Delfts Schaakforum » DSC Forum » Externe competitie » DSC-H4 bolwerkt het niet tegen Wassenaar 1
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Simon Broos Simon Broos is a Male
DSC-lid


geregistreerd: 13-12-2004
aantal berichten: 47

DSC-H4 bolwerkt het niet tegen Wassenaar 1 Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

DSC4 heeft het niet gered tegen medekoploper Wassenaar 1. Nou ja medekoploper, op grond van de wedstrijdpunten wel te verstaan. Op basis van de bordpunten stonden wij op de gedeelde 3e tot 6e plaats. Goed genoeg om kampioensaspiraties te hebben, maar deze kunnen nu dus de kast in.

Wassenaar was op volle oorlogssterkte naar Delft getogen en dat betaalde zich uit. Zij wonnen op de eerst 3 borden. Helaas konden wij op de andere borden het verschil niet maken. Allemaal remises, dat schiet natuurlijk niet op.

Alleen Gerard Bilars won. Weer, want hij heeft nu 4 uit 4! Maar het ging helaas wel gepaard met een incident. Gerard stond een kwaliteit achter, maar had - want zo kennen wij hem – wel tegenkansen maar moest zeer oppassen. Zijn tegenstander, in tijdnood, gaf mat met een toren, maar dat was een onreglementaire zet omdat Gerard net schaak had gegeven. Hij wees zijn tegenstander hierop, waarna deze met een andere zet het schaak op wilde heffen. Vervolgens riep één van de omstanders dat met de aangeraakte toren gezet moest worden, waarna de wedstrijdleider erbij werd geroepen. Deze gaf Gerard er 2 minuten bij, waarna zijn tegenstander met de genoemde toren het schaak ophief, maar daardoor zijn dame verloor: 1-0.

Wassenaar ging vervolgens in discussie met de wedstrijdleider, maar deze kon de gemoederen gelukkig tot bedaren brengen. Hoe dan ook een smetje dus op een overigens nogal kansloos verloren wedstrijd.

Nu kijken hoe DCS 6 het er volgende week maandag vanaf brengt tegen DCSV 1. We wensen hen het beste toe, maar willen deze vriendenclub in de stand wel voorblijven natuurlijk.
 DSC41655-Wassenaar 116663-5
1A.D. van Gennip1815-J.A. Beijersbergen18270-1
2M.Th. Rekveldt1672-E.J. van der Marel18850-1
3E. Eveleens1637-A.C.P. Schouteren18220-1
4S.J. Broos1635-M. Claushuis1712½-½
5R.F. Gelpke1680-R.E. van Vleuten1622½-½
6C. Korving1666-W. Groothuis1627½-½
7G.H. Bilars1572-A. van der Ham14841-0
8A. van der Weijde1562-D. Lim1348½-½

This post has been edited 3 time(s), it was last edited by Corniel on 14-01-2020 at 10:42.

14-01-2020 10:13 Simon Broos is offline Send an Email to Simon Broos Search for Posts by Simon Broos Add Simon Broos to your Buddy List
Sander Sander is a Male
DSC-forummeester


geregistreerd: 23-01-2002
aantal berichten: 910

Frown Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

In de analyse gisteravond heb ik moeten constateren dat mijn tegenstander gewoon erg goed heeft gespeeld. Hier en daar heb ik de beste voortzetting gemist, maar ik heb eigenlijk op geen enkel moment in de partij echt kansen gehad.

Mijn eerste competitieverlies in meer dan 10 jaar. Huil

__________________
Start the clock and keep it running
It's the one to beat
I'm not in danger
I'm the danger now

14-01-2020 11:13 Sander is offline Send an Email to Sander Homepage of Sander Search for Posts by Sander Add Sander to your Buddy List
Jouke
webcommissie


geregistreerd: 21-10-2014
aantal berichten: 103

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ik wil niet stoken natuurlijk, en ik kan de situatie goed begrijpen. Maar regel-technisch neem ik aan dat de omstander zich er niet er mee mag bemoeien, en Gerard zelf moet constateren dat zijn tegenstander met het aangeraakte stuk de schaak moet opheffen? Wat moet je nu doen als scheidsrechter wanneer zoals in dit geval een omstander er toch mee heeft bemoeit? Moet je dan de omstander uit de zaal verwijderen of iets dergelijks, ook al maakte hij een terechte opmerking? Ik snap dat je dat in de praktijk niet doet, maar ben benieuwd naar de officiele handeling.

14-01-2020 12:25 Jouke is offline Send an Email to Jouke Search for Posts by Jouke Add Jouke to your Buddy List
Sander Sander is a Male
DSC-forummeester


geregistreerd: 23-01-2002
aantal berichten: 910

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Was die omstander 1 van de spelers uit DSC-H4 of niet? (En zou dat eigenlijk uitmaken?)

Jouke heeft denk ik gelijk: heel strikt genomen zou je zo iemand kunnen verzoeken de speelzaal te verlaten. Maar dat dat niet is gebeurd begrijp ik wel. Dat zou verder ook geen enkel verschil hebben gemaakt.

__________________
Start the clock and keep it running
It's the one to beat
I'm not in danger
I'm the danger now

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by Sander on 14-01-2020 at 12:43.

14-01-2020 12:42 Sander is offline Send an Email to Sander Homepage of Sander Search for Posts by Sander Add Sander to your Buddy List
 
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller