Delfts Schaakforum » DSC Forum » Externe competitie » Seizoen 2010-2011 » DSC2 redt het niet tegen koploper Kennemer Combinatie 1
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Bob Voogt Bob Voogt is a Male
DSC-lid


geregistreerd: 08-03-2008
aantal berichten: 5

DSC2 redt het niet tegen koploper Kennemer Combinatie 1 Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Onze tegenstander was de koploper, een team dat niet onder deed voor het gemiddelde 1e klasse team. Ik hoorde dat Patrick door knap spel een remise had binnen gesleept, dus dat was wel een goede start. Ted speelde een prima partij en pakte netjes een half punt. Na 2 uur spelen zag het er nog wel redelijk uit, maar daarna gingen de stellingen er steeds slechter uit zien. Walter speelde tegen de speler met de hoogste rating, die trouwens ook een titel had. Deze wist ondanks Walter's kranige tegenspel zijn ontwikkelingsvoorsprong zorgvuldig in winst om te zetten. Ikzelf was door een niet goed doordachte zet in de moeilijkheden terecht gekomen. Er kwam een stelling op het bord met zware stukken en ongelijke lopers. Ik kon pionverlies voorkomen, maar mijn tegenstander toonde aan dat mijn koning in een matnet stond en ik gaf op. Kim stond minder, maar er was enige hoop dat hij het zou redden. Helaas lukte dit niet. Richard speelde de opening slim en kreeg een voordeeltje, maar ook hij verloor. Gert werd naar eigen zeggen kansloos weggespeeld. Als laatste was alleen Jan Peter nog bezig. In een dame + goed paard tegen dame + slechte loper, waarbij Jan Peter de slechte loper had, verloor hij een pion en moest dus ook hij een verliespunt incasseren. Daarmee was de 7-1 nederlaag een feit.

Gezien het vermoeden dat een stunt in de laatste ronde tegen het sterke DVP/Vianen onwaarschijnlijk is, is het nodig de volgende 3 wedstrijden te winnen om degradatie te ontlopen. Het valt te verwachten dat deze strijd tot aan het einde van het seizoen spannend zal zijn.

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by Untagonklik on 12-01-2011 at 10:10.

08-01-2011 22:24 Bob Voogt is offline Send an Email to Bob Voogt Search for Posts by Bob Voogt Add Bob Voogt to your Buddy List
Van Dop Van Dop is a Male
DSC-verslaggever




geregistreerd: 21-01-2008
aantal berichten: 255

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Het is kommer en kwel bij DSC2.
Maar er is nog hoop, er kunnen nog 4 matches gewonnen worden.

__________________
Mopper

09-01-2011 02:09 Van Dop is offline Send an Email to Van Dop Search for Posts by Van Dop Add Van Dop to your Buddy List
Baseman Baseman is a Male
dsc barcommissaris




geregistreerd: 01-06-2003
aantal berichten: 540

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Jammer dat er nog geen verslag is. Kennelijk moeten mijn teamgenoten nog even bijkomen van de slachtpartij afgelopen zaterdag. In ieder geval de persoonlijke uitslagen, gemengd met 'verslag' van KC1.

Quote

KC 1 doet wat het moet doen tegen Delft 9 januari 2011 (door Robert Oosting) KC 1 wint van DSC Delft met 7-1. Een walk-over met een misschien wat stroef begin. Marcel speelt vooruit op bord 8, pakt een half. Yorick neemt genoegen met een half op bord 1 na zetherhaling. Iedereen er tussenin wint. Het team zit goed in elkaar, iedereen kent zijn taak, er is de wil om te winnen.

Nu op naar de rest van het seizoen. Vianen, ASV, Charlois en HWP. Een mooie reeks, stuk voor stuk klasseteams. We zien het wel, wat anders kunnen we doen dan gewoon er voor gaan? Nog even de gedetailleerde uitslagen:

Yorick ten Hagen - Ted Barendse half
David Klein - Walter Anema punt
Miguoel Admiraal - Bob Voogt punt
Daan in t Veld - Kim Meulenbroek punt
Pieter Roggeveen - Richard Oranje punt
Lennart Dek - JP van Zandwijk punt
Rob Duijn - Gert Legemaat punt
Marcel Canoy - Patrick de Bas half

__________________
Now I have the pawn and the compensation.

11-01-2011 00:32 Baseman is offline Send an Email to Baseman Search for Posts by Baseman Add Baseman to your Buddy List Add Baseman to your Contact List
Bob
actief DSC-lid


geregistreerd: 10-05-2009
aantal berichten: 80

verslag Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Hierbij een kort verslag van het grote pak slaag van afgelopen zaterdag.

Onze tegenstander was de koploper, een team dat niet onder deed voor het gemiddelde 1e klasse team. Ik hoorde dat Patrick door knap spel een remise had binnen gesleept, dus dat was wel een goede start. Ted speelde een prima partij en pakte netjes een half punt. Na 2 uur spelen zag het er nog wel redelijk uit, maar daarna gingen de stellingen er steeds slechter uit zien. Walter speelde tegen de speler met de hoogste rating, die trouwens ook een titel had. Deze wist ondanks Walter's kranige tegenspel zijn ontwikkelingsvoorsprong zorgvuldig in winst om te zetten. Ikzelf was door een niet goed doordachte zet in de moeilijkheden terecht gekomen. Er kwam een stelling op het bord met zware stukken en ongelijke lopers. Ik kon pionverlies voorkomen, maar mijn tegenstander toonde aan dat mijn koning in een matnet stond en ik gaf op. Kim stond minder, maar er was enige hoop dat hij het zou redden. Helaas lukte dit niet. Richard speelde de opening slim en kreeg een voordeeltje, maar ook hij verloor. Gert werd naar eigen zeggen kansloos weggespeeld. Als laatste was alleen Jan Peter nog bezig. In een dame + goed paard tegen dame + slechte loper, waarbij Jan Peter de slechte loper had, verloor hij een pion en moest dus ook hij een verliespunt incasseren. Daarmee was de 7-1 nederlaag een feit.

Gezien het vermoeden dat een stunt in de laatste ronde tegen het sterke DVP/Vianen onwaarschijnlijk is, is het nodig de volgende 3 wedstrijden te winnen om degradatie te ontlopen. Het valt te verwachten dat deze strijd tot aan het einde van het seizoen spannend zal zijn.

11-01-2011 21:58 Bob is offline Send an Email to Bob Search for Posts by Bob Add Bob to your Buddy List
 
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller