Delfts Schaakforum » DSC Forum » Activiteiten » Seizoen 2011-2012 » Maandag 19 december Kolderschaak
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Thread is closed
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Untagonklik Untagonklik is a Male
Erelid




geregistreerd: 07-03-2002
aantal berichten: 3279

Maandag 19 december Kolderschaak Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Het eind van het kalenderjaar komt altijd te snel, maar dat heeft ook zijn prettige kanten. Maandag 19 december wordt weer het traditionele kolderschaak gehouden. Sinds de jaren ‘50 van de vorige eeuw een begrip binnen Delft en daarbuiten.

Spelleider Corniel Nobel is al maanden in voorbereiding om een aantal afwijkende vormen van schaken te bedenken, waarop hij de vele deelnemers die avond weer zal verrassen.

Gaan pionnen recht of schuin, is het schaakbord een cilinder, zijn er nachtruiters, of zitten er valkuilen op het bord, elke partij (waarschijnlijk zeven ronden) die we spelen gelden weer andere regels, maar welke?

De twee hoogstgeplaatste spelers na zeven ronden spelen om de titel tegen elkaar een ‘Can I?’. Met name voor de toeschouwers is dit een spektakel. De finalisten zien enkel hun eigen stukken, de toeschouwers zien het hele bord.

Zie ook de acitiviteiten-pagina.

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by Corniel on 18-12-2011 at 18:24.

18-12-2011 12:12 Untagonklik is offline Search for Posts by Untagonklik Add Untagonklik to your Buddy List
Walter
DSC-verslaggever




geregistreerd: 21-02-2004
aantal berichten: 358

Grijp je kans! Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Nu meedoen zou competitievervalsing zijn.
Mijn neus loopt, en mijn voeten ruiken.
Ik snuit en ik fluit.
Mijn hersenen liggen in kronkels.
In mijn maag zitten kamelen te dansen.
Net in de keuken een zak Wortels klein gesneden.
Ik ben hees, een beetje Bas in mijn stem is alleen maar welkom.
Beetje verhoging, dus niet bang voor De Vries.
Kortom, ik ben optimaal voorbereid. Niet eerlijk.
Veel plezier zonder mij!

19-12-2011 19:22 Walter is offline Search for Posts by Walter Add Walter to your Buddy List
Van Dop Van Dop is a Male
DSC-verslaggever




geregistreerd: 21-01-2008
aantal berichten: 255

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Dat is niet best, Walter. Je hebt een nieuwe ziekte onder de leden die de medici nog niet eerder zijn tegengekomen. Dat je worteltjes klein snijdt verontrust me, dat wijst op een obsessie. Beterschap!

__________________
Mopper

20-12-2011 02:37 Van Dop is offline Send an Email to Van Dop Search for Posts by Van Dop Add Van Dop to your Buddy List
 
Thread is closed
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller