Delfts Schaakforum » Overig » Het koffiehuis » Matten 9: H.H. Kamstra
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
winfvdm winfvdm is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 22-03-2002
aantal berichten: 1146

Matten 9: H.H. Kamstra Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Er is weer een nieuwe Matten uitgekomen, nummer 9.

Deze matten bevat een verhaal over de schaker De Ronde. De naam De Ronde zal u misschien niets zeggen, maar er is een befaamde partij De Ronde - NN, met 20 zetten lang offers, die ik wel eens gezien had. Een fantastische partij!
Matten geeft ook de url (dank): www.xs4all.nl/~timkr/chess/deronde.htm.

De naam van de tegenstander blijkt Kamstra te zijn! De stoere Fries H.H. Kamstra heb ik goed gekend, hij speelde bij RSC in 1965 - 1969 toen ik daar ook speelde. Hij had in de jaren 1930 "eerste klasse" gespeeld, wat nu KNSB-competitie Hoofdklasse/Eerste klasse is. We hebben samen in RSC 1 gespeeld, tweede klasse KNSB, en in de Interne drie partijen gewisseld (+ 1, - 1, = 1).

Matten heeft weer veel aardige verhalen, voor elk wat wils. Dit verhaal vond ik het aardigste.
Aanbevolen!

__________________
Als je de Dame bent in het schaakspel, sla dan maar flink om je heen
(Zie ook Rekenvout 125)

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by winfvdm on 24-07-2011 at 12:01.

24-07-2011 12:00 winfvdm is offline Send an Email to winfvdm Homepage of winfvdm Search for Posts by winfvdm Add winfvdm to your Buddy List
Henrik Henrik is a Male
kroegloper




geregistreerd: 29-03-2002
aantal berichten: 724

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Goed leesvoer voor een regenachtige zondagmiddag!

Bedankt Glimlach

24-07-2011 15:00 Henrik is offline Send an Email to Henrik Homepage of Henrik Search for Posts by Henrik Add Henrik to your Buddy List Add Henrik to your Contact List AIM Screenname: n/a YIM Screenname: n/a
winfvdm winfvdm is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 22-03-2002
aantal berichten: 1146

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Het is stellig goed leesvoer. En die partij is fraai.
Ik was wat kort in mijn beschrijving: Matten 9 bevat een dozijn verhalen, met als onderwerp van alles vanaf Giri en Carlsen tot en met Ulfje Andersson en de "befaamde, onbekende" partij De Ronde - N.N. - die laatste blijkt dus de mij bekende H.H. Kamstra te zijn.

__________________
Als je de Dame bent in het schaakspel, sla dan maar flink om je heen
(Zie ook Rekenvout 125)

This post has been edited 2 time(s), it was last edited by winfvdm on 25-07-2011 at 08:54.

25-07-2011 08:53 winfvdm is offline Send an Email to winfvdm Homepage of winfvdm Search for Posts by winfvdm Add winfvdm to your Buddy List
 
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller