Delfts Schaakforum » DSC Forum » Externe competitie » DSC-H3 verslaat DD3
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Rob Rob is a Male
DSC-lid


geregistreerd: 08-09-2004
aantal berichten: 28

DSC-H3 verslaat DD3 Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

DSC-H3 heeft gisteren de thuiswedstrijd tegen DD3 met 5-3 gewonnen. De overwinning kwam nooit in gevaar.

Rob Smits won gisteren vrij gemakkelijk omdat zijn tegenstander een loper­offer op b5 over het hoofd had gezien. Hij nam het aan, zodat ik snel en een pion en een kwaliteit had gewonnen, Met twee verbonden vrijpionnen op de damevleugel was het snel beslist.

Hierna won Corniel Nobel door een dubbele aanval met een pion een vol stuk, wat snel in het volgende punt resulteerde.



Jorick Laan had zijn tegenstander snel onderdruk met een koningsaanval. Zijn tegenstander probeerde nog met een paardoffer dame verlies te vermijden, maar dit was alleen maar uitstel van de beslissing.

Arnt Veenstra had een mindere stelling (volgens hem misschien wel verloren) en met minder tijd op de klok. Tot zijn verbazing kreeg hij plotseling een remise­aanbod. Dit werd na overleg met de teamleider geaccepteerd.

Diederik van Heijgen en zijn tegenstander kwamen hierna remise overeen omdat een winstpoging onverantwoordelijk was.

Brent van Dusseldorp zag een dreiging over het hoofd waardoor een kwaliteit verloor. Toen ook nog zijn koningsstelling werd geopend, was het snel over.

Arno Wiersma had zijn dame geofferd tegen een loper en een toren en ver opgerukte vrijpion. Dit deed hij omdat hij ten onrechte dacht dat zijn dame anders verloren zou gaan. Hij kon even later alsnog remise afdwingen door eeuwig schaak door twee toren op de tweede rij. De overwinning voor het team was hiermee binnen.



Alexander Bruschke kon geen gaatje vinden in de verdediging van zijn tegenstander. Na nog wat heen en weer geschuif moest hij in remise berusten in een loper­eindspel.

This post has been edited 3 time(s), it was last edited by Corniel on 15-11-2019 at 09:28.

12-11-2019 20:22 Rob is offline Send an Email to Rob Search for Posts by Rob Add Rob to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ik heb mijn partijanalyse maar toegevoegd. Het stuk dat ik won was feitelijk niet door een pionvork, want die kon er en-passant vanaf geslagen worden, maar doordat ik daarna (na en-passant slaan) een aftrek­schaak had. Mijn tegenstander koos niet voor en-passant slaan overigens.

Wat ik opvallend vond was dat ik mijn tegenstander (na afloop) tegen zijn teamleider horen roepen dat hij voordat hij 22.g4!! toeliet dacht nog wel prima te staan, terwijl hij volgens mij echt al heel slecht stond.

De analyse van Arno's partij was erg de moeite waard, ik hoop dat hij een deel daarvan met ons wil delen. Glimlach

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

14-11-2019 19:41 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Untagonklik Untagonklik is a Male
Erelid




geregistreerd: 07-03-2002
aantal berichten: 3279

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Je hebt soms van die momenten waarvan je achteraf denkt: hoe heb ik dat kunnen denken?! Mijn partij van afgelopen maandag had zo'n moment. Gelukkig kwam ik nog met remise weg aangezien de stelling complex bleef.

__________________
Doch dyn plicht en lit de lju mar rabje.

14-11-2019 20:39 Untagonklik is offline Search for Posts by Untagonklik Add Untagonklik to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Dank Arno!

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

15-11-2019 09:29 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
 
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller