Delfts Schaakforum » Nationaal » Toernooien & activiteiten » IM Andrey Orlov wint 11e OGD Rapidschaaktoernooi
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Untagonklik Untagonklik is a Male
Erelid




geregistreerd: 07-03-2002
aantal berichten: 3279

IM Andrey Orlov wint 11e OGD Rapidschaaktoernooi Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

De Russische IM Andrey Orlov heeft de elfde editie van het OGD-Rapidschaaktoernooi op zijn naam geschreven. Hij eindigde samen met een viertal andere spelers op een gedeelde eerste plaats, maar kon bogen op het grootste aantal weerstandspunten. De B-groep werd een prooi voor Marco Kirana.

Een uitgebreid verslag van het wederom zeer gezellige OGD-Rapidtoernooi is te vinden op de toernooisite.

09-09-2007 13:51 Untagonklik is offline Search for Posts by Untagonklik Add Untagonklik to your Buddy List
Mark Mark is a Male
DSC-verslaggever


geregistreerd: 08-09-2003
aantal berichten: 132

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

De winnaar van de B-groep:
8157083 Kirana M. M 1908* 14

Het scheelt niet veel, maar dit is toch echt > 1900
zoals Martin overigens gisteren tijdens het toernooi ook al aan de organisatie heeft gemeld.

Niet dat het mij extra prijzengeld op zou leveren ofzo, maar ik zou het niet meer dan terecht vinden als ie uit de uitslag verwijderd zou worden.

Overigens was het verder weer een zeer geslaagd toernooi!!

__________________
"I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work."

09-09-2007 14:48 Mark is offline Send an Email to Mark Search for Posts by Mark Add Mark to your Buddy List
Elguapo Elguapo is a Male
forummeester


geregistreerd: 26-03-2002
aantal berichten: 993

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

De B-groep voor spelers met een rating onder de 1900 is gewonnen door iemand met 1908 Verward

Wil er verder eigenlijk niet te veel woorden aan vuil maken, maar ik vind het wel eigenaardig.

Het was weer erg gezellig, en ook het schaken ging prima...een mooi dagje dus!

09-09-2007 15:46 Elguapo is offline Send an Email to Elguapo Search for Posts by Elguapo Add Elguapo to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4466

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Medewinnaar Dimitiri Reinderman meldt op zijn website iets over zijn belevenissen: www.schaaklog.nl/ogd-toernooi-doel-reinderman.

Ik vond het een geslaagd toernooi. Ik begon met een soepele overwinning, speelde daarna een goede pot maar verloor. Derde ronde kwam noch Marco noch ik verder dan remise. Daarna leek de koek op. Ik pakte nog twee punten maar het leek helemaal nergens meer op. Als ik niet mijn eigen Bob was zou je zweren dat daar chemisch verklaarbare oorzaken voor waren...

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

10-09-2007 09:34 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Pieter Buzing Pieter Buzing is a Male
DSC-verslaggever


geregistreerd: 13-12-2004
aantal berichten: 293

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ik begon het toernooi goed met 2 uit 3 en een TPR van 2550. Na de BBQ wist ik daar nog een halfje (tegen Henrik) aan toe te voegen... Aan het eten lag het niet; dat was heerlijk!

De dag begon uitstekend, met een overwinning op een Grootmeester. Wie had dat gedacht! Onder voorbehoud van een enkele zetverwisseling is hier alvast mijn partij van het seizoen:


Reinderman - Buzing, na 11. f2-f4

Dimitri vertelde na afloop dat hij bezig was om een een artikel te schrijven over deze opening. Het gewaagde witte spel lijkt beloond te worden, want het Pe5 heeft geen goed veld.
11. ... O-O!
Maar het stuk kan niet goed genomen worden! Na bijvoorbeeld 12.fxe5 Bxe5 13.N1e2 d3 wint zwart het materiaal terug en blijft de koning tochtig staan.
12.Rh2 Be6 13.b3 Qd6 14.Bd2 d3
Het paard is op weg naar c2. Het is ook de inleiding tot een afwikkeling waar ik wel vertrouwen in had; Ook zonder dames houdt wit coordinatie problemen!
15.Rc1 Nd4 16.c5 Nc2+ 17.Rxc2 dxc2 18.cxd6 cxd1=Q+ 19.Kxd1 cxd6 20.fxe5 Bxe5

21.N1e2 Rf3 22.Rg2 Bxh3 23.Rg1 Bg4 24.Nh1 Bh5 25.Ke1 Rc8 26.Bg2 Rd3 27.Nf2 Bg3 28.Rf1

28.Nxg3 was beter geweest, hoewel wit na 28. ... Rxg3 met een vervelende penning blijft zitten en de andere zwarte toren via c2 binnenkomt. Na de tekstzet had ik het direct uit kunnen maken met 28. ... Bxf2+! 29.Rxf2 Rc2. Bijvoorbeeld 30.Nf4 Rc1+ 31.Bxc1 Rd1 mat! of 30.Bf4 Rxa2 met de dodelijke dreiging Ra1+.
28. ... Rc2 29.Nxg3 Rdxd2 30.Nxh5 Re2+ 31.Kd1

Eeuwig schaak is natuurlijk altijd verleidelijk als je tegen een sterke tegenstander speelt, maar de witte stukken staan zo slecht dat ik wel een winstpoging aandurfde. Ik had ook nog ruim 3 minuten op de klok.
31. ... Rxf2 32.Nf4 Rxa2 33.Ke1 Rxg2 34.Nxg2 Rxg2 35.Rf3 Rxg5
En dit eindspel met vier pluspionnen gaf geen noemenswaardige problemen.
Na een zet of twintig: 0-1

10-09-2007 10:41 Pieter Buzing is offline Send an Email to Pieter Buzing Search for Posts by Pieter Buzing Add Pieter Buzing to your Buddy List
Torenstra jr. Torenstra jr. is a Male
Oud-lid




geregistreerd: 29-11-2002
aantal berichten: 1718

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Geweldig toernooi! (Vooral weg van het bord, voor mij Knipoog)

Organisatie: bedankt! En Daan, ik zocht je nog, maar wederom bedankt! Je hebt die gekke schakers weer verwend Glimlach

__________________
http://inargenti.nl voor mijn muziek

11-09-2007 00:59 Torenstra jr. is offline Homepage of Torenstra jr. Search for Posts by Torenstra jr. Add Torenstra jr. to your Buddy List
 
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller