Delfts Schaakforum » DSC Forum » Externe competitie » Seizoen 2003-2004 » DSC schakelt RSR Ivoren Toren uit in KNSB Beker
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Michiel Michiel is a Male
schaakverslaggever


geregistreerd: 26-03-2002
aantal berichten: 217

DSC schakelt RSR Ivoren Toren uit in KNSB Beker Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

DSC heeft op vrijdag 13 februari RSR Ivoren Toren uitgeschakeld in de KNSB Beker. In Rotterdam won DSC met 3-1 na een spannende strijd.

Joost Michielsen op bord 1 was als eerste klaar met remise. Nadat hij een pion was kwijtgeraakt, wist hij het resterende toreneindspel keurig remise te houden. Marten Wortel op bord 3 leek, na een te passieve opening, aan een koningsaanval te bezwijken tegen Dolf Meijer. Hij had het geluk dat z´n tegenstander het niet zag en rond zet 35 (tijdcontrole) een stuk weggaf. Ik speelde tegen Oscar van Veen op bord 2 met zwart de Polugaevsky-variant van het Siciliaans en kwam een pion voor, maar mijn tegenstander had het iniatief en aanval.Door af te wikkelen naar een paard+loper (voor beide spelers) eindspel, waarin ik een pion meer had, mocht ik nog op winst hopen. Maar nadat ik een afruil naar een ongelijk lopereindspel had toegelaten, was bij goed spel remise het resultaat. Mijn tegenstander deed het echter niet goed en ik won.
Arend van Dop had steeds het betere van het spel tegen Djurre den Heeten en kwam op het eind zelfs een toren voor! Omdat hij geen tijd meer had, besloot hij af te wikkelen naar een toren vs paard eindspel en om helemaal zeker te zijn van de remise ging het paard er ook maar af. Winst met 3-1 en weer een ronde verder!

14-02-2004 11:37 Michiel is offline Send an Email to Michiel Search for Posts by Michiel Add Michiel to your Buddy List
Untagonklik Untagonklik is a Male
Erelid




geregistreerd: 07-03-2002
aantal berichten: 3279

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Heel netjes! Dus nu zit DSC bij de laatste 4 in poule D van de KNSB-bekercompetitie. Ik las net op de sites van Promotie en Spijkenisse dat Spijkenisse met 3-1 heeft gewonnen van Promotie.

De uitslagen tot nu toe:
code:
Middelburg        - Alteveer            .-.
Spijkenisse       - Promotie            3-1
Overschie         - HWP Sas van Gent    .-.
RSR Ivoren Toren  - DSC Delft           1-3

__________________
Doch dyn plicht en lit de lju mar rabje.

14-02-2004 12:39 Untagonklik is offline Search for Posts by Untagonklik Add Untagonklik to your Buddy List
Michiel Michiel is a Male
schaakverslaggever


geregistreerd: 26-03-2002
aantal berichten: 217

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Gedetailleerde uitslag:

RSR Ivoren Toren 2150 - DSC Delft 2226 1 - 3
1. J. van Ruitenburg 2192 - J. Michielsen 2238 ½ - ½
2. O. van Veen 2174 - M.E. van Wissen 2241 0 - 1
3. D.N. Meijer 2232 - M.R. Wortel 2261 0 - 1
4. D.den Heeten 2001 - A.J. van Dop 2163 ½ - ½

16-02-2004 17:12 Michiel is offline Send an Email to Michiel Search for Posts by Michiel Add Michiel to your Buddy List
 
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller