Delfts Schaakforum » Nationaal » Toernooien & activiteiten » DSC wint HSB snelschaakkampioenschap voor clubteams
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Untagonklik Untagonklik is a Male
Erelid




geregistreerd: 07-03-2002
aantal berichten: 3279

DSC wint HSB snelschaakkampioenschap voor clubteams Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

DSC heeft in Wassenaar het HSB snelschaakkampioenschap voor clubteams op haar naam geschreven. Het eerste team eindigde weliswaar in matchpunten op gelijke hoogte met titelverdediger Bobby Fischer/Wassenaar 1, maar had aanmerkelijk meer bordpunten.

De reis naar Wassenaar verliep verre van vlekkeloos. Vanuit Delft vertrokken 2 auto’s met daarin zes spelers. De overige vier waren op eigen gelegenheid vanuit het Haagse naar Wassenaar afgereisd. De beide DSC-auto's liepen bij Wassenaar echter vast in een file; blijkbaar was er iets bijzonder in Duinrell die dag. Achteraf gezien was het wel handig geweest als een afslag eerder hadden genomen. Nu kwamen we met wat vertraging aan. Gelukkig had men op ons gewacht.

Het toernooi begon voor het eerste team van DSC met een valse start. Tegen Promotie, dat uiteindelijk als derde zou eindigen, werd met 1½-2½ verloren. Die uitslag schudde het eerste blijkbaar goed wakker, want de serie die volgde was indrukwekkend: negen overwinningen op rij. Daarmee was de titel echter nog niet binnen, want Bobby Fischer/Wassenaar 1 volgde op één matchpunt achterstand.

De laatste ronde bracht als tegenstander middenmoter Pomar 1; een team dat normaal gesproken geen probleem mocht zijn. Echter, de matchpunten moesten nog wel worden binnengehaald, hetgeen Raymond Liem de opmerking deed maken: “We moeten punten halen dus je moet mij opstellen.”
Uiteraard verloor Raymond vervolgens soepel...

Omdat ook Bob Voogt in de problemen kwam moesten Ted en Joost hun partijen winnen om tenminste een van de twee matchpunten binnen te halen. Dat lukte maar net; Joost wist een gelijkstaand eindspel om te buigen in een overwinning. Daarmee werd het 2-2.

Dat bood Bobby Fischer 1 de kans om op gelijke hoogte te komen, en die kans liet het niet onbenut. Het aantal bordpunten van DSC was echter ruim hoger, en dus ging de titel naar DSC.

DSC was met twee teams naar Wassenaar afgereisd, en ook het tweede deed het behoorlijk. Het begon met een overtuigende overwinning op, jawel: Pomar. Het team waar DSC1 in de laatste ronde niet van kon winnen was door DSC2 in de eerste ronde soepel met 3½-½ opgerold. Echter, het tweede liep ook tegen een paar flinke nederlagen aan. Zo toonde het eerste in het onderlinge duel aan dat het toch duidelijk het sterkste was: 3½-½.

Na elf rondjes was DSC2 in het veld van twaalf teams als zesde geëindigd met dertien matchpunten, en was daarmee het beste Promotieklasseteam. Dus werd de terugreis naar Delft aanvaard met twee bekers in de kofferbak.

De persoonlijke scores:
 DSC1scoreuit
1Joost Michielsen89
2Raymond Liem9
3Ted Barendse69
4Marco Kirana78
5Bob Voogt9


 DSC2scoreuit
1Arno Wiersma8
2Roland ten Have69
3Nancy Kirana9
4Diederik van Heijgen59
5Olivier Marincic9

28-06-2009 18:07 Untagonklik is offline Search for Posts by Untagonklik Add Untagonklik to your Buddy List
Elguapo Elguapo is a Male
forummeester


geregistreerd: 26-03-2002
aantal berichten: 993

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Een erg ontspannen dagje in Wassenaar!

Over het algemeen ging het met het team lekker, mn in het begin werd alleen verloren van tegenstanders die op papier ook aanzienlijk sterker waren. Enige verzoeken van DSC1 aan ons team om toch vooral niet teveel ons best te doen in de onderlinge clash werden uiteraard weggewuifd - DSC1 mocht bewijzen dat ze de sterkere was. Dat deden ze ook en kansloos werden we met 3,5/1,5 weggezet (detail is dat Bob letterlijk in de laatste seconde mijn laatste pion sloeg, maar goed met een halfje is de eer ook gered).

Persoonlijk met 7,5/9 zeker tevreden en leuke potjes gespeeld, en een paar keer tegenstanders goed door hun vlag gebeukt in compleet verloren stelling; snelschaken is voor een belangrijk deel timemanagement.

Verder een leuk & goed georganiseerd toernooi in een erg ontspannen omgeving. Daarbij was het weer ook erg lekker dus in alle opzichten een geslaagde dag!

28-06-2009 20:32 Elguapo is offline Send an Email to Elguapo Search for Posts by Elguapo Add Elguapo to your Buddy List
Diederik Diederik is a Male
actief DSC-lid


geregistreerd: 17-02-2004
aantal berichten: 74

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Zeker een geslaagd toernooitje geweest. Mijn snelschaakniveau was welliswaar weer dramatisch maar dat mocht de pret niet drukken. De glimlach van het mannetje dat niet ver boven de tafel uitkwam maar wel zijn eerste punt tegen mij scoorde in ronde 3 nadat ik eerst een kwal en dan een stuk wegblunder is ook wat waard. Hij wist me later te melden dat hij de eerste 2 ronden altijd slecht speelt maar daarna wel goed. En als ik had geweten dat DSC1 toch wel genoeg bordpunten zou hebben had ik in die remisestelling tegen Marco Kirana uiteraard mijn dame niet weggegeven Draaiend hoofd.

28-06-2009 23:08 Diederik is offline Search for Posts by Diederik Add Diederik to your Buddy List
 
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller