Delfts Schaakforum » DSC Forum » Externe competitie » Seizoen 2010-2011 » DSC4 wint van WSC 2 dus blijft koploper
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Upperdog Upperdog is a Male
Coordinator HSB competitie


geregistreerd: 06-02-2004
aantal berichten: 946

DSC4 wint van WSC 2 dus blijft koploper Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

DSC4 heeft een bijzonder zwaar bevochten overwinning behaald op WSC 2; tot in de slotminuut was het spannend maar toen bracht ondergetekende na actief en hardnekkig verdedigen het beslissende halfje binnen.

De openingsfase kwamen we overwegend goed door: Kees, Pieter, Jaap en Willem-Jan hadden een klein 'plusje', Jan-Pieter en Toine-Gerard hadden (ongeveer) gelijk spel en Ricardo leek het witte ruimtevoordeel te kunnen beteugelen. Daar stond tegenover dat Rob na onnauwkeurig spel al snel een kwaliteit moest inleveren - van compensatie kon amper gesproken worden.

In het middenspel overzag Willem-Jan de lange rokade van zijn tegenstander (in plaats van beter stond hij ineens slecht) en offerde Jaap (te lichtzinnig?) een stuk in ruil voor vage kansen. Rob vocht voor wat hij waard was doch stond nog steeds slechter, terwijl Jan-Pieter met een gunstige afwikkeling het eindspel in ging.

Alle uitslagen kwamen in het laatste uur tot stand: nader Pieter zijn voordeel wist te verzilveren dolf Rob ondanks creatieve verdediging het onderspit. Zowel Jan-Pieter als Kees brachten vervolgens kostbare punten binnen: 3-1. Jaap moest zijn meerdere erkennen, Ricardo en Toine-Gerard behaalden met remise het maximaal haalbare: 4-3. Voor de kansen van Willem-Jan werd echter lange tijd niets meer gegeven - dat hij het remise wist te houden was daarom wellicht de grootste meevaller van de avond.

Komende ronde wordt aangetreden tegen het laag geklasseerde doch niet te onderschatten Botwinnik 2 (vorig jaar nog spelend in de KNSB competitie) - de beslissing zal wel vallen in de slotronde wanneer de nummer 2, het sterke DD 2, de tegenstander is.

 DSC41978-WSC 219114½-3½
1Ricardo Slaa2087-Thierry Bieger1901½-½
2Jan-Pieter de Vries1921-Ard Dekker18891-0
3Kees van der Meer2029-Frans Vreugdenhil20141-0
4Pieter Goossens1926-Johan Voorberg19761-0
5Toine-Gerard Prangers2020-Rob van Lom1888½-½
6Jaap Flohil2011-Marco Kuyvenhoven19730-1
7Willem-Jan van den Broek1931-Wilco Oversloot1821½-½
8Rob Smits1897-Dirk van Nieuwkerk18250-1

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by Upperdog on 15-02-2011 at 01:06.

15-02-2011 00:35 Upperdog is offline Search for Posts by Upperdog Add Upperdog to your Buddy List
Martin Martin is a Male
Penningmeester


geregistreerd: 17-03-2003
aantal berichten: 2231

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Goed werk heren! Dit soort overwinningen zijn kampioen-eigen :-)
Ga zo door!

15-02-2011 08:29 Martin is offline Send an Email to Martin Search for Posts by Martin Add Martin to your Buddy List
jpfox jpfox is a Male
DSC-verslaggever


geregistreerd: 22-01-2008
aantal berichten: 382

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Gefeliciteerd! De Promotieklasse lijkt bijna wel een profcompetitie, jullie hebben ongeveer elke week een wedstrijd Knipoog

15-02-2011 08:43 jpfox is offline Send an Email to jpfox Search for Posts by jpfox Add jpfox to your Buddy List
winfvdm winfvdm is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 22-03-2002
aantal berichten: 1146

Diepzeedenken Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Frans Vreugdenhil poogde het seizoenrecord diepzeedenken te verbeteren. Zijn 19e zet en verder behoefde hij niet meer te noteren daar hij geen vijf minuten bedenktijd meer had (en ik had er nog 59). Hij heeft nog ruim 30 zetten in de 10 seconden bonus per zet geproduceerd, terwijl mijn bedenktijd slonk naar 17 minuten, voor hij de finishvlag kreeg.

DSC4 heeft niet te klagen. Twee van de overwinningen waren krapjes. Tegen Promotie 2 mocht ik een remise uit het vuur slepen waardoor het 4½de punt binnenkwam, gisteravond had Willem-Jan die dankbare rol.
WSC 2 mag nog tegen DD 2 spelen, onze concurrent. Ik wens ze veel succes toe bij die wedstrijd.

__________________
Als je de Dame bent in het schaakspel, sla dan maar flink om je heen
(Zie ook Rekenvout 125)

This post has been edited 2 time(s), it was last edited by winfvdm on 15-02-2011 at 18:04.

15-02-2011 08:55 winfvdm is offline Send an Email to winfvdm Homepage of winfvdm Search for Posts by winfvdm Add winfvdm to your Buddy List
Upperdog Upperdog is a Male
Coordinator HSB competitie


geregistreerd: 06-02-2004
aantal berichten: 946

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ik geloof niet dat ik half februari eerder al eens 11 bondswedstrijden gespeeld heb. Het zijn er nu 7 voor DSC4, 2 voor de KNSB beker en 2 voor de HSB beker; ik kan dit seizoen op 15 komen (nog 2 voor DSC4 en 2 voor de HSB beker) - een record?

Hoewel ik er elke avond ben heb ik tot nu toe pas 5 interne wedstrijden gespeeld. Geen punt overigens want externe competitie geeft toch altijd een extra dimensie!

15-02-2011 09:13 Upperdog is offline Search for Posts by Upperdog Add Upperdog to your Buddy List
winfvdm winfvdm is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 22-03-2002
aantal berichten: 1146

Records! Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Dat herken ik. Mijn lijstje lijkt er op.
Ik heb er op zaterdag nog twee gespeeld, eentje voor DSC1 en eentje voor DSC2. DSC3 ontbreekt nog.

__________________
Als je de Dame bent in het schaakspel, sla dan maar flink om je heen
(Zie ook Rekenvout 125)

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by winfvdm on 15-02-2011 at 09:23.

15-02-2011 09:22 winfvdm is offline Send an Email to winfvdm Homepage of winfvdm Search for Posts by winfvdm Add winfvdm to your Buddy List
winfvdm winfvdm is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 22-03-2002
aantal berichten: 1146

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Een compliment aan Jan-Pieter de Vries, die met 5 uit 5 (!!) veel bijdraagt aan onze positie op de ranglijst.
En een compliment aan Ricardo Slaa, die met +2 aan het eerste bord een fraaie score heeft. Zijn tegenstander van gisteravond, Thierry Bieger, staat met 6 uit 7 op de ranglijst; Ricardo had een stevige tegenstander.

Overigens lijkt er iets mis met die lijst van persoonlijke resultaten in de Promotieklasse. Jan-Pieter de Vries staat met 4 uit 4 op die lijst, dat is onjuist. En ik zie Robby Kevlishvili met 5 uit 5 staan, ik weet zeker dat Toine-Gerard Prangers door midden van een fraai torenoffer zijn partij tegen hem remise maakte. Ik zat ernaast terwijl het gebeurde! Die kan geen 100% hebben.

__________________
Als je de Dame bent in het schaakspel, sla dan maar flink om je heen
(Zie ook Rekenvout 125)

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by winfvdm on 15-02-2011 at 09:40.

15-02-2011 09:33 winfvdm is offline Send an Email to winfvdm Homepage of winfvdm Search for Posts by winfvdm Add winfvdm to your Buddy List
Henrik Henrik is a Male
kroegloper




geregistreerd: 29-03-2002
aantal berichten: 722

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

dat van de HSB site was me een tijdje terug ook opgevallen, en heb ik ook aan desbetreffende personen gemeld

15-02-2011 17:29 Henrik is offline Send an Email to Henrik Homepage of Henrik Search for Posts by Henrik Add Henrik to your Buddy List Add Henrik to your Contact List AIM Screenname: n/a YIM Screenname: n/a
Richard Richard is a Male
DSC-forummeester




geregistreerd: 02-11-2003
aantal berichten: 972

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

chapeau , op naar 4 teams knsb !

15-02-2011 20:20 Richard is offline Search for Posts by Richard Add Richard to your Buddy List
Upperdog Upperdog is a Male
Coordinator HSB competitie


geregistreerd: 06-02-2004
aantal berichten: 946

Concurrent haalt uit Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Concurrent DD 2 heeft gisteravond uitgehaald tegen Promotie 3: 8-0 [de gedetailleerde uitslag geeft overigens 7-1 aan...]! De stand met nog 2 ronden te gaan is nu:

1. DSC4: 12 34
2. DD 2: 11 33,5
3. DD3: 9 32
4. Promotie 2: 9 30,5
5. Botwinnik 1: 8 28

Opdat in de slotronde een gelijkspel tegen DD 2 volstaat moet dus komende ronde van Botwinnik 2 gewonnen worden.

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by Upperdog on 18-02-2011 at 09:31.

18-02-2011 09:29 Upperdog is offline Search for Posts by Upperdog Add Upperdog to your Buddy List
Untagonklik Untagonklik is a Male
Erelid




geregistreerd: 07-03-2002
aantal berichten: 3279

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ik heb de uitslag aangepast naar 7-1; de 8-0 was een vergissinkje van de invoerder.

__________________
Doch dyn plicht en lit de lju mar rabje.

18-02-2011 10:03 Untagonklik is offline Search for Posts by Untagonklik Add Untagonklik to your Buddy List
Martin Martin is a Male
Penningmeester


geregistreerd: 17-03-2003
aantal berichten: 2231

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Je kan ook gewoon de wedstrijd van DD 2 winnen toch? :-)

18-02-2011 11:46 Martin is offline Send an Email to Martin Search for Posts by Martin Add Martin to your Buddy List
jan willem duijzer
forumlid


geregistreerd: 05-03-2009
aantal berichten: 13

Wink Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Goed idee. Voorkom de twijfel die gepaard gaat met de gedachte dat 4-4 genoeg is. Neem tegen Botwinnik 2 een rustdag op en zorg in de laatste ronde voor de beslissing.

02-03-2011 14:17 jan willem duijzer is offline Send an Email to jan willem duijzer Search for Posts by jan willem duijzer Add jan willem duijzer to your Buddy List
Martin Martin is a Male
Penningmeester


geregistreerd: 17-03-2003
aantal berichten: 2231

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Dat is ook weer niet handig. Want als je (desnoods zwaar onterecht) wint van Botwinnik 2 en DD 2 verslikt zich (door een scheidsrechterlijke dwaling) in WSC 2 dan is het pleit al eerder beslecht....

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by Martin on 02-03-2011 at 15:52.

02-03-2011 15:51 Martin is offline Send an Email to Martin Search for Posts by Martin Add Martin to your Buddy List
 
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller