Delfts Schaakforum » DSC Forum » Interne competitie » Archief » Seizoen 2009-2010 » DSC7 begint met achterstand
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Coen Coen is a Male
Jeugdleider


geregistreerd: 04-01-2007
aantal berichten: 281

DSC7 begint met achterstand Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Deze week zijn er twee partijen vooruit gespeeld voor de wedstrijd DSC7 - Rijswijk 4. Dit leverde een half punt op waardoor DSC7 maandag begint met een ½-1½ achterstand.

Maandag werd de eerste wedstrijd gespeeld. Helaas verloor Albert Kemeling deze partij. En dat terwijl er niets aan de hand leek:

Kemeling - Lantzendörffer
Delft 2009


20.e5?? d2

Wit probeerde het nog wel, maar moest berusten in een nederlaag.

Donderdag werd de tweede partij gespeeld. Coen Leentvaar kwam niet verder dan remise, waardoor de achterstand bleef.

This post has been edited 2 time(s), it was last edited by Corniel on 02-10-2009 at 12:48.

29-09-2009 09:12 Coen is offline Search for Posts by Coen Add Coen to your Buddy List
Albert Albert is a Male
DSC-verslaggever




geregistreerd: 28-08-2002
aantal berichten: 335

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Het was een treurige partij. In een stelling waar niets aan de hand is, doe ik de enige zet die een kwaliteit kost.



In bovenstaande stelling speelde ik Pe5. Zowat elke andere zet was beter geweest.

29-09-2009 12:33 Albert is offline Send an Email to Albert Search for Posts by Albert Add Albert to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Zowel Coen als Albert bedankt. Ik heb het diagram van Albert opgenomen in het nieuwsbericht. Daar is vast geen bezwaar tegen?!


Vorig jaar begon DSC7 nog met een voorsprong. (met dezelfde speler voor Rijswijk 4) Knipoog

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

29-09-2009 13:36 Corniel is online Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Coen Coen is a Male
Jeugdleider


geregistreerd: 04-01-2007
aantal berichten: 281

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

De tweede vooruit gespeelde partij van het zevende heeft het puntenverschil niet veranderd. Ik speelde sinds 2 jaar weer eens c7-c5 op e2-e4. had thuis zelfs geoefend, maar toch 2 zetten omwisselen. kwam helemaal in de verdrukking en mijn tegenstander vergat te winnen. Toen ik wat ruimte kreeg hielden we een materiaal-gelijke stelling over en bood hij remise aan. Gezien mijn hopeloze vorm maar aangenomen. kortom, we staan nog steeds op achterstand.

01-10-2009 21:16 Coen is offline Search for Posts by Coen Add Coen to your Buddy List
 
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller