Delfts Schaakforum » DSC Forum » Interne competitie » Archief » Seizoen 2008-2009 » Interne competitie (V1): Joram op den Kelder zet zegereeks voort
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Untagonklik Untagonklik is a Male
Erelid




geregistreerd: 07-03-2002
aantal berichten: 3279

Interne competitie (V1): Joram op den Kelder zet zegereeks voort Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

In de eerste ronde van de voorjaarscompetitie heeft Joram op den Kelder zijn indrukwekkende reeks voortgezet. Ditmaal moest Kim Meulenbroek eraan geloven, al had Joram een pittige kluif aan Kim. Ted Barendse en Jan-Peter van Zandwijk hadden ook een mooie start van de tweede seizoenshelft.

Groep A
 wit zwartuitslag
1Kim Meulenbroek-Joram op den Kelder0-1
2Ted Barendse-Bob Voogt1-0
3Pieter Buzing-Jan-Peter van Zandwijk0-1
4Kees van der Meer-Hans Segers½-½
5Hora Vlam-Richard Oranje0-1
6Pieter Goossens-Theo Rekveldt0-1


In de B-groep won Willem-Jan van den Broek van Arno Wiersma. Reinier Heeres debuteerde in de interne competitie, en deed dat met een verdienstelijke remise tegen Rob Smits.

Groep B
 wit zwartuitslag
1Willem-Jan van den Broek-Arno Wiersma1-0
2Adriaan ter Mors-Bart Meulemans½-½
3Jolle Lont-Olivier Marincic½-½
4René Torenstra-Pieter Hofstee1-0
5Rob Smits-Reinier Heeres½-½
6Cees Huygen-Frans Palm0-1


In de C-groep deelden Gerrit Bussmann en Albert Kemeling het punt. Jordy Krempel, die in de laatste ronde promotie naar de B-groep misliep, begon met een zege op Gerard Bilars.

Groep C
 wit zwartuitslag
1Albert Kemeling-Gerrit Bussmann½-½
2Jordy Krempel-Gerard Bilars1-0
3Sofya Blanter-Steven van der Weele½-½
4Joop van Ham-Ernst Hanewald1-0
5Paul van Riet-Gabe Hoeksta1-0

__________________
Doch dyn plicht en lit de lju mar rabje.

27-01-2009 01:56 Untagonklik is offline Search for Posts by Untagonklik Add Untagonklik to your Buddy List
Richard Richard is a Male
DSC-forummeester




geregistreerd: 02-11-2003
aantal berichten: 972

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Tegen de door sommige arbiters gevreesde Vlam kwam ik door zetverwisseling van mijn tegenstander in een zeer prettige stelling terecht. Hij wikkelde verkeerd af en ik won een pion. Even later liet hij ook nog vrijwillig een toren insluiten en waren we vroeg klaar.

Vlam was natuurlijk nog volledig van slag van het gedoe bij Corus waar de arbiters een heuse vergadering hadden belegd of hij wel mee mocht doen. Dit heeft Vlam niet afgewacht en bedankte zelf voor de eer.

Ook Ted doet ditmaal niet mee aan Corus daar een bye in ronde 1 werd geweigerd en daarmee toegang tot de rest van het toernooi. Vreemde toestanden daar dus.

27-01-2009 10:21 Richard is offline Search for Posts by Richard Add Richard to your Buddy List
Joram op den Kelder
Oud-lid


geregistreerd: 12-02-2005
aantal berichten: 143

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Richard
Vlam was natuurlijk nog volledig van slag van het gedoe bij Corus waar de arbiters een heuse vergadering hadden belegd of hij wel mee mocht doen. Dit heeft Vlam niet afgewacht en bedankte zelf voor de eer.

Ook Ted doet ditmaal niet mee aan Corus daar een bye in ronde 1 werd geweigerd en daarmee toegang tot de rest van het toernooi. Vreemde toestanden daar dus.


Inderdaad opmerkelijk. Het verhaal van Ted had ik gehoord, maar wat was er met Hora aan de hand dat hij wellicht niet mee zou mogen doen?

__________________
The greatest mistake a man can make is to be afraid of making one.

28-01-2009 12:39 Joram op den Kelder is offline Send an Email to Joram op den Kelder Search for Posts by Joram op den Kelder Add Joram op den Kelder to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Een bye in ronde een weigeren lijkt me vrij logisch eerlijk gezegd. Vorig jaar kon dat in mijn geval worden opgelost doordat ik samen met een andere deelnemer aan Corus naar de begravenis van Koert ging. We werden tegen elkaar ingedeeld en het probleem was opgelost.

Normaal gesproken gaat dat echter niet, en dat komt er iemand voor niets. Of men nu pendelt van uit pak 'm beet Friesland, een hotel boekt, men neemt doorgaans een vrije dag op. Later in het toernooi is soms nog op te lossen - en te plannen - maar een eerste ronde niet.

Wat betreft Hora: tja, ik weet niet precies wat er is voorgevallen, maar navraag bij de hoofdarbiter leerde me dat hij er niets van wist. Wel weet ik dat Hora in het recente verleden een berisping heeft gehad gedurende het toernooi wegens zijn luidruchtigheid.

Ik betwijfel eerlijk gezegd of die vergadering heeft plaatsgevonden. Ik vermoed dat iemand Hora op zijn gedrag heeft willen wijzen door een dergelijke (gescherende) opmerking te maken...

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

28-01-2009 21:30 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
jpfox jpfox is a Male
DSC-verslaggever


geregistreerd: 22-01-2008
aantal berichten: 382

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Maar jij hebt toch ook een opponent die niet komt Corniel? Waarom Ted dan niet? De eerste of de zevende ronde maakt voor mij niet uit. Overigens zou ik het in allebei de gevallen zuur vinden om een bye te hebben in een tienkamp. Gevallen zoals jij die had vorig jaar zijn hierop een uitzondering wat mij betreft.

28-01-2009 22:03 jpfox is offline Send an Email to jpfox Search for Posts by jpfox Add jpfox to your Buddy List
Coen Coen is a Male
Jeugdleider


geregistreerd: 04-01-2007
aantal berichten: 281

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Het probleem met de eerste ronde is, dat ze van te voren niet kunnen nagaan wie er wel en niet zou kunnen zijn. Wat ze koste wat kost willen voorkomen, is dat mensen voor jan met de korte achternaam komen.

Overigens ik heb waarschijnlijk in de laatste ronde een Regl. 1

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by Coen on 28-01-2009 at 22:53.

28-01-2009 22:51 Coen is offline Search for Posts by Coen Add Coen to your Buddy List
jpfox jpfox is a Male
DSC-verslaggever


geregistreerd: 22-01-2008
aantal berichten: 382

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Tsja, bellen kan dan ook.. Bovendien heeft Ted al 100.000x meegedaan dus misschien is ie wel betrouwbaar. Daarnaast dient men voor een oud-deelnemer aan GM-C uiteraard respect te hebben.. Knipoog

28-01-2009 23:11 jpfox is offline Send an Email to jpfox Search for Posts by jpfox Add jpfox to your Buddy List
 
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller