Delfts Schaakforum » Overig » Het koffiehuis » Het blundervirus: nu in een gevaarlijke mutatie!
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
jpfox jpfox is a Male
DSC-verslaggever


geregistreerd: 22-01-2008
aantal berichten: 382

Het blundervirus: nu in een gevaarlijke mutatie! Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ik voelde me de laatste tijd al een beetje ziek, hoofdpijn, keelpijn, de gebruikelijke kwaaltjes. Inmiddels ben ik er achter dat naast het Mexicaanse griepvirus een ander eeuwenoud virus in zeer hevige vorm de kop heeft opgestoken: het blundervirus!

In het kader van de rouwverwerking heb ik wel de gelegenheid om het PGN-tooltje van Corniel (waarvoor hulde!) uit te proberen. Kijk en huiver...

Het begon een paar weken geleden, tijdens het OGD-rapidtoernooi, met een incidenteel symptoom:



Vervolgens speelde ik eventjes niet en kon het symptoom de kop niet opsteken. Vorige week vrijdag begon ik weer en het virus rook zijn kans: In slechts acht dagen kreeg ik vijf aanslagen te verwerken. Wees voorzichtig, wellicht is het besmettelijk...

De eerste in de rij is een fragmentje uit de interne competitie bij RSR/Ivoren Toren, waar Joram en ik in spelen:



Balen, maar kan gebeuren. De volgende dag hield ik met moeite remise tegen HWP/Sas van Gent 2, waar u elders op dit forum meer over kunt lezen.

Een week later gebeurde, wederom in de interne van RSR, het volgende:


Tsja, twee keer, wel vervelend. Gisteren speelde ik in Enschede mee in de dierenachtkamp, ter ere van dierendag, georganiseerd door Dr. Max Euwe uit Enschede. Er deden een aantal sterke spelers mee, zoals Jaap Vogel, Eddie Scholl, Gerrit Muis en Bart Konijn. Schaaktechnisch speelde ik niet onaardig, maar ja, die blunders...

Ronde 1:


Ronde 2:



Ergere blunders dan in ronde 3 kan ik in mijn leven niet meer meemaken:



Hiermee was het dieptepunt dan ook bereikt en hierna kon ik weer een beetje gaan schaken. Voorzover ik weet is tegen het blundervirus nog geen medicijn ontwikkeld en blunderremmer PocketFritz is verboden. Ik hoop dat mijn ziekte snel geneest en dat ik binnenkort kan gaan profiteren van anderen! Knipoog Zeg niet dat ik u niet gewaarschuwd heb!

04-10-2009 17:12 jpfox is offline Send an Email to jpfox Search for Posts by jpfox Add jpfox to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4466

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Met uw welnemen heb ik dit verhuisd naar het Koffiehuis. Grijns

Geen leuker vermaak, dan leedvermaak. Ze zijn allen pepermolen waardig, ware het niet dat je ze niet voor DSC gespeeld zijn. (Merk trouwens op dat het niet mijn tooltje is, maar dat ik slechts beschikbaar heb gesteld voor gebruikers van dit forum. Knipoog)

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

04-10-2009 18:20 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Torenstra jr. Torenstra jr. is a Male
Oud-lid




geregistreerd: 29-11-2002
aantal berichten: 1718

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Over het algemeen zijn de traditionele risicogroepen (ouderen, kinderen, mensen met een lage weerstand) meer vatbaar, maar het schijnt dat ook mensen met veel wisselende contacten (snelschaken), stress (klok) en een vrolijk sociaal leven (drank) dit snel oplopen.

Overigens schijnt dit ook een variant te zijn waar je niet immuun voor wordt; eerdere besmetting is geen garantie voor vermijding van de symptomen. Soms slaat zelfs dezelfde variant weer genadeloos toe.

__________________
http://inargenti.nl voor mijn muziek

04-10-2009 18:27 Torenstra jr. is offline Homepage of Torenstra jr. Search for Posts by Torenstra jr. Add Torenstra jr. to your Buddy List
Untagonklik Untagonklik is a Male
Erelid




geregistreerd: 07-03-2002
aantal berichten: 3279

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Dank voor het uitgebreide medische rapport Jan-Pieter! Ik zal binnen het bestuur voorstellen je ambassadeur van DSC te maken. Dan sturen we je voorafgaande externe wedstrijden bij onze tegenstanders langs Grijns

__________________
Doch dyn plicht en lit de lju mar rabje.

05-10-2009 12:21 Untagonklik is offline Search for Posts by Untagonklik Add Untagonklik to your Buddy List
Martin Martin is a Male
Penningmeester


geregistreerd: 17-03-2003
aantal berichten: 2233

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Kun je dan wel eerst even met hem langs het LUMC gaan? Dan kunnen zij voor DSC-ers een vaccinatie ter beschikking stellen.

05-10-2009 12:37 Martin is offline Send an Email to Martin Search for Posts by Martin Add Martin to your Buddy List
Baseman Baseman is a Male
dsc barcommissaris




geregistreerd: 01-06-2003
aantal berichten: 540

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Martin
Kun je dan wel eerst even met hem langs het LUMC gaan? Dan kunnen zij voor DSC-ers een vaccinatie ter beschikking stellen.


Komt'ie nu mee! Dat had ik afgelopen externe al moeten hebben! Huil

__________________
Now I have the pawn and the compensation.

05-10-2009 20:56 Baseman is offline Send an Email to Baseman Search for Posts by Baseman Add Baseman to your Buddy List Add Baseman to your Contact List
 
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller