Delfts Schaakforum » Nationaal » Toernooien & activiteiten » OPK (1): Bijna alleen maar verrassingen bij start 30e OPK
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Untagonklik Untagonklik is a Male
Erelid




geregistreerd: 07-03-2002
aantal berichten: 3279

OPK (1): Bijna alleen maar verrassingen bij start 30e OPK Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Het is alweer de dertigste editie van het Open Prometheus Kampioenschap. Om dat te vieren bood Jo Kok, de voorzitter van personeelsvereniging Prometheus van de TU Delft, iedereen een glas met champagne aan om dit heugelijke feit te vieren. Om het lichaam de tijd te geven de alcohol te verwerken, en daarmee de kwaliteit van de partij niet te beïnvloeden, stelde Jo voor alle partijen te laten beginnen met de zetten e2-e4, beantwoord door e7-e5. Maar schakers zijn eigenwijze mensen...

De uitslagen in de A-groep in de eerste ronde deden de toernooiorganisatie versteld staan. Normaliter kennen deze uitslagen een zeer regelmatig patroon, met een enkele uitzondering daarop. De eerste ronden wordt op rating ingedeeld, en daardoor zijn de ratingverschillen relatief groot. Echter, van de 8 partijen eindigde er slechts 1 in de verwachte uitslag! Op bord 2 won Gert Legemaat van Iwahn Apon. Op het eerste bord ging Ted Barendse te ver en verloor, en de andere 6 borden eindigden in remise. Als dat zo doorgaat belooft het een spannend toernooi te worden.

In de B-groep lagen de uitslagen meer in de lijn der verwachting, maar ook hier waren er enkele verrassingen. Zo wist Fausto Molinari knap te winnen van Simon Broos. Ook Jan van der Kolk boekte een knappe overwinning op Bert Gerritsma. Jan Zonneveld tenslotte, speelde remise tegen Kees Venema. De top­borden werden in B-groep wel gewonnen door rating­sterksten, maar die moesten daar hard voor werken. Enkele top­borden waren als laatste klaar deze avond.

Kijk voor de uitslagen en standen op de toernooipagina.

This post has been edited 5 time(s), it was last edited by Corniel on 13-01-2017 at 21:00.

13-01-2017 10:46 Untagonklik is offline Search for Posts by Untagonklik Add Untagonklik to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Afgelopen maandag tijdens de externe lachte al het geluk van de wereld mij toe, dus voelde het geluk dat mij gisteren werd toegeworpen nog onterechter dan dat het normaal al voelt. Toch heb ik het punt graag geaccepteerd.

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

13-01-2017 21:10 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
 
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller