Delfts Schaakforum » DSC Forum » Externe competitie » Seizoen 2011-2012 » DSC2 start met een overwinning
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Walter
DSC-verslaggever




geregistreerd: 21-02-2004
aantal berichten: 358

DSC2 start met een overwinning Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

In tegenstelling tot vorig seizoen, is het tweede team goed begonnen met een 3-5 overwinning bij Fischer Z

Na de lastige start vorig jaar was het belangrijk om nu wel te vlammen. Vlammen? Ja, we hadden good old Hora Vlam op het eerste bord gezet. De wedstrijdleider had last met het schoonschrift van Richard, zodat zijn naam werd herdoopt naar Hoppa. Hoppa won een kwaliteit tegen twee pionnen, maar dat was nog verdraaid lastig. De sterke oppo won dan ook van Hoppa.
Patrick de Bas offerde enkele pionnen, en kreeg wat kansen tegen de witte koning. Wit wilde graag winnen en nam teveel risico. Patrick gaf mat.
Gert Legemaat kreeg positioneel voordeel en speelde zijn oppo weg.
Kim Meulenbroek brak de stelling open, waarna dame, paard en vrijpion voor de overwinning zorgden.
JP sr won na een omzichtig middenspel.
Richard Oranje kwam prima uit de opening, maar daarna liet zijn oppo zien dat hij toch wel kon schaken. De aanval sloeg niet door en Richard verloor.
Walter Anema had de stelling open gebroken en had fraaie dreigingen. Zwart verdedigde zich nauwkeurig en nam het initiatief over. In wederzijdse tijdnood toonde Walter zich het koelst en won materiaal en de partij.
JP jr kwam niet echt in de pot en kreeg niet de kans om zijn kunsten te tonen. Gelukkig was zijn nederlaag geen probleem, want we hadden 5 bordpunten.

 Fischer Z2083-DSC220843-5
1Casper Blaauw2254-Horatio Vlam21321-0
2Jos Teeuwen2122-Patrick de Bas20960-1
3Robbert van 't Kaar2082-Gert Legemaat21980-1
4Maarten Veldt2105-Kim Meulenbroek21340-1
5Bram van Dijk2041-Jan-Peter van Zandwijk20640-1
6Niels Bouton2009-Richard Oranje20551-0
7Jeroen Kroos2000-Walter Anema20510-1
8Frans Smit2049-Jan-Pieter de Vries19381-0

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by Henrik on 19-09-2011 at 18:01.

17-09-2011 22:44 Walter is offline Search for Posts by Walter Add Walter to your Buddy List
Baseman Baseman is a Male
dsc barcommissaris




geregistreerd: 01-06-2003
aantal berichten: 540

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Met dank aan Henrik: het slot van mijn partij.

__________________
Now I have the pawn and the compensation.

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by Henrik on 19-09-2011 at 17:47.

18-09-2011 23:54 Baseman is offline Send an Email to Baseman Search for Posts by Baseman Add Baseman to your Buddy List Add Baseman to your Contact List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

@Baseman: vaag, ik ook niet. :S

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

19-09-2011 11:44 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Henrik Henrik is a Male
kroegloper




geregistreerd: 29-03-2002
aantal berichten: 723

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

@Baseman en Corniel: ik wel Glimlach

19-09-2011 17:47 Henrik is offline Send an Email to Henrik Homepage of Henrik Search for Posts by Henrik Add Henrik to your Buddy List Add Henrik to your Contact List AIM Screenname: n/a YIM Screenname: n/a
Martin Martin is a Male
Penningmeester


geregistreerd: 17-03-2003
aantal berichten: 2232

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Bas, ziet er positioneel kansrijk uit dunkt mij. Wit zal zeer secuur moeten spelen, maar ik vraag me af of dat zonder tijdnood wel zou lukken.

19-09-2011 17:54 Martin is offline Send an Email to Martin Search for Posts by Martin Add Martin to your Buddy List
Ted Ted is a Male
DSC Erelid


geregistreerd: 19-12-2002
aantal berichten: 962

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Mannen!

Ik ben (even) terug vanuit het buitenland, en feliciteer jullie (nogmaals) met de overwinning. Nuttig om vroeg in het seizoen van een op papier gelijkwaardige tegenstander twee punten te pakken. Dat geeft vertrouwen voor de rest van het seizoen.

MVG Ted

__________________
"Lord, save us from the people that think they have all the answers, for they know not the questions."

23-09-2011 09:06 Ted is offline Send an Email to Ted Search for Posts by Ted Add Ted to your Buddy List
 
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller