Delfts Schaakforum » DSC Forum » Externe competitie » Seizoen 2007-2008 » Externe bespiegelingen voor DSC in 2007-2008
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Pages (2): « previous 1 [2]
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Untagonklik Untagonklik is a Male
Erelid




geregistreerd: 07-03-2002
aantal berichten: 3279

RE: Kansen, laatste loodjes, en een beetje hopen Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Corniel
DSC6
Nog steeds net boven de degradatiegrens. Eerstvolgende wedstrijd is tegen mede-hekkensluiter WSC 3. Bij winst is de haven bijna in zicht, bij verlies wordt de slotronde een zeer-zeer lastige opgave. (En hebben we niet alles meer in eigen hand wellicht)


Ik ben bang dat die constatering niet klopt. DSC6 staat momenteel op een degradatieplaats. Er degraderen uit de eerste klasse (net als uit de promotieklasse) twee teams per poule.

__________________
Doch dyn plicht en lit de lju mar rabje.

24-01-2008 18:42 Untagonklik is offline Search for Posts by Untagonklik Add Untagonklik to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

@Arno: Tja, das waar. Wel, het kan, maar de kansen worden er niet beter op.

@BartM: Ik had niet verwacht dat DSC5 het nog in eigen hand zou hebben, laat ik het zo zeggen...

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

24-01-2008 20:55 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Elguapo Elguapo is a Male
forummeester


geregistreerd: 26-03-2002
aantal berichten: 993

RE: Kansen, laatste loodjes, en een beetje hopen Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Untagonklik

Quote

Originally posted by Corniel
DSC6
Nog steeds net boven de degradatiegrens. Eerstvolgende wedstrijd is tegen mede-hekkensluiter WSC 3. Bij winst is de haven bijna in zicht, bij verlies wordt de slotronde een zeer-zeer lastige opgave. (En hebben we niet alles meer in eigen hand wellicht)


Ik ben bang dat die constatering niet klopt. DSC6 staat momenteel op een degradatieplaats. Er degraderen uit de eerste klasse (net als uit de promotieklasse) twee teams per poule.


Hangt dat niet af van het aantal direct onderliggende klassen? Ik dacht dat er 3 2e klassen zijn, dus degraderen er 3 teams uit de 2 1e klasse (de 2 nrs laatst en de slechtste nr voorlaatst oid?).

*vraag me af hoe verstandig het is om te twijfelen aand e woorden van de wedstrijdleider...*

25-01-2008 08:25 Elguapo is offline Send an Email to Elguapo Search for Posts by Elguapo Add Elguapo to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

RE: Kansen, laatste loodjes, en een beetje hopen Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Elguapo
Hangt dat niet af van het aantal direct onderliggende klassen? (..)

Klopt. Dus er degraderen er twee uit elke eerste klasse, en er promoveert er een uit elke tweede klasse plus de sterkste nummer twee.

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

25-01-2008 09:32 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Richard Richard is a Male
DSC-forummeester




geregistreerd: 02-11-2003
aantal berichten: 972

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Bart, jij bent dus tevreden als 4 en 5 degradeert en 3 niet promoveert Frons DSC3 zal het nu toch wel een keer gaan lukken en promoveert. Het vierde wint ook zijn volgende duel en is daarmee veilig. Het vijfde wint van SHTV en WSC (die knoeiden behoorlijk tegen het vierde) en is veilig. DSC1 handhaaft (gert houdt huis o corus en leo is daar degelijk alleen ted gaat niet zo best), DSC2 doe nog mee om de titel Grijns .

25-01-2008 12:43 Richard is offline Search for Posts by Richard Add Richard to your Buddy List
BartM BartM is a Male
DSC-verslaggever




geregistreerd: 26-09-2003
aantal berichten: 281

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

@Richard
Ja zo zou je het natuurlijk ook kunnen interpreteren Huil

Ik bedoelde vooral liefst DSC3 naar landelijke, en de twee andere maakt minder uit. Net zoals wat vorig seizoen gebeurde voor mij het slechtst denkbare scenario was. Maar DSC3 degraderen, DSC4 handhaven en DSC5 promoveren mag natuurlijk ook Lach

__________________
Ik schaak, dus ik ben.

26-01-2008 18:31 BartM is offline Send an Email to BartM Search for Posts by BartM Add BartM to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Tja, ik ben het met Bart eens geloof ik. Het is aardig als DSC5 zich handaafd, en het heeft in eigen hand, maar waarschijnlijk is het allerminst.

En het zou heel fijn zijn (understatement) als DSC3 promoveert. Maar als Promotie in zijn sterkste opstelling opkomt hebben ze ongeveer 1950. DSC3 komt in ideale opstelling tot ongeveerl 1975. Dus de verschillen zijn klein, en ik schat de kansen voor DSC3 niet hoger dan 55%.

Maar goed in dat opzicht idd niets nieuws onder de zon. Ook vorig jaar was de promotie van DSC3 het belangrijkst. DSC4, en DSC5 en DSC6 promoveerden wel, DSC3 niet.

Nu is het hoogstens van belang dat er ook een DSC team in de eerste klasse zit volgend jaar. Wellicht zou je er om die reden voor moeten kiezen om DSC5 alsnog terug te laten zetten mocht DSC5 zich wel en DSC6 niet. Maar goed, wie dan leeft, wie dan zorgen heeft. Voorlopig heel DSC3 steunen in hun uitwedstrijd 12 februari!

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

26-01-2008 19:24 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

De dag na zwarte dinsdag Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Gisteren was een zwarte dag. Een opgelegde kans op groot succes (drie teams in de landelijke competitie) werd gemist.

DSC1 (KNSB 2C)
Staan in het linker rijtje. De laatste drie ronden worden twee degradatiekandidaten en een mede middenmoter getroffen. Dat biedt perspectieven.

DSC2 (KNSB 2B)
Een goed seizoen, wellicht zelfs boven verwachting. Ook in het linker rijtje. Kampioen gaat niet meer lukken, degraderen zie ik ook niet meer gebeuren. Gewoon nog wat punten pakken voor het moraal.

DSC3, DSC4 & DSC5 (Promotieklasse)
Na het debacle van gisteren in Zoetermeer is het wonden likken voor DSC3. Gelukkig is er een scenario voor handen dat DSC in eigen hand heeft: DSC4 wint van Promotie 2 en DSC3 wint met tenminste 5½-2½ van DD 3 komt alles nog goed. De kans op dit scenario schat ik echter op 20 procent.

Voor DSC5 zijn de kansen nog kleiner: WSC 2 of Scheve toren moet worden ingehaald. Aangezien beide teams naast twee matchpunten ook een sloot bordpunten voorstaan lijkt deze missie nagenoeg kansloos. Zeg 1 procent.

DSC6 (HSB 1B)
Het hele seizoen ben ik zeer kritsch geweest op dit team. Als speler ervan vind ik dat ik dat recht heb. Afgelopen maandag echter heeft het team wat mij betreft het recht op handhaving verdiend! De degradatieconcurent werd eenvoudig opzij gezet. De laatste ronde is tegen RHC-Arena 1. Dit team is nogal wisselend van samenstelling (tussen de 1804 tot 1721 gemiddeld) en speelt niet best. Ze hebben nog een wedstrijd te goed, maar staan 8 bp achter. Als ze verliezen van Promotie 4 is gelijk spel genoeg, anders 4½-3½. Ik zeg 45 procent kans op handhaving.

DSC7 (HSB 2B)
De laatste wedstrijd is gewonnen. Een plek midden op de ranglijst is het eindresultaat. Antoon Frehe is topscoorder met 3½ uit 6.

DSC8 (HSB 3B)
De acht-nul nederlaag deed pijn. Dat is te begrijpen. De laatste ronde tegen DD 6 kan het seizoen hopelijk met een overwinning worden afgesloten.

DSC9 (HSB 3A)
Het jeugdteam doet het vergelijkbaar goed t.o.v. de 'oudjes' van DSC8. Ook voor hen geldt: de slotronde afsluiten met een overwinning. Volgend jaar kijken of er bovenin kan worden meegestreden.

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

13-02-2008 17:08 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Elguapo Elguapo is a Male
forummeester


geregistreerd: 26-03-2002
aantal berichten: 993

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

In de promotieklasse verloor ST1 de laatste ronde van DD 3.

Dus DSC5: heel hard winnen de laatste ronde, en hopen dat WSC 2 of ST1 dat ook doet Glimlach

17-02-2008 14:47 Elguapo is offline Send an Email to Elguapo Search for Posts by Elguapo Add Elguapo to your Buddy List
Elguapo Elguapo is a Male
forummeester


geregistreerd: 26-03-2002
aantal berichten: 993

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

En jullie concurrent speelde gelijk Corniel, dus er moet gewonnen worden de laatste ronde. Ook zij begrijpen dat, dus reken maar dat ze op volle sterkte zullen aantreden.

18-02-2008 07:58 Elguapo is offline Send an Email to Elguapo Search for Posts by Elguapo Add Elguapo to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by winfvdm
Hut geeft op schakers.info een prognose voor de eindstanden in de lopende KNSB competitie.
Hij voorspelt dat DSC2 op een vijfde plek eindigt (17% zekerheid) en ook dat DSC1 op een vijfde plek eindigt, met dezelfde zekerheid.
DSC2 heeft nog 2% kans op promotie en 9% op degradatie, voor DSC1 liggen de cijfers een fractie minder.



www.schakers.info

Altijd leuke statistiekjes Kees!

Het geeft ook een goed overzicht van de deelnemers aan de promotieklasse volgend jaar:

KNSB 3C
Alterveer 1 promoveert: 32%

KNSB 3E
Rijswijk 1 promoveert: 68%
SHTV 1 promoveert: 16%
DD 2 degradeert: 32%
SHTV 1 behaalt met dit resultaat waarschijnlijk volgend jaar een dubbele promotie binnen voor de HSB.

KNSB 3
Bobby Fischer promoveert: 9%
Botwinnik degradeert: 35%

Dat levert het volgende op:
Geen degradanten uit de KNSB: 44%
Een degradant uit de KNSB: 45%
Twee degradanten uit de KNSB: 11%

Als ik het wel heb levert dat versterkte promotie op naar de promotieklasse. Een degradant minder zou leuker zijn natuurlijk.

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

21-02-2008 15:07 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Martin Martin is a Male
Penningmeester


geregistreerd: 17-03-2003
aantal berichten: 2231

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

SHTV is nu definitief beste promovendus in de KNSB-competitie, waardoor de Haagse promotieklasse volgend jaar twee promotieplaatsen zal kennen.

Helaas staan er nog altijd twee Haagse KNSB-teams in de degradatiezone. DD2 staat net boven de streep in 3E, maar Botwinnik staat daar net onder in 3G. Het goede nieuws is wel dat beide teams het volstrekt in eigen hand hebben. Botwinnik moet namelijk tegen directe concurrent Utrecht 3. Bij een overwinning is handhaving zeker. Ook een gelijkspel kan voldoende zijn; maar dan moet Almere verliezen bij runner-up Voorschoten.
DD2 op zijn beurt moet in de laatste ronde op bezoek bij de - reeds gedegradeerde - hekkensluiter Moerkapelle. Hier een soortgelijke situatie: bij winst is handhaving zeker, en ook bij gelijkspel een goede kans, want er is een behoorlijke voorsprong in bordpunten op Kennemer Combinatie 3. Het voordeel hier is dat KC3 sowieso al meer matchpunten dan DD2 moet halen; en dat dan tegen het sterke LSG 4...

Laten we duimen voor met name Botwinnik!

30-03-2008 13:31 Martin is offline Send an Email to Martin Search for Posts by Martin Add Martin to your Buddy List
Martin Martin is a Male
Penningmeester


geregistreerd: 17-03-2003
aantal berichten: 2231

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Helaas is Botwinnik gedegradeerd...

20-04-2008 01:19 Martin is offline Send an Email to Martin Search for Posts by Martin Add Martin to your Buddy List
Pages (2): « previous 1 [2]  
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller