Delfts Schaakforum » DSC Forum » Externe competitie » Seizoen 2008-2009 » DSC7 soepel langs RHC-Arena 2
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4466

DSC7 soepel langs RHC-Arena 2 Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Met een eenvoudige 5½-2½ overwinning heeft DSC7 gewonnen van RHC-Arena 2.

De punten stroomden makkelijk binnnen tegen het op papier duidelijk zwakkere RHC-Arena 2. Toch waren zij het die het bal openden: Onze jongste aanwist Jordy Krempel kwam in een heksenketel terecht en ging mat terwijl hij zelf ook mat kansen had op dat moment.

De stand werd gelijk getrokken door Coen Leentvaar die soepel won. Hij parkeerde zijn zware stukken gedrieëlijk op een open lijn en marcheerde vervolgens het paleis van zijn tegenstander omver.

Ook Jolle Lont kende weinig moeite met zijn tegenstander. Hij won met een kleine combo materiaal en niet veel later de partij.

Johan van de Pol stond lange tijd iets beter, maar toen zijn tegenstander een paardvork toeliet was het over.

Invaller Bas Rabeling had een leuke partij. In een Siciliaan met tegengestelde rokade kreeg hij een open h-lijn richting de vijandige koning. Dat leverde het volle pond op.

Ondertussen had teamleider Adriaan ter Mors de vrede getekend. In een gelijkopgaande wedstrijd was een v.s. eindspel onstaan. Adriaan had het paard en zijn tegenstander had een geïsoleerde pion, maar Adriaan geloofde het wel en probeerde het niet verder:

Schouten-Ter Mors
Delft 2008



Corniel Nobel kende een ongelukkige avond. Al na 15 zetten had hij een zeer goede stelling met een gedekte vrijpion en een pion meer. Maar na een grafzet verloor hij de kwaliteit en was het moeilijk. Vooral toen hij verzuimde alsnog te winnen:

Nobel-Van As
Delft 2008

32.xe3?? Waar 32.xf7+ de winst had opgeleverd.

Als laatste was Marc Zimmerman bezig. Op bord had hij een stuk gewonnen, maar de winst liet nog lang op zich wachten. Hij merkte dat de routine miste na drie jaar nauwelijks geschaakt te hebben.

Al met al een soepele overwinning.

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by Corniel on 08-10-2008 at 10:45.

07-10-2008 08:10 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Torenstra jr. Torenstra jr. is a Male
Oud-lid




geregistreerd: 29-11-2002
aantal berichten: 1718

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

In dezelfde poule wint Prometheus met 5-3 van Rijswijk 4.
Henk van Huizen, René Torenstra, Bart Germeys en Ger Honderd wonnen, terwijl André van der Weijde en Jan van der Kolk remise maakten.

DSC staat dus nog wel voor op de stadgenoten, maar dat wordt in de laatste ronde wel goedgemaakt. Grijns </stook>

__________________
http://inargenti.nl voor mijn muziek

08-10-2008 01:07 Torenstra jr. is offline Homepage of Torenstra jr. Search for Posts by Torenstra jr. Add Torenstra jr. to your Buddy List
Adriaan ter Mors Adriaan ter Mors is a Male


geregistreerd: 18-05-2006
aantal berichten: 67

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Na een erg slechte invalbeurt in DSC6 de vrijdag ervoor speelde ik een tamelijk voorzichtige partij. Met een onhandige dame-manoeuvre had ik in de opening wat tijd verloren, dus was ik blij de stelling weer gelijk te trekken. In de volgende stelling bood ik remise aan, wat ook werd geaccepteerd:

Nico Schouten vs Adriaan ter Mors



De stelling lijkt me redelijk gelijk, met kansen voor beide partijen als er nog doorgespeeld zou worden. Met remise was ik echter tevreden, zeker gezien ik de zwarte stukken op bord 1 had en we al voor stonden. Wat minder tevreden was ik toen ik de volgende ochtend zag dat mijn tegenstander een rating heeft die ongeveer 200 punten lager ligt dan de mijne.

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by Adriaan ter Mors on 08-10-2008 at 10:12.

08-10-2008 10:10 Adriaan ter Mors is offline Send an Email to Adriaan ter Mors Search for Posts by Adriaan ter Mors Add Adriaan ter Mors to your Buddy List
 
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller