Delfts Schaakforum » DSC Forum » Activiteiten » Seizoen 2012-2013 » Sten Goes en Edgar Huisman winnaars eerste Grand Prix Rapid
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Untagonklik Untagonklik is a Male
Erelid




geregistreerd: 07-03-2002
aantal berichten: 3279

Sten Goes en Edgar Huisman winnaars eerste Grand Prix Rapid Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Sten Goes heeft de eerste Grand Prix Rapid van het seizoen 2012-2013 gewonnen. Bij het ingaan van de laatste ronde stond hij een halfje voor op Bram van der Velden. Het onderlinge duel in ronde 5 leverde geen winnaar op, waardoor Sten zijn voorsprong behield. In de B-groep won Edgar Huisman eveneens met 4½ uit 5.

Kijk voor een uitgebreid verslag en de eindstand op de toernooisite.

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by Corniel on 04-09-2012 at 10:16.

04-09-2012 09:59 Untagonklik is offline Search for Posts by Untagonklik Add Untagonklik to your Buddy List
winfvdm winfvdm is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 22-03-2002
aantal berichten: 1146

Hora Vlam 70 jaar! Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Gisteravond, terwijl hij de vlam in zijn pijp joeg, meldde Hora Vlam mij, dat hij die dag 70 jaar was geworden. Hij had er overdag niets aan gedaan want door het opknappen van zijn huis kan hij niemand thuis ontvangen.

70 jaar! De leeftijd der sterken! Arend van Dop en ik hebben hem onze gelukwensen aangeboden.
'Ouwe man!' zei ik. 'Durf je het nog wel aan om te schaken?' Als antwoord gaf hij me een stemhebbende versie van het fraaie lied:
'Daar komen de schutters
Daar komen ze an
De mannetjesputters
Van Rotterdam!'
en toen we tegen elkaar speelden pikte hij flitsend snel een toren, die ik even ongedekt had gelaten. Ik kon het meteen opgeven.
Grinnik! OK, ik vroeg alleen maar... Hora, nog vele jaren!

__________________
Als je de Dame bent in het schaakspel, sla dan maar flink om je heen
(Zie ook Rekenvout 125)

04-09-2012 12:58 winfvdm is offline Send an Email to winfvdm Homepage of winfvdm Search for Posts by winfvdm Add winfvdm to your Buddy List
Van Dop Van Dop is a Male
DSC-verslaggever




geregistreerd: 21-01-2008
aantal berichten: 255

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Het gaat ongemerkt, het ouder worden, je ziet elkaar al jaren en ineens is Vlam 70. Eigenlijk is dat schrikken. Een dag na zijn verjaardag is al een kleine kentering merkbaar in het gedachtengoed van Vlam. Hij gaf toe dat hij één partij terecht had verloren. En dat hij twee partijen onterecht had gewonnen.
Helaas heb ik door mijn "doofheid" het door Kees geciteerde "daar komen de schutters" gemist. Voor de duidelijkheid: Hora speelde in de 70-ger jaren voor Charlois-Rotterdam.
Gefeliciteerd Vlam.

__________________
Mopper

05-09-2012 00:19 Van Dop is offline Send an Email to Van Dop Search for Posts by Van Dop Add Van Dop to your Buddy List
 
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller