Delfts Schaakforum » DSC Forum » Externe competitie » DSC 8 - WSC 6: 5,5-2,5
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Zonderland Zonderland is a Male
clubfotograaf




geregistreerd: 13-04-2004
aantal berichten: 287

DSC 8 - WSC 6: 5,5-2,5 Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

DSC 8 heeft gisteravond overtuigend gewonnen van WSC 6.
Ons team presteert goed, helaas net niet goed genoeg om promotie te behalen. Een verslag hoef ik bijna niet te schrijven, ik zou gerust het verslag van de vorige wedstrijd over kunnen nemen.
Fred komt vrij snel remise overeen. Bert wint snel en overtuigend. Zo ook ikzelf, al heb ik dan net iets meer tijd nodig. Rob wint, maar lijkt op uurtarief te staan. Heeft een gewonnen stelling, maar wil hoe dan ook via Keulen naar Parijs. René speelt de partij met de mooiste aanval van de avond en wint ook. Simon en Edgar spelen in schreeuwende tijdnood, waar bij Simon als een Houdini te partij naar zich toe trekt. Hij is als het om tijdnood gaat ervaringsdeskundige. Edgar lukt het met de beperkte tijd op de klok dit keer niet. En Sybe heeft het wederom zwaar op bord een, hij verliest en wijt dit verlies aan te opportunistisch spel in de slotfase.
Kortom, een vorm van herhaling van zetten.

12-01-2016 11:04 Zonderland is offline Homepage of Zonderland Search for Posts by Zonderland Add Zonderland to your Buddy List
Rene Poots Rene Poots is a Male
DSC bestuur




geregistreerd: 05-10-2005
aantal berichten: 197

Mooie partij Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Met een prima score van 5 1/2 - 2 1/2 werd WSC 9 gisterenavond verslagen. De overwinning kwam geen moment in gevaar.
Op bord 7 en 8 worden dit jaar veel punten gescoord, Herman en Bert wonnen snel en soeverein.
Op bord 5 en 6 werden ook de dubbele punten geteld. Simon en Rob deden er allebei misschien wat onnodig lang over, met Simon in zijn bekende tijdnoodspel, maar hadden toch weinig moeite met hun tegenstanders.
Edgar op bord 4 had het lastiger, stond gelijk, maar kwam in tijdnood. Dit deed hem de das om.

Op bord 1 was Wybe iets te gretig, speelde te veel op de aanval in plaats van te consolideren en werd overmeesterd. Fred op bord 2 speelde een gedegen remise.

Zelf speelde ik een van mijn mooiere partijen. Hieronder de beslissende combinatie.

Ik laat het eindspel even achterwegen, dat was slechts een kwestie van jagen en een beetje opletten.

Het blijft jammer dat de kwartjes tegen Schaakhuis 3 net de verkeerde kant uitvielen. Een kampioenschap lijkt daardoor uit zicht. Maar we doen goed mee en hebben er weer lol in.

2016-01-11
DSC8 1434 - WSC 6 1359 5 ˝ - 2 ˝
1 W.O. Sierksma 1616 - C.L. Flikweert 1528 0 - 1
2 F. Laven - R. Trompetter 1440 ˝ - ˝
3 R.P Poots 1508 - L. Prins 1472 1 - 0
4 E. Huisman 1472 - C. Zwanenburg 1367 0 - 1
5 S. Dirkse 1472 - M. Dijkshoorn 1 - 0
6 R. Scherpenisse 1381 - A. Rissalah 1 - 0
7 H. Zonderland 1348 - M. van Bergenhenegouwen 1254 1 - 0
8 B. v/d Willik 1238 - A.H. Lohuis 1095 1 - 0

__________________

This post has been edited 12 time(s), it was last edited by Rene Poots on 12-01-2016 at 23:02.

12-01-2016 14:35 Rene Poots is offline Send an Email to Rene Poots Search for Posts by Rene Poots Add Rene Poots to your Buddy List
 
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller