Delfts Schaakforum » DSC Forum » Activiteiten » Seizoen 2007-2008 » Kees van der Meer brengt Noteboomvariant op het bord tijdens het zomertoernooi
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Untagonklik Untagonklik is a Male
Erelid




geregistreerd: 07-03-2002
aantal berichten: 3279

Kees van der Meer brengt Noteboomvariant op het bord tijdens het zomertoernooi Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Op de derde avond van het Zomervarianten Ontdekkingstoernooi verscheen de Noteboomvariant van het Slavisch op het bord. Kees van der Meer had de schakers aan zijn lippen hangen tijdens het uitleggen van de ideeėn in die opening. Hij liet de volgende stelling achter op het demonstratiebord:

zwart aan zet


Een uitgebreid verslag en de uitslagen zijn te vinden op de toernooisite.

__________________
Doch dyn plicht en lit de lju mar rabje.

23-07-2007 23:40 Untagonklik is offline Search for Posts by Untagonklik Add Untagonklik to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

In enervende pot tegen Simon had ik een mooie manoeuvre bedacht:

Broos-Nobel
Delft 2007



32...d4??! 33.xf7
Hmm O, ja dat kan natuurlijk ook.
33.xd4 b1+ 34.f2 b2+ 35.g3 xd4?? 36.xf7+! en zwart loopt mat. Na 35...xd5 schieten termen als ‘de omdraairegel’ door het hoofd.
33...xf7 34.h7+ f8 35.h6+ g7 36.g5?? xg5
En wit ging door de vlag.

Ik had geen rekening gehouden met het feit dat wit met xf7 schaak geeft en de boel overneemt. Mijn idee had heel fraai kunnen werken:

32...xd5! 33.cxd5 d4!! 34.xd4 b1+ 35.f2 b2+ 36.g3 37xd4 en zwart wint een stuk in een zeer goed stelling.

In mijn witpartij klopte mijn ideeen nog veel minder, en het was dan ook niet verbazend dat Simon die won.

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

This post has been edited 2 time(s), it was last edited by Untagonklik on 24-07-2007 at 18:57.

24-07-2007 08:10 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
winfvdm winfvdm is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 22-03-2002
aantal berichten: 1146

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ik was wat te moe om zelf te spelen, en heb een aantal partijen gevolgd.
Het is een zo scherpe stelling, dat zowel voor wit als voor zwart twee gelukte zetten de partij kunnen doen kantelen. Het zijn zetten met dubbele woordwaarde, in Scrabble termen!

__________________
Als je de Dame bent in het schaakspel, sla dan maar flink om je heen
(Zie ook Rekenvout 125)

24-07-2007 08:54 winfvdm is offline Send an Email to winfvdm Homepage of winfvdm Search for Posts by winfvdm Add winfvdm to your Buddy List
winfvdm winfvdm is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 22-03-2002
aantal berichten: 1146

Fun statistics: Birthday calculator Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

De website waar ik het gisteren over had en die mij vertelde dat mijn geboorteboom de twijfel symboliseert, was die van de Birthday calculator, http://www.paulsadowski.com/birthday.asp.
Die zei drie dagen geleden dat ik 22222 dagen oud was, en ik schoot in de lach, maar het apparaat zou wel eens gelijk kunnen hebben. Het is in elk geval ongeveer correct. Vandaag denkt hij dat ik drie dagen ouder ben -22225- en dat klinkt consistent.
Wilt U weten wat Uw levenslijnnummer is, hoe de maan stond toen U geboren was (bij mij was hij 'waning gibbous'), wat Uw geboorteboom is of wat Uw geboortejaar is in de Maya kalender, veel plezier!

__________________
Als je de Dame bent in het schaakspel, sla dan maar flink om je heen
(Zie ook Rekenvout 125)

24-07-2007 14:14 winfvdm is offline Send an Email to winfvdm Homepage of winfvdm Search for Posts by winfvdm Add winfvdm to your Buddy List
 
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller