Delfts Schaakforum » Nationaal » Toernooien & activiteiten » Noteboom-weekendtoernooi
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Untagonklik Untagonklik is a Male
Erelid




geregistreerd: 07-03-2002
aantal berichten: 3279

Noteboom-weekendtoernooi Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Afgelopen weekend werd in Leiden het Noteboom-weekentoernooi gespeeld. Er deden 9 DSC-ers en een aankomend DSC-er mee. Opvallend was wel dat er in de A-groep maar 1 DSC-er was, te weten Joost Michielsen. Hij had geen geweldige laatste dag (˝ uit 2), maar had toch nog een tpr van bijna 2200 (2199 Grijns ).

Qua tpr was hij daarmee vreemd genoeg niet de beste DSC-er. Die eer kwam verrassenderwijs mij toe. Ik speelde voor de verandering eens een goed wekendtoernooi, en het ging meteen wel erg goed. Na de eerste ronde tegen een jeugdspeler een toren verblunderd te hebben in gewonnen stelling, wist ik de partij alsnog te winnen! Het bleek een voorbode, want de daaropvolgende zaterdag leverde mij 1˝ punt en een gratis punt op. Mijn tegenstander van zaterdag middag (!) kwam niet opdagen. Terwijl hij die ochtend toch had gewonnen... Verward

Met 3˝ uit 4 stond ik dus hoog in het klassement. De zondag leverde mij nog twee zwartpartijen op. Dat kan vanwege mijn ''bye'' in ronde 3. Het werden twee lekkere potten die ik in de aanval won. 5˝ uit 6 dus! En daarmee was ik gedeeld eerste in de B-groep. Samen met Jimmy van Zutphen, die 2 SB-puntjes meer verzamelde (weerstand was gelijk). En een tpr van 2216... Happy

Voor degenen die denken dat ik heel goed aan het worden ben: ik heb afgelopen dinsdag verloren in DSC5 (het team won wel), dus dat valt best mee. Maar zo'n resultaat is natuurlijk hartstikke leuk!

De andere DSC-ers deden het ook redelijk tot goed:
Roelof Westerink: 4 punten. Maar wel een (vervelend) verhaal apart. Hij begon met een bye van een punt; zijn tegenstander op vrijdag kwam niet, en bij de herindeling was hij oneven. De volgende ochtend had hij een bye, maar die bleek in eerste instantie niet verwerkt. Vervolgens kwam zondagochtend zijn tegenstander ook niet opdagen.... Heel vervelend allemaal. Maar over zijn drie gespeelde partijen een tpr van 1810, en dat is niet slecht.

Remko Moerkerken: 4 punten en een tpr van 1858. Remko speelde een behoorlijk toernooi, ondanks de matige start. Hij begon met een bye en speelde daarna tegen een jeugdspeelster remise.

Marco Anink: 3˝ punt en een tpr van 1870. Marco en Diederik waren wezen stappen op de zaterdagavond, en waren op de zondag niet in staat gebleken op tijd het bed uit te komen. Een reglementaire nul dus in ronde 5.

Martin Glimmerveen: De oplettende DSC-er heeft hem de afgelopen weken al een paar keer waargenomen op de clubavond. En dat gaat vaker gebeuren! Deze aankomend DSC-er (afkomstig van Leiderdorp, en ongetwijfelt teleurgesteld dat ik twee jeugdspelers van Leiderdorp heb verslagen (ronde 1 en 6)) Behaalde 3 punten een een tpr van iets onder zijn rating: 1676.

Corniel Nobel: 2˝ punt en een tpr van 1715. Dat hij met minder dan 50% zo'n tpr behaalt zegt wel iets over de sterkte van de tegestanders die hij heeft gehad. Knappe prestatie dus!

Sander van Gennip: 2˝ punt en een tpr van 1553. Sander had een ongelukkig toernooi waarin hij o.a. een toren verblunderde en in een straal gewonnen stelling plotseling mat ging.

Diederik van Heijgen: 2 punten en een tpr van 1532. Diederik was net als Marco zondag te laat uit bed gekomen.

René Torenstra: Tot mijn grote vreugde deed René mee! Voor al die DSC-ers die geen weekendtoernooien bezoeken: vraag René hoe leuk het is! Hij behaalde 1˝ punt, alleen de tpr was niet geweldig: 1386.

Het was dit keer een dubbelgeslaagd toernooi voor mij. Naast de gebruikelijke gezelligheid (ditmaal nog groter doordat Ted Barendse als jeugdtrainer ook op het toernoooi rondliep) was het óp het bord ook feest. Nu alleen nog meer DSC-ers volgend jaar. Komt u dan ook?

__________________
Doch dyn plicht en lit de lju mar rabje.

06-03-2003 18:55 Untagonklik is offline Search for Posts by Untagonklik Add Untagonklik to your Buddy List
Martin Martin is a Male
Penningmeester


geregistreerd: 17-03-2003
aantal berichten: 2232

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Beetje late reactie, maar oke...

Ja! heel vervelend dat je Jacco en Joost verslagen hebt! *kuch*
Maar wat betreft Jacco was het ook wel een schande geweest als je verloren had ...

Maar ik was eigenlijk meer (behoorlijk) teleurgesteld over m'n eigen spel. Wel goed dat ik WEL alle ronden gespeeld heb, in tegenstelling tot enkele andere figuren ;-)

Vrijdag.
Ronde 1: Zwakke tegenstander. Winst

Zaterdag.
Ronde 2: Ik kom tegen een 1800 sterker uit de opening, mis een kans (jaja, het was laat) en laat me alleen nog maar terugdringen.
Ronde 3: Na een verlies verwacht je een mindere tegenstander, maar helaas. Tjerk van Blokland speelt een opening waar ik niet in thuis ben, dus helaas.
Ronde 4: Mijn (mindere) tegenstander speelt schots gambiet met zettenverwisseling. Ik heb dat pas naderhand door... Kortom, ik speel een heel domme verdediging... weet het gelukkig nog net te keepen. Dan biedt hij remise aan, maar denk ik een voordeel te kunnen behalen. Dit komt me op een pionverlies te staan. Zodat ik het volgende remise-aanbod maar aanneem.

Kortom, 1/2 uit 3 op zaterdag, bah ;-)

Zondag:
Ronde 5:
Mijn tegenstandster komt behoorlijk te laat (terwijl ze eerder in bed lag als ik!!), en het verassings-effect van het Morra-gambiet helpt me aan een behoorlijke voorsprong in tijd.
Ze neemt het niet aan, maar ik lijk een mooie aanval te krijgen. Helaas moet ik echter constateren dat zij langzaam maar zeker beter komt te staan. Toch sla ik haar remise-aanbod af, en op mijn "onopvallende" matdreiging maakt ze enthausiast een gaatje. Dit straf ik dan maar af met mat! Gelukkig!

Ronde 6:
Ik moet tegen een oud-clubgenoot, die vroeger behoorlijk beter was dan ik. Maar hij speelt al een tijdje niet meer actief.

Ik kom langzaam beter te staan, en weet een pion te winnen. Door een vergissing van hem weet ik dit uit te breiden tot een kwaliteit. Helaas wel lichte tijdnood, en moet ik mijn kwal terugofferen nadat ik te gretig ben geweest op een pion. Helaas remise dus.

3 uit 6. De score valt uiteindelijk nog mee. Maar het spel, vooral zaterdag, was erg slecht. M'n TPR is dan ook onder mijn KNSB-rating, terwijl ik mijns inziens ruim ondergerate ben. De volgende keer misschien maar iets meer slaap .... ?

En inderdaad, al met al een erg gezellig toernooi... ik hoop dat iedereen er volgend jaar weer is!

17-03-2003 12:58 Martin is offline Send an Email to Martin Search for Posts by Martin Add Martin to your Buddy List
Martin Martin is a Male
Penningmeester


geregistreerd: 17-03-2003
aantal berichten: 2232

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Oh, en Arno nog gefeliciteerd met zijn 300 euro's !!

17-03-2003 12:59 Martin is offline Send an Email to Martin Search for Posts by Martin Add Martin to your Buddy List
Torenstra jr. Torenstra jr. is a Male
Oud-lid




geregistreerd: 29-11-2002
aantal berichten: 1718

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Voor de goede orde: ik had 2 punten... Huil 2
Zou je mijn TPR uit de post kunnen verwijderen? Ik durf me hier anders niet meer te laten zien Happy

__________________
http://inargenti.nl voor mijn muziek

26-04-2003 21:49 Torenstra jr. is offline Homepage of Torenstra jr. Search for Posts by Torenstra jr. Add Torenstra jr. to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4465

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Renato
Zou je mijn TPR uit de post kunnen verwijderen? Ik durf me hier anders niet meer te laten zien.

Stel je niet aan. Mijn eerste weekend toernooi leverde mij een TPR op van 916! Het valt dus best mee Knipoog Tong Knipoog

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

29-04-2003 00:42 Corniel is online Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
winfvdm winfvdm is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 22-03-2002
aantal berichten: 1146

tpr Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Waar klaag je over... Dat is heel wat meer dan MIJN eerste weekendtoernooi.
Mijn eerste tpr (ik durf geen hoofdletters te gebruiken) was gelukkig wel positief.

__________________
Als je de Dame bent in het schaakspel, sla dan maar flink om je heen
(Zie ook Rekenvout 125)

29-04-2003 09:27 winfvdm is offline Send an Email to winfvdm Homepage of winfvdm Search for Posts by winfvdm Add winfvdm to your Buddy List
Marco Marco is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 15-03-2002
aantal berichten: 1355

TPR Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Hoe oud waren jullie toen dan? Bij Corniel zal het waarschijnlijk enkele jaren geleden zijn, Kees zal z'n eerste weekendtoernooi op zeer jonge leeftijd gespeeld hebben, denk ik dan. Mijn eerste weekendtoernooi was het Noteboomtoernooi van 2001, en met een TPR van 1620 was ik niet ontevreden. Grijns

__________________
Van iedereen kan je wat leren; doe dat dus ook.

29-04-2003 15:33 Marco is offline Send an Email to Marco Search for Posts by Marco Add Marco to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4465

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Marco
Kees zal z'neerste weekendtoernooi op zeer jonge leeftijd gespeeld hebben, denk ik dan.

Dat was dus voor 1971. Het begrip TRP was nog niet bekend. Logisch want ook Elo werd nog niet verbonden met schaakniveau indicaties. Red Face Lach Red Face

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

14-07-2003 09:38 Corniel is online Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
 
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller