Delfts Schaakforum » DSC Forum » Interne competitie » Archief » Seizoen 2010-2011 » Interne competitie (N5): Herman Zonderland grijpt koppositie in groep C
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Untagonklik Untagonklik is a Male
Erelid




geregistreerd: 07-03-2002
aantal berichten: 3279

Interne competitie (N5): Herman Zonderland grijpt koppositie in groep C Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

In de C-groep heeft Herman Zonderland de koppositie gegrepen. Herman versloeg met Zwart Bert Zwemstra, en passeerde daarmee de concurrentie. Ook Lito van Reede en Edgar Huisman deden met hun overwinningen goede zaken. Jordy Krempel boekte zijn eerste overwinning en heeft de weg naar boven ingezet.

Groep C
 wit zwartuitslag
1Lito van Reede-Antoon Frehe1-0
2Bert Zwemstra-Herman Zonderland0-1
3Bas Rabeling-Edgar Huisman0-1
4Kees van Beest-Paul van Riet½-½
5Jaap van der Heiden-René Poots0-1
6Gerrit Bussmann-Gabe Hoekstra1-0
7Jordy Krempel-Jan Swart1-0


In de A-groep eindigden de meeste duels in remise. Alleen Hora Vlam (overwinning op Luciën van de Lisdonk) en Jan Peter van Zandwijk (winst tegen Walter Anema) wonnenhun partij. In de top van het klassement wijzigde daardoor weinig.

Groep A
 wit zwartuitslag
1Richard Oranje-Kim Meulenbroek½-½
2Hora Vlam-Luciën van de Lisdonk1-0
3Rob Smits-Pieter Goossens½-½
4Hans Segers-Lennart Ootes½-½
5Walter Anema-Jan Peter van Zandwijk0-1


In de B-groep won Pieter Buzing overtuigend de topper tegen Arno Wiersma. Diederik van Heijgen profiteerde; na een overwinning op Simon Broos klom hij naar de tweede plaats. Sofya Blanter boekte een knappe remise tegen Martin Verolme.

Groep B
 wit zwartuitslag
1Pieter Buzing-Arno Wiersma1-0
2Diederik van Heijgen-Simon Broos1-0
3Corniel Nobel-Coen Leentvaar0-1
4Willem-Jan van den Broek-Frans Palm1-0
5René Torenstra-Jolle Lont1-0
6Sofya Blanter-Martin Verolme½-½
7Jan van de Donk-Simon Dirkse1-0


De tussenstand van de interne competitie is te vinden op de webpagina van de interne competitie.

__________________
Doch dyn plicht en lit de lju mar rabje.

26-10-2010 01:48 Untagonklik is offline Search for Posts by Untagonklik Add Untagonklik to your Buddy List
Lennart Lennart is a Male
DSC-lid


geregistreerd: 22-01-2010
aantal berichten: 10

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ik had een leuk potje in de Bird-variant van het Spaans. Ik heb er bij de zomertoernooien een korte clinic over gegeven, maar vandaag was het de eerste keer dat ik het ook zelf echt speelde. Puur toevallig kwamen we ook de uitspeelstelling uit na Kf8. Ik bleek al snel af te wijken van het gangbare met 10...Pf6.

De hele partij heb ik problemen gehad met mijn Toren op h8, wat mij ook de partij had moeten kosten. Hans maakte het echter niet te handig af en uiteindelijk bleek de boel net houdbaar. Vanaf zet 40 zaten we in lekkere tijdnood (3 minuten ieder) en kreeg ik met ieder een
minuut zowaar nog winstkansen.

Ik heb de partij een beetje geanalyseerd, maar heb nog niet het gevoel de stelling in de vingers te hebben en de partij echt te begrijpen. Daar moet nog werk worden verricht.



Jammer trouwens dat de PGN-viewer geen nul-zetten aan kan en dat hij de onduidelijk, aanval en iets-beter tekens niet laat zien Frons

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by Lennart on 26-10-2010 at 12:04.

26-10-2010 12:02 Lennart is offline Send an Email to Lennart Search for Posts by Lennart Add Lennart to your Buddy List
Diederik Diederik is a Male
actief DSC-lid


geregistreerd: 17-02-2004
aantal berichten: 74

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Leuk potje tegen Simon gespeeld gister. Ik kreeg ruimte cadeau in de opening en wat meer aktiviteit. Toen Simon besloot de enige open lijn die er was te pakken met zijn torens maar daar vrij weinig mee kon uithalen was mijn koningsaanval maar moeilijk te verdedigen.

26-10-2010 18:25 Diederik is offline Search for Posts by Diederik Add Diederik to your Buddy List
Torenstra jr. Torenstra jr. is a Male
Oud-lid




geregistreerd: 29-11-2002
aantal berichten: 1718

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Een fragmentje omdat de slotcombinatie wel aardig was.

Ik kwam uitstekend uit de opening tegen Jolle, maar deed dat weer teniet door een mindere zet.
Hier staat Wit iets beter, en de zwarte stelling is moeilijk spelen.

__________________
http://inargenti.nl voor mijn muziek

26-10-2010 21:40 Torenstra jr. is offline Homepage of Torenstra jr. Search for Posts by Torenstra jr. Add Torenstra jr. to your Buddy List
 
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller