Delfts Schaakforum » DSC Forum » Externe competitie » DSC2 laat MP liggen tegen DD
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Richard Richard is a Male
DSC-forummeester




geregistreerd: 02-11-2003
aantal berichten: 972

DSC2 laat MP liggen tegen DD Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

DSC2 speelde een goede wedstrijd tegen DD 1 maar vergat zich te belonen met 2 matchpunten. Het werd slechts 4-4 terwijl een 5-3 overwinning er wel degelijk in heeft gezeten en op zijn minst 4½-3½. Uw dienaar had een tactische opstelling uit de hoge hoed getoverd met op de witte borden agressieve witspelers en bovenin met zwart degelijke spelers als Bob en Hans. DD kwam met 1 GM, Van der Wiel en liet Fedorchuk en Arnaudov thuis. Het had 1 invaller: de bekende Hagenaar Alexander Munninghof. De gemiddelde leeftijd van DD heb ik niet berekend maar met ons team vergeleken zouden wij jong-DD kunnen zijn.

De wedstrijd begon zeer voortvarend voor de onzen. Middels een trucje in het middenspel wist ik middels een paardterugzet met aanval op de dame een loper op g7 te winnen. Niet veel later wist ook Jan Peter de winst te melden en had Kim geremiseerd tegen de zeer solide Blokhuis. 2½-½. Wat stond daar tegenover? Bob had een pionnetje verloren tegen Werksma en Hans kon het niet bolwerken tegen Vand er Wiel (bord 3). Bob zou later inderdaad verliezen. De resterende 3 borden waren echter in het voordeel van DSC. Gert stond gewonnen en maakte het prima af , pakte een toren en vermeed eeuwig schaak. 3½-2½. Teds tegenstander stond de hele middag te verdedigen en Walter had een pion meer in een torteneindspel. Minstens 2 remises dacht ik toen ik wegging om naar Ado-NEC te gaan. Net bij mijn auto aangekomen hing Henrik al aan de lijn. Ted heeft geblunderd!
Tjsa dan maar 1 mp , Walter had zijn toreneindspel niet actief genoeg doorgespeeld en wenste geen risico te nemen met kans op helemaal niets. 4-4 dus en we moeten nu nog aan de bak tegen De Pion en directe concurrent Stein. We hebben nu 6 MP en zelfs met 7 zijn we nog niet helemaal zeker van behoud door de uitslagen deze ronde.DD speelt daarin ook nog een rol, want zij spelen ook nog tegen Stein.

This post has been edited 2 time(s), it was last edited by Untagonklik on 20-03-2017 at 15:19.

12-03-2017 13:15 Richard is offline Search for Posts by Richard Add Richard to your Buddy List
Walter
DSC-verslaggever




geregistreerd: 21-02-2004
aantal berichten: 358

Kans gemist. Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Nadat ik met zwart een gelijke stelling had bereikt, probeerde wit toch ergens een aanval te krijgen. Ik zag, dat pion f2 zwak was geworden na Tf1-e1 en met de zetten Db6, Lc5 en Pe4 zette ik wit onder druk.
In een andere volgorde had ik er meer uit kunnen halen, door de dame op h4 met h6 en g5 lastig te vallen, maar ook nu wist ik een pion buit te maken.
Om met een pionnetje in een toren-eindspel te winnen, moet je voor de aanval kiezen. Ik had eenmaal een goede kans om door te drukken, maar wilde geen risico nemen. Met een halfje van Ted zou het onnodig risico zijn geweest, en anders was het in ieder geval 1 matchpunt.
Helaas bleef het bij 1 matchpunt, dus laten we nog maar 1 of 2 matchpunten in de volgende ronde halen.

12-03-2017 21:24 Walter is offline Search for Posts by Walter Add Walter to your Buddy List
Upperdog Upperdog is a Male
Coordinator HSB competitie


geregistreerd: 06-02-2004
aantal berichten: 946

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Gedetailleerde uitslag nog steeds nergens te lezen. Ook niet op KNSB site - hopelijk leidt dit niet tot een boete!

13-03-2017 07:45 Upperdog is offline Search for Posts by Upperdog Add Upperdog to your Buddy List
Henrik Henrik is a Male
kroegloper




geregistreerd: 29-03-2002
aantal berichten: 722

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Is wel op tijd ingestuurd, dus moet goed komen.

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by Henrik on 13-03-2017 at 08:44.

13-03-2017 08:26 Henrik is offline Send an Email to Henrik Homepage of Henrik Search for Posts by Henrik Add Henrik to your Buddy List Add Henrik to your Contact List AIM Screenname: n/a YIM Screenname: n/a
Ted Ted is a Male
DSC Erelid


geregistreerd: 19-12-2002
aantal berichten: 960

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ik had een totale off-day (of in elk geval een off-moment!). Ik kreeg van Richard te horen dat we 3½ - 2½ voor stonden, en aan twee remises genoeg hadden voor een overwinning (en Walter en ik hadden beiden een betere stelling). Toen dacht ik d.m.v. een tijdelijk stukoffer af te wikkelen naar een beter paardeindspel. De simpele weerlegging had ik niet gezien, en toen stond ik een stuk achter en verloren!

Dit was op meerdere niveaus een enorme blunder: uiteraard schaaktechnisch, maar daarnaast moet je natuurlijk geen risico's aangaan die een matchpunt in gevaar brengen!

Nogmaals mijn excuses aan mijn teamgenoten en teamleider.

__________________
"Lord, save us from the people that think they have all the answers, for they know not the questions."

This post has been edited 2 time(s), it was last edited by Untagonklik on 20-03-2017 at 15:19.

13-03-2017 11:37 Ted is offline Send an Email to Ted Search for Posts by Ted Add Ted to your Buddy List
Richard Richard is a Male
DSC-forummeester




geregistreerd: 02-11-2003
aantal berichten: 972

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Kan iedereen een keer gebeuren Ted. In Roosendaal winnen en we zijn veilig en anders in de herkansing bij Stein.

20-03-2017 13:40 Richard is offline Search for Posts by Richard Add Richard to your Buddy List
 
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller