Tjerk 
Oud-DSCer

aantal berichten: 216
 |
|
|
24-11-2021 23:21 |
|
Tom Broekhuizen 
actief DSC-lid

aantal berichten: 59
 |
|
|
27-11-2021 13:17 |
|
|
QuoteOriginally posted by Martin
QuoteOriginally posted by Richard
voorstel wordt in bestuur besproken
Nou, dat is een groot woord. Ik heb dit draadje onder de aandacht gebracht.
Ik zit zelf een beetje in dubio trouwens. Het mag, en op zich kunnen we - als de animo niet overweldigend is - redelijk ruim gaan zitten. Alleen ergens druist het wel in tegen de geest van de regels. Dit zou bij wijze van spreken extra contacten opleveren. Hoe zien jullie dat?
Als je alleen schaakt en niet met meerdere mensen gaat praten is het best wel veilig. Probleem is het (bar)gedrag voor en na de partij. Vandaar denk ik de regel sluiten na 17:00. Om dat te ontmoedigen.
Tenzij besmettingen plaatsvinden via de lucht door slechte ventilatie. Ook die QR controle met een superspreader vooraf vormt een besmettingsrisico.
Zeg minstens 1:80 is nu besmet.
This post has been edited 5 time(s), it was last edited by Henk van den Belt on 30-11-2021 at 10:17.
|
|
30-11-2021 10:07 |
|
Sander 
DSC-forummeester

aantal berichten: 902
 |
|
QuoteOriginally posted by Martin
QuoteOriginally posted by Richard
voorstel wordt in bestuur besproken
Ik zit zelf een beetje in dubio trouwens. Het mag, en op zich kunnen we - als de animo niet overweldigend is - redelijk ruim gaan zitten. Alleen ergens druist het wel in tegen de geest van de regels. Dit zou bij wijze van spreken extra contacten opleveren. Hoe zien jullie dat?
Dit ben ik wel met je eens. Het gaat in de basis om het beperken van de risico's, en niet om het je aan de regels houden an sich. Die regels zijn een steuntje in de rug, maar het gaat er vooral om dat mensen in hun dagelijks leven geen risico's nemen die ze niet hoeven te nemen, in plaats van binnen de regels alsmaar de grenzen opzoeken.
De geest van de regels is dat er minder grote samenscholingen van mensen zijn. Niet dat ze worden verplaatst naar een ander moment op de dag. Het zal dat virus weinig uitmaken wanneer we spelen. Als we het moeten hebben van 'misschien is er weinig animo en dan kan het wel' dan zijn we feitelijk zelf een tweedeling aan het creeren.
En laten we vooral niet vergeten dat wij nou toevallig het soort sport beoefenen waarvoor fysiek ontmoeten niet strikt noodzakelijk is. Op fysieke borden spelen is leuker, maar laten we over dat punt nou ook niet moeilijker doen dan nodig is: we kunnen onze clubactiviteiten ook prima online houden. Ik heb zelf dan ook niet veel begrip voor mensen die van mening zijn dat schaken op fysieke borden is, of helemaal niet. Laten we nou toch blij zijn dat wij echte alternatieven hebben, en die ook omarmen.
Carlsen, Firouzja, So, Nakamura, en niet te vergeten Giri, de grote helden van onze sport, hebben laten zien dat dat ook anders kan. Waarom zouden wij hun voorbeeld niet volgen? Het enige dat nodig is is denken in mogelijkheden, in plaats van in problemen.
Kortom, mijn advies zou zijn: maak een duidelijke keuze, en ga daar volledig achter staan. Niet de ene helft van de club dit en de andere helft van de club dat. We zijn 1 heel grote club, niet een verzamelijk groepjes.
__________________ Start the clock and keep it running
It's the one to beat
I'm not in danger
I'm the danger now
This post has been edited 21 time(s), it was last edited by Sander on 01-12-2021 at 11:15.
|
|
01-12-2021 10:11 |
|
|