Delfts Schaakforum » Nationaal » Toernooien & activiteiten » OPK (R4): Vierde zege op rij van Hora Vlam
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Upperdog Upperdog is a Male
Coordinator HSB competitie


geregistreerd: 06-02-2004
aantal berichten: 946

OPK (R4): Vierde zege op rij van Hora Vlam Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Hora Vlam gaf gisteravond zijn koppositie extra glans door middel van een overwinning op Maarten van Zetten - hij heeft nu 4 uit 4.

De DSC-ers waren trouwens allemaal in goeden doen: Lennart Ootes verschalkte Sophia Thoma, Arno Wiersma won van Frans Vreugdenhil en Cyprian Padurariu van Remko de Waard. Vier DSC-ers streden onderling tegen elkaar: daarbij hield René Torenstra met zwart Gert Legemaat verdienstelijk op remise, terwijl Willem-Jan van den Broek Adriaan ter Mors versloeg.

De stand is nog niet bijgewerkt maar volgens eigen berekening heeft Hora nu een vol punt voorsprong op Lennart, Arno en de 'outsiders' Sten Goes en Wil Sparreboom.

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by Corniel on 28-02-2011 at 10:30.

25-02-2011 18:26 Upperdog is offline Search for Posts by Upperdog Add Upperdog to your Buddy List
Torenstra jr. Torenstra jr. is a Male
Oud-lid




geregistreerd: 29-11-2002
aantal berichten: 1718

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

De (voorlopige) indeling staat nu online: http://www.svprometheus.tudelft.nl/.

Ik wil er ook nog even op wijzen dat er voor elke groep zowel een spektakel- als een schoonheidsprijs beschikbaar is. Aan het aantal inzendingen te zien is dit een toernooi zonder schoonheid en spektakel Glimlach

__________________
http://inargenti.nl voor mijn muziek

26-02-2011 04:37 Torenstra jr. is offline Homepage of Torenstra jr. Search for Posts by Torenstra jr. Add Torenstra jr. to your Buddy List
Untagonklik Untagonklik is a Male
Erelid




geregistreerd: 07-03-2002
aantal berichten: 3279

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ik had een hele leuke pot tegen Frans Vreugdenhill. Die zal ik bij deze dan meteen maar voor de spektakelprijs indienen Glimlach Ik heb sowieso dit toernooi nog niet te klagen over leuke partijen.

__________________
Doch dyn plicht en lit de lju mar rabje.

26-02-2011 15:04 Untagonklik is offline Search for Posts by Untagonklik Add Untagonklik to your Buddy List
Torenstra jr. Torenstra jr. is a Male
Oud-lid




geregistreerd: 29-11-2002
aantal berichten: 1718

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

In een voor mij volkomen vreemde opening speelde ik een "nieuwtje" (hoewel alle zetten dat voor mij waren) dat de voorheen directe winst voor Wit voorkwam, en ik wist het initiatief over te nemen door met tempo mijn meerderheid op de koningsvleugel te activeren. Dat kostte me het voordeel van het loperpaar dat ik eerder verkregen had, maar dat niet zo nuttig was in onze stelling.



Zwart staat wel lekker, en moet hier waarschijnlijk 23...Dxg5! spelen: 24.Txe3 Txe3 25.Dxe3 Dxe3 26. Txe3 Tf6! en Zwart staat geweldig. ...Tf6 had ik echter gemist en dus werd het 23...f4? waarbij ik me teveel van het paard had voorgesteld.

Bij 6 minuten tijd voor mij en 3 voor Gert viel de beslissing:



Het staat hier ongeveer gelijk, maar ik dacht te winnen, want weer mis ik een zet, Wits 38e: 35...Tg5 36.Pxg5 hxg5 37.De4 Df7 Dit is toch uit?
38.Txa7! Oh nee Glimlach 38...Dxa7 39.Dxe8 Da1+ 40.Kg2 Dxb2+½-½

__________________
http://inargenti.nl voor mijn muziek

26-02-2011 21:11 Torenstra jr. is offline Homepage of Torenstra jr. Search for Posts by Torenstra jr. Add Torenstra jr. to your Buddy List
 
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller