Delfts Schaakforum » DSC Forum » Externe competitie » Seizoen 2003-2004 » DSC6 stormt door
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

DSC6 stormt door Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ook haar vierde wedstrijd heeft het zesde van onze mooie schaakclub met ruime cijfers gewonnen. DSCV 1 moest er aan geloven: het werd 6½-1½.

Op bord 1 speelde Roelof een wat merkwaardige pot. Toen ik wegging stond ie volgens mij iets beter, maar had veel minder tijd. Uiteindelijk werd het remise na een blunder van zijn tegenstander.

Mark - die bezwaar maakte tegen een plekje op bord 4 - speelde een partij uit een stuk. Dat waren we inmiddels van hem gewend net als dat hij zij partijen wint. Ook daaraan voldeed hij. Al duurde dat wat langer dan normaal.

Olivier speelde een goede partij en had de hele tijd duidelijk voordeel. Het bleek genoeg voor een punt.

Op bord vier gebeurde iets fantastisch. Diederik speelde tegen de Oerang Oetang van Rens ter Veen. Op mijn advies speelde hij d5, Lf5 en e6. Hij stond vrij goed toen Rens een blunder beging. Diederik was dan ook als eerste klaar.

Zelf deed ik het in de opening vrij aardig. Binnen acht mintuten had ik zeer goede stelling op het bord. Zeker omdat mijn tegenstander een uur nodig had om die stelling te berijken. Na lang rekenen offerde ik een stuk, maar ergens had ik iets gemist. Halverwege de combinatie kon hij slaan op a2 waarna hij mat in 1 dreigde. Dit moest ik natuurlijk opheffen en daarna na zwart de aanval over. Gelukkig had hij inmiddels nog zeer weinig tijd en toen hij een stuk terug offerde en de dames ruilde was er eigenlijk niet zo veel meer aan de hand. In plaats van remise aan te bieden (wat ik onmogelijk kon weigeren) speelde hij door (hij was van mening dat ik geen remise zou aannemen). En verloor op de vlag.

Martin was het gezeur over zijn remises zat en besloot dat het tijd was om te winnen. En dat deed hij. In een gezonde druk stelling blunderde zijn tegenstander een stuk weg en het punt was binnen.

Invaller Wouter speelt een prima partij. Een zeer kansrijke koningsaanval komt op het bord, maar ergens gaat er iets mis. Een tussenzet van zwart neutraliseert de aanval van wit en niet veel later moet wit zelfs een toren geven om mat te voorkomen. Wouter moet dan ook opgeven...

Arnoud probeerde het met zwart in een systeem dat hij normaal gesproken op internet gebruikt in vluggertjes. Naar eigen zeggen niet echt een gelukkige keuze. In het eindspel echter maakt hij het goed, door op kwaliteit de partij te winnen.

Al met al een lekkere overwinning op de concurent. Als Lierse heeft gewonnen van Haagse Toren, staan zij op twee verliespunten zo niet staat iedereen nu al om tenminste 3 verlies punten. Een snelle rekensom leert ons dat wanneer wij onze volgende ronde winnen gegarandeerd kampioen zijn. Sterker nog dat bij een gelijkspel al eigenlijk niets meer mis kan gaan.

Tot slot een kort overzicht van onze persoonlijke resultaten:

 SpelerEloWRV#Pt.Perc.WRTPRBr.KV
1Mark Versteegh-40044 100,00167224043,8-2
2Diederik van Heijgen169030033 100,00159423265,31
3Roelof Westerink172531043½87,50167020081,00
4Olivier Marincic163422043 75,00165118423,82
5Corniel Nobel163930143 75,00160317946,32
6Martin Glimmerveen175622043 75,00157017603,3-2
7Johan van de Pol169420132 66,70159417145,7-1
8Arnout Eykelhoff16710101 ½50,00171417148,0-1
9Arnoud Bakker167121142½62,50160916986,00
10Wouter Offereins165100110 0,0014857537,01
11Dave Hughes166200000 --0
 Totaal169821743224½76,60163118360

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by Corniel on 25-11-2010 at 12:56.

17-01-2004 14:48 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Martin Martin is a Male
Penningmeester


geregistreerd: 17-03-2003
aantal berichten: 2232

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Jeej!

Maar wat zeur je nou eigenlijk over mijn remises?
Heb nu 3 uit 4.
De ene remise was een half punt teveel en de andere was een 'safety' remise omdat ik weinig tijd had, mn stelling niet helemaal meer vertrouwde en een remise wel goed leek te zijn voor het team.

Laatste 2 keer gewonnen...

17-01-2004 17:21 Martin is offline Send an Email to Martin Search for Posts by Martin Add Martin to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Enkel om je scherp te krijgen en dat is gelukt. Knipoog Grijns Knipoog Aan de andere kant, je tpr is nauwelijks beter dan je rating, in tegenstelling tot die van het merendeel van teamgenoten. Maar toegegeven, 75% is prima. Als je de rest wint krijg je van mij geen melkpak. Tong Lach Tong

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

17-01-2004 17:48 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Marco Marco is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 15-03-2002
aantal berichten: 1355

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Jongens, jullie zijn een stel mooie lullen!
Supermooie prestatie, bravo!

__________________
Van iedereen kan je wat leren; doe dat dus ook.

17-01-2004 18:40 Marco is offline Send an Email to Marco Search for Posts by Marco Add Marco to your Buddy List
Henrik Henrik is a Male
kroegloper




geregistreerd: 29-03-2002
aantal berichten: 723

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ik zie dat er duidelijke vooruitgang in het team zit nu ik weg ben Glimlach

19-01-2004 11:41 Henrik is offline Send an Email to Henrik Homepage of Henrik Search for Posts by Henrik Add Henrik to your Buddy List Add Henrik to your Contact List AIM Screenname: n/a YIM Screenname: n/a
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ik denk dat er andere redenen zijn waarom het dit jaar zo goed gaat.

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

19-01-2004 12:28 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Perrin Perrin is a Male
forumlid




geregistreerd: 14-01-2003
aantal berichten: 27

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Andere redenen? Geluk? Grotere overwinningsdrang? Bezielend leiderschap? Tevreden

__________________
A conclusion is only the place where you stopped thinking.

19-01-2004 14:16 Perrin is offline Send an Email to Perrin Search for Posts by Perrin Add Perrin to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ik weet niet of geluk daar nu echt aan heeft begedragen... Lach Draaiend hoofd Lach

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

19-01-2004 14:17 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Elguapo Elguapo is a Male
forummeester


geregistreerd: 26-03-2002
aantal berichten: 993

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Denk dat we toch wel het nodige geluk hebben gehad dit seizoen! Dat hoort erbij, maar op sommige momenten kwam het erg goed uit...
Maar ik denk ook dat we door onze meer serieuze houding beter presteren; alle vaste teamspelers waren de laatste keer op tijd Tevreden
En ere wie ere toekomt, grotendeels is de captain van het team hiervoor verantwoordelijkGoed zo!

19-01-2004 18:20 Elguapo is offline Send an Email to Elguapo Search for Posts by Elguapo Add Elguapo to your Buddy List
Torenstra jr. Torenstra jr. is a Male
Oud-lid




geregistreerd: 29-11-2002
aantal berichten: 1718

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Verslag van deze wedstrijd op de DCSV-site.
En bord 9 won ook Grijns

__________________
http://inargenti.nl voor mijn muziek

19-01-2004 19:54 Torenstra jr. is offline Homepage of Torenstra jr. Search for Posts by Torenstra jr. Add Torenstra jr. to your Buddy List
Arnout Arnout is a Male
DSC-verslaggever




geregistreerd: 23-10-2002
aantal berichten: 116

Gefeliciteerd!!! Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Heel netjes gedaan mannen! Zo zijn we het gewend Knipoog . Nu nog even die laatste paar potten en dan kampioen worden Draaiend hoofd

Enne.. waar het aan lag, geen idee, maar vast niet aan mij...

20-01-2004 12:50 Arnout is offline Send an Email to Arnout Homepage of Arnout Search for Posts by Arnout Add Arnout to your Buddy List
Albert Albert is a Male
DSC-verslaggever




geregistreerd: 28-08-2002
aantal berichten: 335

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

DSC6 staat door deze overwinning nu ook eerste in het tussenklassement voor het beste resultaat van alle HSB teams!
code:

21-01-2004 11:17 Albert is offline Send an Email to Albert Search for Posts by Albert Add Albert to your Buddy List
Elguapo Elguapo is a Male
forummeester


geregistreerd: 26-03-2002
aantal berichten: 993

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Dat maakt ons op dit moment tot kampioen der kampioenen ! Mooi streven om dit tot het einde van het seizoen vol te houden 8)

21-01-2004 12:14 Elguapo is offline Send an Email to Elguapo Search for Posts by Elguapo Add Elguapo to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Dat is zeker mooi. Maar laten we vooral zorgen dat we promoveren Knipoog

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

21-01-2004 13:48 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Elguapo Elguapo is a Male
forummeester


geregistreerd: 26-03-2002
aantal berichten: 993

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

RSC-belgisch park wint van DSCV. Dus 1 maart as is een gelijk spel tegen belgisch park genoeg voor promotie.
Bij verlies moeten we de laatste wedstrijd tegen Lierse winnen om zeker te zijn van promotie; een gelijk spel levert dan gelijk aantal punten op (dan gaan vast het aantal bordpunten tellen denk ik?)
(hsv en haagste toren speelden 4-4 de laatste ronde)

17-02-2004 18:55 Elguapo is offline Send an Email to Elguapo Search for Posts by Elguapo Add Elguapo to your Buddy List
 
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller