Delfts Schaakforum » DSC Forum » Interne competitie » Archief » Seizoen 2007-2008 » Interne competitie (V11): Een hete avond
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Untagonklik Untagonklik is a Male
Erelid




geregistreerd: 07-03-2002
aantal berichten: 3279

Interne competitie (V11): Een hete avond Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

In de top van de A-groep heeft Gert Legemaat de koppositie behouden. Gert Legemaat speelde remise tegen Raymond Liem, en zag daardoor Hora Vlam een klein stukje dichterbij komen. Hora versloeg namelijk Rufael Mekuria. Jan-Peter van Zandwijk deed goede zaken door Ted Barendse te verslaan.

De uitslagen:
Groep A
 wit zwartuitslag
1Raymond Liem-Gert Legemaat½-½
2Rufael Mekuria-Hora Vlam0-1
3Ted Barendse-Jan-Peter van Zandwijk0-1
4Willem-Jan van den Broek-Kim Meulenbroek½-½
5Pieter Buzing-Bob Voogt1-0
6Pieter Goossens-Roland the Have1-0


In de topcompetitie versloeg Chiel van Oosterom met de zwarte stukken Joram op den Kelder.

 wit zwartuitslag
1Joram op den Kelder-Chiel vab Oosterom0-1



In de B-groep greep kwamen de toppers niet in actie. Corniel Nobel profiteerde. Hij versloeg in een kortstondig treffen Jack Duijvestijn en staat nu derde. Olivier Marincic speelde zijn derde partij en won ook deze. Het levert hem een plekje in de subtop op.

Groep B
 wit zwartuitslag
1Corniel Nobel-Jack Duijvestijn1-0
2Olivier Marincic-Rob Smits1-0
3Antoon Frehe-Edgar Huisman½-½
4Adriaan ter Mors-Simon Dirkse1-0
5René Poots-Kees Korving1-0
6Albert Kemeling-Gerard Bilars1-0


In de C-groep wonnen alle toppers, waardoor er daar weinig verandert. Jolle Lont gaat nog steeds aan kop, gevolgd door Frans Palm.

Groep C
 wit zwartuitslag
1Jolle Lont-Aad de Jong1-0
2Bert Zwemstra-Frans Palm0-1
3Leo Zuijdgeest-Bas Rabeling0-1
4Ernst Hanewald-Frans Smit1-0
5Paul van Riet-Rob Scherpenisse1-0
6Steven van der Weele-Lito van Reede0-1
7Jan Swart-Gabe Hoekstra1-0



De stand van de interne competitie is te vinden op de webpagina van de interne competitie.

16-06-2008 20:25 Untagonklik is offline Search for Posts by Untagonklik Add Untagonklik to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Tegen Jack was ik wel heel erg snel klaar:

Nobel-Duivenstijn
Delft, 2008


11...g8?
11...c7 en het valt nog mee.
12.xf5+ c7 13.xh7+
Zwart geeft het op. Twee pionnen achter.

Daar sta je dan, met je goede gedrag. Tien minuten, 25 halve zetjes en je kan weer naar huis. Jack ging voetbal kijken. Verward

Het zal wel...

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

16-06-2008 20:37 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Elguapo Elguapo is a Male
forummeester


geregistreerd: 26-03-2002
aantal berichten: 993

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ik had een grappige pot tegen Rob Smits.

In een engelse partij lokte ik met h4 het zwarte h5 uit, om vervolgens lang te gaan en een snelle aanval op de koningsvleugel te lanceren. Een klein grapje zag ik over het hoofd, maar uiteindelijk bleken mijn 2 torens op de volledig geopende koningsvleugel de zwarte monarch in een onontkombaar matnet te hebben.

Wellicht van de week nog een diagrammatje (nog geen progje voor op mac).

16-06-2008 22:15 Elguapo is offline Send an Email to Elguapo Search for Posts by Elguapo Add Elguapo to your Buddy List
Torenstra jr. Torenstra jr. is a Male
Oud-lid




geregistreerd: 29-11-2002
aantal berichten: 1718

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Corniel
Tegen Jack was ik wel heel erg snel klaar:

<knip>

Zwart geeft het op. Twee pionnen achter.

Daar sta je dan, met je goede gedrag. Tien minuten, 25 halve zetjes en je kan weer naar huis. Jack ging voetbal kijken. Verward

Het zal wel...


...Kc7 lijkt me zelfs niet slecht voor zwart. Maar ook in de slotstelling zou ik verder gespeeld hebben Glimlach ...Tg7 en de witte koning staat ook op de tocht. Het helpt dat Dxh6 niet kan.

__________________
http://inargenti.nl voor mijn muziek

17-06-2008 00:17 Torenstra jr. is offline Homepage of Torenstra jr. Search for Posts by Torenstra jr. Add Torenstra jr. to your Buddy List
Torenstra jr. Torenstra jr. is a Male
Oud-lid




geregistreerd: 29-11-2002
aantal berichten: 1718

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Elguapo

Wellicht van de week nog een diagrammatje (nog geen progje voor op mac).


Mooie verspreking Glimlach

__________________
http://inargenti.nl voor mijn muziek

17-06-2008 00:18 Torenstra jr. is offline Homepage of Torenstra jr. Search for Posts by Torenstra jr. Add Torenstra jr. to your Buddy List
Ted Ted is a Male
DSC Erelid


geregistreerd: 19-12-2002
aantal berichten: 960

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Jan-Peter en ik speelden een interessante partij. Mijn koning bleef in het midden, en door een pionoffer opende JP lijnen daartegen.
Het leek allemaal wel verdedigbaar, tot ik zijn tijdnood besloot om een gokje te wagen. Dat ging niet goed.

Maar ondanks de nederlaag wel een leuke (want principiele, koningsveiligheid tegen loperpaar) partij.

__________________
"Lord, save us from the people that think they have all the answers, for they know not the questions."

17-06-2008 07:55 Ted is offline Send an Email to Ted Search for Posts by Ted Add Ted to your Buddy List
Antoon Frehe Antoon Frehe is a Male
webcommissie




geregistreerd: 08-02-2006
aantal berichten: 109

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Elguapo
Wellicht van de week nog een diagrammatje (nog geen progje voor op mac).


Er is een programma "Sigma Chess" voor de mac. Een soort database. Hiermee kun je o.a. fen diagrammen maken.

__________________
Ignorance and envy will fuel rumors that get repeated until they morph into common knowledge. (dilbert)

17-06-2008 07:58 Antoon Frehe is offline Send an Email to Antoon Frehe Homepage of Antoon Frehe Search for Posts by Antoon Frehe Add Antoon Frehe to your Buddy List
 
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller