Delfts Schaakforum » Overig » Het koffiehuis » Wereldkampioenschapsdraad
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Torenstra jr. Torenstra jr. is a Male
Oud-lid




geregistreerd: 29-11-2002
aantal berichten: 1718

Wereldkampioenschapsdraad Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Een mooi woord voor Scrabble.
De match om de wereldtitel is weer begonnen! Hier een draadje om er slap over te kletsen.
Ikzelf irritieer me de laatste tijd nogal over de tendens op de schaaknieuwssites om te suggereren dat Anand slechts wereldkampioen is omdat hij nog niet tegen Carlsen gespeeld heeft. Dat heeft tot gevolg dat ik een lichte voorkeur voor Anand heb, al wil ik vooral mooie partijen zien (met commentaar alstublieft, anders snap ik het niet).

Op playchess werd vandaag de eerste partij vooral uitgelegd als Anand die heel solide speelde en daarom wegkwam met remise. Ik (de prutser) vond dat Anand Carlsen een tik op de vingers gaf - als er iemand al beter stond na de opening dan was het zwart. Carlsen zal met wit met andere vondsten moeten komen.

Carlsen zal vast wel wereldkampioen worden, maar nu misschien nog even niet Glimlach

__________________
http://inargenti.nl voor mijn muziek

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by Torenstra jr. on 10-11-2013 at 03:16.

10-11-2013 02:03 Torenstra jr. is offline Homepage of Torenstra jr. Search for Posts by Torenstra jr. Add Torenstra jr. to your Buddy List
winfvdm winfvdm is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 22-03-2002
aantal berichten: 1146

Kort verslag Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

In de geest van de partij had er wel een kort verslag bij gekund. Iets als:

Zr krte prtij. Onintrssnt. Hhalng v zts. Stand Carlsen - Anand ½.

__________________
Als je de Dame bent in het schaakspel, sla dan maar flink om je heen
(Zie ook Rekenvout 125)

10-11-2013 10:14 winfvdm is offline Send an Email to winfvdm Homepage of winfvdm Search for Posts by winfvdm Add winfvdm to your Buddy List
jpfox jpfox is a Male
DSC-verslaggever


geregistreerd: 22-01-2008
aantal berichten: 382

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Beiden zijn duidelijk door mijn spel geïnspireerd, twee korte remises!

10-11-2013 17:15 jpfox is offline Send an Email to jpfox Search for Posts by jpfox Add jpfox to your Buddy List
Lucien van de Lisdonk Lucien van de Lisdonk is a Male
DSC bestuur


geregistreerd: 21-04-2005
aantal berichten: 341

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Over kort gesproken:
http://chennai2013.fide.com/
De 4e partij was dat zeker niet... Ja!
Maar wel weer een remise.

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by Lucien van de Lisdonk on 13-11-2013 at 19:32.

13-11-2013 19:21 Lucien van de Lisdonk is offline Send an Email to Lucien van de Lisdonk Search for Posts by Lucien van de Lisdonk Add Lucien van de Lisdonk to your Buddy List
Torenstra jr. Torenstra jr. is a Male
Oud-lid




geregistreerd: 29-11-2002
aantal berichten: 1718

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Geweldige partij vandaag, partij 4. Ik zat wel achter mijn computer om te werken, maar heb urenlang naar het bord zitten kijken Glimlach

__________________
http://inargenti.nl voor mijn muziek

14-11-2013 03:07 Torenstra jr. is offline Homepage of Torenstra jr. Search for Posts by Torenstra jr. Add Torenstra jr. to your Buddy List
winfvdm winfvdm is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 22-03-2002
aantal berichten: 1146

Wit voordeel? Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Na twee partijen waarin wit het moeilijk had, een met Carlsen wit en een met Anand wit, herinner ik me de uitspraak van Carlsen bij zijn partij tegen Kramnik, gepubliceerd in NewInChess (5), (2013), 27: Usually, my main concern has been how to equalize, even with white.
De term 'profetisch' is overdreven, maar ik kan me er iets bij voorstellen.

__________________
Als je de Dame bent in het schaakspel, sla dan maar flink om je heen
(Zie ook Rekenvout 125)

14-11-2013 11:33 winfvdm is offline Send an Email to winfvdm Homepage of winfvdm Search for Posts by winfvdm Add winfvdm to your Buddy List
Torenstra jr. Torenstra jr. is a Male
Oud-lid




geregistreerd: 29-11-2002
aantal berichten: 1718

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Oei.

__________________
http://inargenti.nl voor mijn muziek

21-11-2013 15:32 Torenstra jr. is offline Homepage of Torenstra jr. Search for Posts by Torenstra jr. Add Torenstra jr. to your Buddy List
 
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller