Delfts Schaakforum » DSC Forum » Interne competitie » Archief » Seizoen 2008-2009 » Interne competitie (N15): Joram op den Kelder wint eerste seizoenshelft
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Untagonklik Untagonklik is a Male
Erelid




geregistreerd: 07-03-2002
aantal berichten: 3279

Interne competitie (N15): Joram op den Kelder wint eerste seizoenshelft Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

In de top van de interne competitie traden de laatste ronde van de eerste seizoenshelft weinig veranderingen op. Joram op den Kelder werd met een ruime voorsprong winterkampioen.

Met een aantal spelers dat extern speelde, en een aantal afzeggingen, kwamen uiteindelijk slechts 8 spelers in actie. Kim Meulenbroek deed de beste zaken door Hans Segers te verslaan. Hij eindigde als derde, achter Joram en Koen Lambrechts.

Groep A
 wit zwartuitslag
1Hans Segers-Kim Meulenbroek0-1
2Simon Broos-Ted Barendse0-1
3Kees van der Meer-Willem-Jan van den Broek1-0
4Hora Vlam-Diederik van Heijgen½-½


In de B-groep werd Pieter Goossens met overmacht kampioen. Hij won ook zijn laatste wedstrijd. Achter hem traden weinig verschuivingen op.

Groep B
 wit zwartuitslag
1Pieter Goossens-Theo Rekveldt1-0
2Adriaan ter Mors-Kees Korving1-0
3Jolle Lont-Olivier Marincic0-1
4René Torenstra-Paul Koks1-0
5Jan-Pieter de Vries-Frans Palm1-0
6Antoon Frehe-Aad de Jong1-0


In de C-groep was het bijzonder spannende de laatste speelronde. Een groot aantal spelers maakte nog kans op de promotieplaatsen. Uiteindelijk promoveerden René Poots, Lito van Reede en Simon Dirkse. Simon schakelde koploper Jordy Krempel uit, René won uiterst moeizaam van Gerard Bilars, en Lito boekte een overwinning op Jan Torenstra.

Groep C
 wit zwartuitslag
1Jordy Krempel-Simon Dirkse0-1
2René Poots-Gerard Bilars1-0
3Gerrit Bussmann-Bas Rabeling½-½
4Jan Torenstra-Lito van Reede0-1
5Rob Scherpenisse-Sofya Blanter½-½
6Frans Smit-Paul van Riet1-0
7Leo Zuijdgeest-Jan Swart1-0
8Dolf Mulder-Steven van der Weele0-1
9Ernst Hanewald-Joop van Ham0-1



De tussenstand van de interne competitie is te vinden op de webpagina van de interne competitie.

__________________
Doch dyn plicht en lit de lju mar rabje.

20-01-2009 03:15 Untagonklik is offline Search for Posts by Untagonklik Add Untagonklik to your Buddy List
Elguapo Elguapo is a Male
forummeester


geregistreerd: 26-03-2002
aantal berichten: 993

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Leuke pot gespeeld tegen Jolle. Hoewel het aanvankelijk een behoorlijk rustige stelling ontstond door mijn openingskeuze kwam er na verloop toch nog vuur in de strijd. Jolle speelde met wit erg degelijk en liet me weinig kans anders dan mijn stelling bij elkaar houden. Hoewel de witte stelling beter leek was dit misschien optisch; in de analyse kwamen we niet echt tot varianten die tot beslissend voordeel leidden. In de partij echter maakte Jolle een fout, waardoor ik een pion won en daarna werd het van kwaad tot erger.

De partij naast me trouwens was er een met vanaf het begin vuur (Kim tegen Hans); snap niet helemaal hoe dat in remise heeft kunnen eindigen...

20-01-2009 17:40 Elguapo is offline Send an Email to Elguapo Search for Posts by Elguapo Add Elguapo to your Buddy List
HaraldBlauwtand HaraldBlauwtand is a Male
DSC-lid


geregistreerd: 13-03-2005
aantal berichten: 17

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Dat deed het ook niet. Ik won nadat Hans in gewonnen stelling een verkeerd plan koos.

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by HaraldBlauwtand on 21-01-2009 at 09:58.

21-01-2009 09:57 HaraldBlauwtand is offline Send an Email to HaraldBlauwtand Search for Posts by HaraldBlauwtand Add HaraldBlauwtand to your Buddy List
Diederik Diederik is a Male
actief DSC-lid


geregistreerd: 17-02-2004
aantal berichten: 74

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Normaal ben ik blij met een halfje tegen Hora maar met Dame+Toren tegen koning door de vlag gaan is toch een beetje jammer Depri . Toch maar meer snelschaken oefenen op internet. Alleen weet ik niet hoe ik dan leer GEEN stukken om te gooien...

21-01-2009 13:50 Diederik is offline Search for Posts by Diederik Add Diederik to your Buddy List
Martin Martin is a Male
Penningmeester


geregistreerd: 17-03-2003
aantal berichten: 2231

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Jammer, Died.
OLi, succesvol als kersverse secretaris zie ik?
Ik was er maandag uiteindelijk niet. Avondeten liep wat uit, en op de een of andere manier zag ik om half acht dat ik door Arno niet ingedeeld was, dus toen dacht ik maar even lekker thuis te relaxen Glimlach

21-01-2009 21:14 Martin is offline Send an Email to Martin Search for Posts by Martin Add Martin to your Buddy List
Richard Richard is a Male
DSC-forummeester




geregistreerd: 02-11-2003
aantal berichten: 972

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Joram gefeliciteerd met de wintertitel. Weliswaar geen officiele want we beginnen nu gewoon weer opnieuw maar toch met een formidabele score. Zelf koekbakte ik net goed genoeg om in de A-groep te mogen blijven. De tweede helft zal ik wel serieus proberen te spelen Grijns

27-01-2009 10:24 Richard is offline Search for Posts by Richard Add Richard to your Buddy List
 
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller