Delfts Schaakforum » Nationaal » Algemeen [nationaal] » Over DD
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
winfvdm winfvdm is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 22-03-2002
aantal berichten: 1146

Over DD Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

De webpagina van DD meldt het volgende:

Het Koninklijk 's-Gravenhaags schaakgenootschap Discendo Discimus (DD) is opgericht in 1852 en daarmee een van de oudste schaakverenigingen van Nederland, zo niet de oudste - maar daarover verschillen de meningen. DD werd zes maal clubkampioen van Nederland, voor het eerst in 1927/'28 en voor het laatst in 1955/'56.
Met een ledental dat de laatste jaren schommelt tussen de 120 en 140 schakers is DD nog steeds verreweg de grootste vereniging binnen de regio van de Haagse Schaakbond (HSB).

Ppppardon? De grootste?? Boos

__________________
Als je de Dame bent in het schaakspel, sla dan maar flink om je heen
(Zie ook Rekenvout 125)

22-07-2003 14:17 winfvdm is offline Send an Email to winfvdm Homepage of winfvdm Search for Posts by winfvdm Add winfvdm to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4466

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by winfvdm
De webpagina van DD meldt het volgende:
(..)

Met een ledental dat de laatste jaren schommelt tussen de 120 en 140 schakers is DD nog steeds verreweg de grootste vereniging binnen de regio van de Haagse Schaakbond.

Tja, dat klopt natuurlijk niet. Maar ze hebben wel verreweg de meeste senior-leden. (Die bijna allen op het punt van uitsterven staan)...

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

22-07-2003 15:32 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
winfvdm winfvdm is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 22-03-2002
aantal berichten: 1146

's-Gravenhaagsch!!! Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Nog zoiets.
Ze laten zich voorstaan op hun ouderdom.
Ik was, voor hun en mijn uitsterven, lid van DD.
Ik heb de huishoudelijke reglementen nog van de club.
Die meldt de naam: Koninklijk 's-Gravenhaagsch Schaakgenootschap Discendo Discimus.
Zien wij nu op hun webpagina 's-Gravenhaags in plaats van 's-Gravenhaagsch?
Dat is een gevaarlijke vorm van nieuwlichterij!

__________________
Als je de Dame bent in het schaakspel, sla dan maar flink om je heen
(Zie ook Rekenvout 125)

23-07-2003 08:57 winfvdm is offline Send an Email to winfvdm Homepage of winfvdm Search for Posts by winfvdm Add winfvdm to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4466

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by winfvdm
Die meldt de naam: Koninklijk 's-Gravenhaagsch Schaakgenootschap Discendo Discimus.
Zien wij nu op hun webpagina 's-Gravenhaags in plaats van 's-Gravenhaagsch?
Dat is een gevaarlijke vorm van nieuwlichterij!

En dat is nog volledig achterhaald ook! Lach Draaiend hoofd Lach
Want 's-Gravenhage is niet meer. Tegenwoordig heet dat dorpje aan de zee gewoon Den Haag.

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

23-07-2003 10:55 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Albert Albert is a Male
DSC-verslaggever




geregistreerd: 28-08-2002
aantal berichten: 335

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Den Haag en 'sGravenhage zijn allebei correct en toegestaan.

In tegenstelling tot Den Bosch wat geen officiele naam is.

Daarom staat er op ANWB wegwijzers Den Haag (want dat is een kortere naam) en geen Den Bosch.

23-07-2003 19:32 Albert is offline Send an Email to Albert Search for Posts by Albert Add Albert to your Buddy List
Marco Marco is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 15-03-2002
aantal berichten: 1355

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

En precies dit seizoen wacht dan ook eindelijk de titanenstrijd tussen DD en DSC: beider eerste teams zullen elkaar in de KNSB-competitie treffen.

__________________
Van iedereen kan je wat leren; doe dat dus ook.

02-08-2003 15:29 Marco is offline Send an Email to Marco Search for Posts by Marco Add Marco to your Buddy List
 
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller