Delfts Schaakforum » Internationaal » Toernooien & activiteiten » 5 T/m 9 april Neckar-Open
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Plaats Nieuw Onderwerp Thread is closed
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

5 T/m 9 april Neckar-Open Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Dit paasweekend is er een schaaktoernooi in Duitsland waar Chiel van Oosterom (A groep) en Martin Glimmerveen (B groep) aan meedoen.

Zojuist ontving de webcommissie een sms-je: met de volgende mededeling:

Quote

Afkomstig van Martin

Yo! Staat er al iets op het DSC Forum? Ik 3/3 in de B, Chiel is er ook en heeft 3/3 in de A, won gister met zw van IM Leonid Milov 2500!! Zie ook neckar-open.de


We houden u op de hoogte.

07-04-2007 09:07 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Elguapo Elguapo is a Male
forummeester


geregistreerd: 26-03-2002
aantal berichten: 993

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Goed bezig zie ik heren.

Chiel neemt het vandaag op tegen een Bulgaarse grootmeester (Chatalbashev,Bori 2541) en Martin speelt tegen ene Graf (1917).

Idd, to be continued...

07-04-2007 09:27 Elguapo is offline Send an Email to Elguapo Search for Posts by Elguapo Add Elguapo to your Buddy List
Elguapo Elguapo is a Male
forummeester


geregistreerd: 26-03-2002
aantal berichten: 993

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Een kleine update; Martin speelde remise en staat dus met 3,5/4 in de top van het veld. Om bij te blijven met de mensen die 100% hebben moet hij de volgende ronde weer gewoon winnenGlimlach

Chiel versloeg in ronde 4 GM Chatalbashev en mag het nu opnemen tegen Cicak,Slavko. Wederom een GM, ditmaal een ELO van 2544. De eerste 4 borden in de A-groep (waartoe Chiel nu dus ook behoort) worden live uitgezonden en zijn te volgen via deze link

Again, to be continued...

07-04-2007 14:03 Elguapo is offline Send an Email to Elguapo Search for Posts by Elguapo Add Elguapo to your Buddy List
Torenstra jr. Torenstra jr. is a Male
Oud-lid




geregistreerd: 29-11-2002
aantal berichten: 1718

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

En Chiel wint weer Glimlach Ik heb het gevoel dat zijn tegenstander wel een zetje of twintig eerder op had kunnen geven, maar in ieder geval gaat Chiel als een speer!

__________________
http://inargenti.nl voor mijn muziek

07-04-2007 18:58 Torenstra jr. is offline Homepage of Torenstra jr. Search for Posts by Torenstra jr. Add Torenstra jr. to your Buddy List
Elguapo Elguapo is a Male
forummeester


geregistreerd: 26-03-2002
aantal berichten: 993

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Deze prutser is het met Rene eens, maar wat zegt dat Grijns In deze vorm komt een norm komt wel akelig dicht in de buurt...maar goed, nog een lange weg te gaan. Morgen een nieuwe ronde, tegen GM Raboslaw.

Martin in de B-groep wint ronde 5 zijn 4e partij, en staat met 4,5/5 in de top van deze groep. Morgen mag hij tegen naamgenoot Sörös met 1963, we gaan het zien. Hopelijk kunnen de heren deze lijn voorzetten!

07-04-2007 23:14 Elguapo is offline Send an Email to Elguapo Search for Posts by Elguapo Add Elguapo to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ik heb het niet opgezocht, maar ik vermoed dat het speeltempo van dit toernooi (twee partijen op een dag) normen in de weg zal staan. Neemt niet weg dat Chiel weer extreem goed op dreef is. (Net als in Groningen)

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

08-04-2007 09:14 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Elguapo Elguapo is a Male
forummeester


geregistreerd: 26-03-2002
aantal berichten: 993

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Tricky stelling voor Chiel...

08-04-2007 10:03 Elguapo is offline Send an Email to Elguapo Search for Posts by Elguapo Add Elguapo to your Buddy List
Untagonklik Untagonklik is a Male
Erelid




geregistreerd: 07-03-2002
aantal berichten: 3279

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Corniel
Ik heb het niet opgezocht, maar ik vermoed dat het speeltempo van dit toernooi (twee partijen op een dag) normen in de weg zal staan.


Op de site van het toernooi is te vinden:

Quote

Die Turniere werden nach DWZ ausgewertet.
Das A-Open und das B-Open werden auch nach ELO ausgewertet. Im A-Open ist das Erspielen von Normen möglich.

__________________
Doch dyn plicht en lit de lju mar rabje.

08-04-2007 10:39 Untagonklik is offline Search for Posts by Untagonklik Add Untagonklik to your Buddy List
Elguapo Elguapo is a Male
forummeester


geregistreerd: 26-03-2002
aantal berichten: 993

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Helaas, Chiel verloor. In een lastige stelling konden zijn stukken niet tot ontwikkeling komen en kwam wit erg sterk te staan.

08-04-2007 11:13 Elguapo is offline Send an Email to Elguapo Search for Posts by Elguapo Add Elguapo to your Buddy List
Elguapo Elguapo is a Male
forummeester


geregistreerd: 26-03-2002
aantal berichten: 993

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ook Martin verloor de laatste ronde, en moet dus weer winnen om aansluiting te houden bij de top.

Chiel handhaaft zich in de top ondanks de nederlaag de vorige ronde. Op dit moment speelt hij tegen GM Solodovnichenko (ik dacht dat mijn naam lastig was), en wederom wordt zijn partij live uitgezonden. Op deze link kunt u de partij volgen.

08-04-2007 14:33 Elguapo is offline Send an Email to Elguapo Search for Posts by Elguapo Add Elguapo to your Buddy List
Joost Joost is a Male
actief DSC-lid


geregistreerd: 21-03-2004
aantal berichten: 93

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Wat betreft normen maakt 2 partijen op een dag niets uit: pas bij 3 partijen wordt het een probleem. De norm kan Chiel nauwelijks meer ontgaan, 5 uit 6 tegen gemiddeld boven 2400 is zelfs op het schema GM-norm Glimlach

Op dit moment lijkt het me dat zwart wat beter staat, maar er zijn nog volop mogelijkheden.

08-04-2007 16:14 Joost is offline Search for Posts by Joost Add Joost to your Buddy List
Elguapo Elguapo is a Male
forummeester


geregistreerd: 26-03-2002
aantal berichten: 993

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Morgen laatste dag (ronde 8&9) waarin Chiel (5/7) het opneemt tegen Riedel (2235), na 4 ronden weer een tegenstander onder de 2500. Martin (5,5/7) speelt tegen Pfau (1940). Beiden draaien in de top mee, dus met een sterk slotakkoord kon het wel eens echt verrassend goed worden Goed zo!

08-04-2007 23:12 Elguapo is offline Send an Email to Elguapo Search for Posts by Elguapo Add Elguapo to your Buddy List
 
Plaats Nieuw Onderwerp Thread is closed
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller