Delfts Schaakforum » DSC Forum » Interne competitie » Archief » Seizoen 2007-2008 » Topcompetitie
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Pieter Buzing Pieter Buzing is a Male
DSC-verslaggever


geregistreerd: 13-12-2004
aantal berichten: 292

Topcompetitie Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Dit voorjaar zijn we met een nieuw experiment begonnen. Binnen de interne keizer competitie zullen zeven Delftse toppers strijden om de officieuze titel "Delfts Jongerenkampioen". Alle spelers hebben nationale jeugd- of meisjestitels op hun erelijst staan.

Edit: Helaas heeft Bianca Muhren zich wegens tijdgebrek moeten terugtrekken. Hierdoor blijft er nog maar een 6-kamp over.

 spelerrating123456Pt.uit
1Joram op den Kelder2239 ½0½001 5
2Pauline van Nies2160½ 0.00 ½4
3Marten Wortel230011 0002 5
4Joost Michielsen2312½.1 012½4
5Chiel van Oosterom24081111 04 5
6Anish Giri234411101 4 5


Het wedstrijdschema:
datumrondewit-zwartuitslag
03-3-20081Joram-Anish0-1
1Pauline-Chiel0-1
17-3-20081Marten-Joost0-1
7Anish-Bianca½-½
31-3-20082Chiel-Marten1-0
2Anish-Pauline1-0
14-4-20083Marten-Anish0-1
3Joost-Chiel0-1
21-4-20084Anish-Joost0-1
4Joram-Pauline½-½
19-5-20085Marten-Joram1-0
5Chiel-Anish0-1
26-5-20086Joram-Joost½-½
6Pauline-Marten0-1
16-6-20087Chiel-Joram1-0
30-6-20087Joost-Pauline

This post has been edited 7 time(s), it was last edited by Pieter Buzing on 17-06-2008 at 17:07.

06-03-2008 18:35 Pieter Buzing is offline Send an Email to Pieter Buzing Search for Posts by Pieter Buzing Add Pieter Buzing to your Buddy List
Van Dop Van Dop is a Male
DSC-verslaggever




geregistreerd: 21-01-2008
aantal berichten: 255

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Boos Er wordt een paralelle competitie gestart voor jeugdigen, maar de vraag is:1) is Marten Wortel (27) nog wel een jongere? In de bridgewereld en in de damwereld ben je onder de 30 (40) een jongere maar hier ook al? Daar staat tegenover dat wij Marten weer eens in actie zien. En Joost Michielsen speelt ook weer eens mee. Echter er zijn spelers die deze plotselinge verandering met het nodige gemopper "begroeten". Legemaat en Vlam hadden graag tegen de jeugdigen gespeeld. Maar wel in de reguliere maar voor iedereen onbegrijpelijke Keijzer-competitie. Vraag2: Wie wordt de nieuwe clubkampioen. Doen de jongeren mee voor het clubkampioenschap? Of spelen de ouderen zoals Vlam en Legemaat en de anderen voor het clubkampioenschap?

__________________
Mopper

This post has been edited 3 time(s), it was last edited by Van Dop on 12-03-2008 at 02:08.

11-03-2008 02:40 Van Dop is offline Send an Email to Van Dop Search for Posts by Van Dop Add Van Dop to your Buddy List
Elguapo Elguapo is a Male
forummeester


geregistreerd: 26-03-2002
aantal berichten: 993

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Op zich vind ik die topcompetitie een goed initiatief, leuk dat dit bepaalde spelers prikkelt om (weer) te komen spelen. Wat de effecten op lange termijn zijn is maar zeer de vraag.

Ik vind dat Arend e.a. een punt hebben. Natuurlijk is de Keizer een vrijblijvende competitie, maar zoals Arend stelt wordt deze nu wel heel erg vertroebeld door ineens een nieuwe competitie te starten.

Tijdig communiceren naar de leden zou de acceptatie wellicht een stuk verbeteren. Ik kan me voorstellen dat leden nu de indruk krijgen dat een nieuw idee naar binnen wordt gefietst zonder dat er wie dan van te voren op de hoogte wordt gesteld / geraadpleegd.

18-03-2008 08:48 Elguapo is offline Send an Email to Elguapo Search for Posts by Elguapo Add Elguapo to your Buddy List
Untagonklik Untagonklik is a Male
Erelid




geregistreerd: 07-03-2002
aantal berichten: 3279

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Persoonlijk vind ik de topcompetitie een heel goed idee. Je ziet op deze manier een aantal mensen op de club, die anders nooit meer interne competitie spelen. Het is daarmee een verrijking, zeker als je ze erdoor zou stimuleren af en toe ook nog een potje in de "gewone" interne competitie te spelen. Daarnaast is het goed voor de spelers zelf, die op deze manier een aantal extra partijen op een hoog niveau kunnen spelen. Die kans hebben ze normaal buiten toernooien niet.

De reden dat het niet echt gecommuniceers is naar de leden is vrij simpel: daar was geen tijd voor. Het is allemaal georganiseerd/onstaan omdat Anish Giri bij de club kwam begin februari. Hij is nog erg jong en te sterk voor de normale interne, dus moest er iets anders georganiseerd worden. Dat is de topcompetitie geworden.

Komend seizoen zal de topcompetitie gewoon in het voorstel van de intern wedstrijdleider staan dat op de ALV besproken wordt. Of dat precies in deze vorm zal zijn is nog niet bekend; voor ons is dit ook nieuw. Dus het is heel goed mogelijk dat we in de loop van de competitie tot bepaalde conclusies komen die volgend seizoen tot een andere opzet leiden, of dat we naar aanleiding van opmerkingen van de leden komend seizoen met aanpassingen komen.

Voor deze seizoenshelft valt het onder "In onvoorziene omstandigheden beslist de intern wedstrijdleider". Een lid als Anish Giri was niet voorzien aan het begin van het seizoen.

__________________
Doch dyn plicht en lit de lju mar rabje.

18-03-2008 10:56 Untagonklik is offline Search for Posts by Untagonklik Add Untagonklik to your Buddy List
Elguapo Elguapo is a Male
forummeester


geregistreerd: 26-03-2002
aantal berichten: 993

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Al is het een berichtje, of een mail naar de leden - het is in ieder geval een aankondiging waarmee ook anderen op de hoogte worden gebracht van iets wat effect heeft op de kern van een schaakclub: de interne competitie.

Ik probeer op geen enkele manier aan te geven dat het onjuist is wat er gebeurt, ik probeer aan te geven hoe het mogelijk beter kan.

Maar ik hou mn mond al, anders hebben we hier zometeen 2 van die smurfen Knipoog

01-04-2008 20:52 Elguapo is offline Send an Email to Elguapo Search for Posts by Elguapo Add Elguapo to your Buddy List
Martin Martin is a Male
Penningmeester


geregistreerd: 17-03-2003
aantal berichten: 2231

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

De waarheid ligt denk ik ergens in het midden. Arno heeft m.i. volkomen gelijk als hij zegt dat dit niet voorzien had kunnen worden en dat dit een plan met korte doorlooptijd was. Aan de andere kant heeft Olivier gelijk dat er desondanks toch een kleine uitleg had kunnen zijn. Ik begreep bijvoorbeeld dat er zelfs geen introductie speech was op de eerste avond.

In ieder geval lijkt het mij een uitstekend initiatief! Dat het een troebele situatie oplevert voor het clubkampioenschap is dan maar zo; maar het binden van deze sterke spelers is belangrijker. (De sterkste en de zwakste spelers zijn de belangrijkste mensen van je club!). Ook begrijp ik best dat Gert en Hora (het voorbeeld van de Moppersmurf) ook tegen deze jongeren hadden willen spelen... maar ja, in dat geval had ikzelf ook graag meegedaan! Dus, je moet ergens een grens trekken! En het lijkt me dat die op een logische plaats is getrokken.

Al met al een uitstekend initiatief en besluitvaardig gehandeld, mijn complimenten aan de organisatoren!

P.S. Had ik nou goed begrepen dat Jan-Willem de Jong geen trek had om hier aan mee te doen, maar uiteindelijk wél bereid was om een partij tegen Anish te spelen? Dat zou ook een goede zaak zijn! Glimlach

01-04-2008 23:31 Martin is offline Send an Email to Martin Search for Posts by Martin Add Martin to your Buddy List
Pieter Buzing Pieter Buzing is a Male
DSC-verslaggever


geregistreerd: 13-12-2004
aantal berichten: 292

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Helaas heeft Bianca Muhren zich wegens tijdgebrek moeten terugtrekken. Hierdoor blijft er nog maar een 6-kamp over. Zij vond het wel een erg leuk initiatief en hoopt volgend jaar toch weer mee te doen, mits het rooster van de universiteit Tilburg het toelaat.

Haar enige partij (remise tegen Anish) blijft wel gehandhaaft in de interne Keizer stand.

07-05-2008 18:00 Pieter Buzing is offline Send an Email to Pieter Buzing Search for Posts by Pieter Buzing Add Pieter Buzing to your Buddy List
 
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller