgebouw leverde een stukwinst op ipv een kansloos eindspel. De tegenstander dacht nog even te promoveren maar dat was een illegale zet, want de loper op f6 gaf schaak. Hierna was het resterende eindspel gewonnen.

Op bord 3 Ted, tjsa ik gaf er geen cent meer voor. Twee pionnen achter. Toch blijkt hij gewonnen te hebben. Mag hij zelf vertllen hoe.

De enige die een goed partij speelde was Pieter. Met het loperpaar bouwde hij goed op en middels een penning waar de tegenstandermet pijn en moeite maar uitkwam was eigenlijk het pleit al beslecht.

Al met al dus 0.5-3.5, waar 2.5-1.5 zeker mogelijk was geweest Met dank aan de hogere machten in het gebouw.

RSC-Belgisch Park1807DSC2120½-3½
Zijden van der, A.Q. (Ton)1801Legemaat, G. (Gert)2181½ - ½
Zijden van der, J.A. (Hans)1859Oranje, R. (Richard)20390 - 1
Groen, C. (Cor)1760Barendse, T.J.M. (Ted)21270 - 1
Herber, W. (Willem-Paul)0Buzing, P.C. (Pieter)21330 - 1

This post has been edited 4 time(s), it was last edited by Ted on 31-03-2022 at 11:03.

29-03-2022 09:05 Richard is offline Search for Posts by Richard Add Richard to your Buddy List
Ted Ted is a Male
DSC Erelid


geregistreerd: 19-12-2002
aantal berichten: 960

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ik offerde in de opening eerst een, en even later nog een tweede pion, voor een onveilige zwarte koning, en bezit van de witte velden. Maar ik speelde - zo blijkt na analyse - te ongeduldig, en mijn tegenstander deed gewoon de goede zetten. Dus was ik verpicht af te wikkelen naar een eindspel met nog een pion minder, maar remisekansjes.

Nadat ik mijn koning bewust in het midden van het bord had geparkeerd ging tegenstander Cor op zoek naar een niet-bestaand mat. Hij had kunnen overgaan naar een eindspel met nog steeds een pion meer, maar nog steeds remisekansen voor mij. Het zoeken naar mat had hem echter veel tijd gekost, en in hoge tijdnood deed hij niet meer de beste zetten, en kon ik profiteren.

Al met al een hele interessante, en van beide kanten principiele partij, waar we beiden hard moesten rekenen, en waar we beiden veel plezier aan beleefden. Ik kan me echter de zorgen van mn teamgenoten, en de teleurstelling van Cor wel voorstellen!

__________________
"Lord, save us from the people that think they have all the answers, for they know not the questions."

This post has been edited 2 time(s), it was last edited by Ted on 31-03-2022 at 11:05.

31-03-2022 11:01 Ted is offline Send an Email to Ted Search for Posts by Ted Add Ted to your Buddy List
Upperdog Upperdog is a Male
Coordinator HSB competitie


geregistreerd: 06-02-2004
aantal berichten: 946

Loting kwartfinales Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Vandaag is de loting voor de kwartfinales verricht:

Scheve Toren – Schaakhuis
Promotie – Rijswijk
Botwinnik – Schaakmat
DD – DSC

Andermaal een uitwedstrijd dus - helaas.
Wedstrijden moeten deze maand gespeeld worden.

01-04-2022 17:06 Upperdog is offline Search for Posts by Upperdog Add Upperdog to your Buddy List
 
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller