Delfts Schaakforum » Nationaal » Toernooien & activiteiten » Chiel van Oosterom en Martin Glimmerveen in top tien van Noteboom Weekendtoernooi
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Chiel van Oosterom en Martin Glimmerveen in top tien van Noteboom Weekendtoernooi Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

In de A groep van het Noteboom Weekendtoernooi is Chiel van Oosterom tiende geworden. Hij bleef ongeslagen. In de B groep deed Martin Glimmerveen het nog beter. Hij werd daar zevende met 5 uit 6.

(later meer)

18-02-2007 20:53 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Martin Martin is a Male
Penningmeester


geregistreerd: 17-03-2003
aantal berichten: 2231

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Yup, goeie dag vandaag. 2 keer wit, 2 punten. Zeer behoorlijke partijen ook.

Eerst een nieuwe poging tegen het frans, waarin ik de hele partij een klein plusje had (isolani voor zwart, met verkeerde loper). Ik probeerde allerlei dingen om mijn voordeel uit te bouwen, maar hij speelde zeer behoorlijk. Totdat ik zomaar een toren insloot en de slotfase in kon gaan met een volle kwaliteit meer. Dit maakt ik nog heel even spannend, maar na dameruil resteerde er een ultiem kansloos eindspel voor zwart. Ik voeg later nog wel even een diagrammetje toe.

Vervolgens het geluk dat ik opnieuw wit kreeg. Daan Postma liep een variant in die ik behoorlijk goed ken (o.a. al een vloeiende winstpartij in de KNSB) en stond zijn koning al snel op de tocht. Uiteindelijk ging het niet mat, maar werd er veel afgeruild en stond ik 2 pionnen voor. De resterende zwarte stukken stonden nog in de beginopstelling, dus gaf hij (terecht) maar op.

Al met al 4.5 uit 5 tegen 1700, plus een helaas een bye. Een zeer behoorlijke score denk ik. Ik speelde ook best wel goed, al blijkt mijn openingsrepertoire (met zwart) nog niet breed genoeg. Maar goed, een elo-puntje of 25-30 en 60 euro in de pocket. Niet verkeerd denk ik.

19-02-2007 01:06 Martin is offline Send an Email to Martin Search for Posts by Martin Add Martin to your Buddy List
Elguapo Elguapo is a Male
forummeester


geregistreerd: 26-03-2002
aantal berichten: 993

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Netjes gedaan hoor, volgend jaar A groep!

19-02-2007 12:29 Elguapo is offline Send an Email to Elguapo Search for Posts by Elguapo Add Elguapo to your Buddy List
Marco Marco is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 15-03-2002
aantal berichten: 1355

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Voor mij volgend jaar weer B-groep.

0 uit 5 en een bye vanwege oneven.

Ik denk dat ik straks maar weer eens even op DSC langskom, gewoon blijven proberen... Frons

__________________
Van iedereen kan je wat leren; doe dat dus ook.

19-02-2007 17:30 Marco is offline Send an Email to Marco Search for Posts by Marco Add Marco to your Buddy List
 
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller