Delfts Schaakforum » DSC Forum » Externe competitie » Seizoen 2010-2011 » DSC4 boekt zeer moeizame zege op Scheve Toren
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
jpfox jpfox is a Male
DSC-verslaggever


geregistreerd: 22-01-2008
aantal berichten: 382

DSC4 boekt zeer moeizame zege op Scheve Toren Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

DSC4 heeft gisteravond een zeer moeizame zege geboekt op Scheve Toren 1. Op papier waren we op elk bord sterker, maar daar zag het gister totaal niet naar uit. Toen het 4-3 stond, stond Toine Prangers gewonnen maar die partij werd nog heel spannend. Uiteindelijk won hij toch en was de zege een feit.

Mijn partij was bagger (een zet willen doen, de weerlegging zien, maar hem toch spelen.. en daar dan 40 minuten over doen), Willem-Jan van den Broek miste naar eigen zeggen een mat en op wel meer borden ging het niet crescendo. De punten bleven gelukkig wel in Delft.

 DSC41983-Scheve Toren 117755-3
1R. Slaa2100-R. de Smit1832½-½
2T.G. Prangers2019-J. Kleijn15751-0
3J.P. Vos2088-K. Dekker20200-1
4J.A. Flohil2047-A. van Gent18541-0
5P.A. Goossens1975-D. Theyn18071-0
6W.J. van den Broek1935-G. Rutten1574½-½
7K. van der Meer1984-J. de Graaf sr.18871-0
8R.C.M. Smits1818-W. Bergers16510-1

This post has been edited 2 time(s), it was last edited by jpfox on 05-10-2010 at 09:46.

05-10-2010 09:18 jpfox is offline Send an Email to jpfox Search for Posts by jpfox Add jpfox to your Buddy List
winfvdm winfvdm is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 22-03-2002
aantal berichten: 1146

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Het onhandige tijdgebruik van onze tegenstanders viel mij op. Na een uur spelen hadden Ricardo Slaa, Toine Prangers, Pieter Goossens en Willem-Jan van den Broek elk ongeveer 20 minuten bedenktijd minder gebruikt dan hun tegenstanders. Alleen al daarom meende ik dat DSC4 goede vooruitzichten had. Daarnaast speelde Jaap Flohil een interessante partij: hij had hangende pionnen met bijbehorend ruimtevoordeel. Hij won als eerste.
Na een 3½ - 1½ tussenstand was het nog wel spannend: Toine Prangers en zijn tegenstander hadden elk nog 23 seconden. Dat liep goed af. Een lekkere start van het nieuwe seizoen.

__________________
Als je de Dame bent in het schaakspel, sla dan maar flink om je heen
(Zie ook Rekenvout 125)

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by Henrik on 05-10-2010 at 12:03.

05-10-2010 10:56 winfvdm is offline Send an Email to winfvdm Homepage of winfvdm Search for Posts by winfvdm Add winfvdm to your Buddy List
Upperdog Upperdog is a Male
Coordinator HSB competitie


geregistreerd: 06-02-2004
aantal berichten: 946

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Zolang we DSC4 tot de favorieten in de Promotieklasse rekenen mogen we verheugd zijn over het puntverlies van zowel DD2 (tegen DD3) als Botwinnik1 (tegen Botwinnik2).

Enig medekoploper is verrassenderwijs op dit moment HSV (5-3 tegen WSC2); vanavond nog Promotie2 tegen Promotie3.

De competitie duurt echter nog lang.

Ik zal zien of ik bij gelegenheid wat diagrammen kan plaatsen van mijn partij. Binnen enkele minuten bedenktijd zo rond de 20e zet een waarschijnlijk volstrekt gewonnen aanvalsstelling - en dan ook nog een waarvan de patronen mij overbekend zijn. Enkele zetten later slechts resulterend in kwaliteitswinst - plots was het niet meer zo duidelijk. In eindspel KT met voor mij twee pionnen op a en b en voor mijn tegenstander 3 pionnen op d, e en f afwikkeling naar KD tegen KT eindspel gemist waarna het remise werd. Al met al voelt het aan als schot tegen de paal en daarna ook nog eens hoog over, en dat in één wedstrijd.

08-10-2010 10:44 Upperdog is offline Search for Posts by Upperdog Add Upperdog to your Buddy List
Richard Richard is a Male
DSC-forummeester




geregistreerd: 02-11-2003
aantal berichten: 972

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

de matchpunten binnen Ja! gewoon elke ronde winnen net als het 2e vorig jaar Draaiend hoofd

08-10-2010 13:43 Richard is offline Search for Posts by Richard Add Richard to your Buddy List
 
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller