Delfts Schaakforum » DSC Forum » Externe competitie » Seizoen 2007-2008 » DSC6 begint seizoen met 4-4 tegen Promotie 4
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
René Gelpke René Gelpke is a Male
DSC-lid


geregistreerd: 06-09-2004
aantal berichten: 2

DSC6 begint seizoen met 4-4 tegen Promotie 4 Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

DSC6 heeft in haar eerste wedstrijd in de eerste klasse tegen het op papier duidelijk sterkere Promotie 4 een matchpunt gepakt. In Zoetermeer werd het 4-4.

Als eerste waren de vier onderste borden klaar, allen eindigde in remise. Aan de hoge borden bleef het evenwicht uiteindelijk ook in tact.

Op bord vijf miste Corniel Nobel een fraaie winst:

Corniel Nobel-Hans Minnema

Na 17...d4

18.xg7+ h8 19.xh7+? xh7 20.d3+ g8 21.h6 e8!

Zwart gaat niet mat en heeft zoveel actiever spel dat wit vluchtte in eeuwig schaak. 19.xf7+! wint daarentegen eenvoudig: wit wint twee pionnen, ruilt de dames en blijft een stuk voor.

Bilars 1
Pol 0
Rekveldt 1
Huygen 0
Nobel 0,5
Gelpke 0,5
Leentvaar 0,5
Frehe 0,5

Promotie 4 - DSC6: 4 - 4

03-10-2007 08:36 René Gelpke is offline Search for Posts by René Gelpke Add René Gelpke to your Buddy List
Coen Coen is a Male
Jeugdleider


geregistreerd: 04-01-2007
aantal berichten: 281

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ik had een saaie pot met een tamelijk dichtgeschoven stelling. Moest uitkijken dat ik niet ge-h-lijnd werd, maar dat heb ik opgelost. Verder viel er niets te halen.

03-10-2007 09:39 Coen is offline Search for Posts by Coen Add Coen to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ik was niet echt scherp gisteren. Ik speelde Zowel 18.xg7+ als 19.xh7+ eigenlijk zonder nadenken. Daarnaast stonden mijn loper op c1 en toren op a1 verschrikkelijk. Als mijn tegenstander het stuk op f6 niet had weggeblunderd was het slecht met mij afgelopen...

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

03-10-2007 17:52 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
BartM BartM is a Male
DSC-verslaggever




geregistreerd: 26-09-2003
aantal berichten: 281

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Corniel, volgens mij was Txg7+ goed: 18. ... Kh8 19.Txf7+ Lxf6 20.Txc7 en je staat een stuk en twee pionnen voor. Ik dacht dat het net om die variant was dat je op g7 sloeg.

Oeps, ik had niet gezien dat je de stelling, én Txf7 intussen al gepost had.

__________________
Ik schaak, dus ik ben.

03-10-2007 19:37 BartM is offline Send an Email to BartM Search for Posts by BartM Add BartM to your Buddy List
 
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller