Delfts Schaakforum » Nationaal » Toernooien & activiteiten » Joram op den Kelder Jeugdkampioen HSB
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Upperdog Upperdog is a Male
Coordinator HSB competitie


geregistreerd: 06-02-2004
aantal berichten: 946

Joram op den Kelder Jeugdkampioen HSB Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Joram op den Kelder heeft zich geplaatst voor het NK door in een tweekamp Maarten van Zetten (Promotie) te verslaan. Hiermee is hij ook persoonlijk jeugdkampioen van de HSB geworden.

Afkomstig van de site van Promotie

“Zaterdag de 10e speelde ik (Maarten van Zetten) voor het Persoonlijk Kampioenschap van de HSB tot 20 jaar. Dit gebeurde in een tweekamp tegen Joram op den Kelder van DSC. De 1e partij speelde ik met wit en bereikte na een niet helemaal goed doorgerekend tijdelijk stukoffer van hem een goede stelling. Hier speelde ik een paar krachtzetten en stond heel goed. Na een paar stukken te hebben afgeruild had ik een superpaard tegen een slechte loper maar ipv dit plan te volgen ruilde ik toren+paard tegen dame en het eindspel werd remise. (½-½)

De 2e partij speelde ik een originele opening maar koos niet helemaal voor het goede plan wat leidde tot een betere stelling voor hem en dat maakte hij wel aardig uit. Op moment van opgave had ik nog een reddend zetje kunnen spelen maar dat had slechts mijn lijden iets langer gemaakt. (1½-½) Al met al een verdiende overwinning voor Joram.”


Joram gefeliciteerd - een bekroning van geweldige progressie en goede resultaten de laatste jaren!!!!

This post has been edited 2 time(s), it was last edited by Upperdog on 14-02-2007 at 12:20.

13-02-2007 17:35 Upperdog is offline Search for Posts by Upperdog Add Upperdog to your Buddy List
Chiel Chiel is a Male
Nederlands Jeugdkampioen


geregistreerd: 17-08-2004
aantal berichten: 305

RE: Joram Persoonlijk Kampioen HSB?! Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Upperdog
(naam onbekend, WJvdB)


Maarten van Zetten

13-02-2007 18:16 Chiel is offline Send an Email to Chiel Search for Posts by Chiel Add Chiel to your Buddy List
Baseman Baseman is a Male
dsc barcommissaris




geregistreerd: 01-06-2003
aantal berichten: 540

RE: Joram Persoonlijk Kampioen HSB?! Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Upperdog
Kunnen we hieruit afleiden dat Joram de nieuwe jeugdkampioen van de HSB is?!


Volgens de site van de HSB wel.

Gefeliciteerd, Joram.

__________________
Now I have the pawn and the compensation.

14-02-2007 03:58 Baseman is offline Send an Email to Baseman Search for Posts by Baseman Add Baseman to your Buddy List Add Baseman to your Contact List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4466

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ik heb het berichtje een beetje aangepast. Hopelijk kan de oorspronkelijke auteur zich hier in vinden.

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

14-02-2007 08:42 Corniel is online Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
BartM BartM is a Male
DSC-verslaggever




geregistreerd: 26-09-2003
aantal berichten: 281

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Gefeliciteerd Joram!

Ook Naomi an Tabitha hebben het verre van slecht gedaan, trouwens.

__________________
Ik schaak, dus ik ben.

14-02-2007 09:34 BartM is offline Send an Email to BartM Search for Posts by BartM Add BartM to your Buddy List
Richard Richard is a Male
DSC-forummeester




geregistreerd: 02-11-2003
aantal berichten: 972

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

waren er maar twee deelnemers ? of was dit een play off ?

14-02-2007 15:03 Richard is offline Search for Posts by Richard Add Richard to your Buddy List
Marco Marco is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 15-03-2002
aantal berichten: 1355

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Chiel en Joost mochten sowieso meedoen aan het NK en lieten het HSB-kampioenschap aan zich voorbijgaan?

__________________
Van iedereen kan je wat leren; doe dat dus ook.

14-02-2007 16:49 Marco is offline Send an Email to Marco Search for Posts by Marco Add Marco to your Buddy List
Joost Joost is a Male
actief DSC-lid


geregistreerd: 21-03-2004
aantal berichten: 93

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Inderdaad.

14-02-2007 19:54 Joost is offline Search for Posts by Joost Add Joost to your Buddy List
Joram op den Kelder
Oud-lid


geregistreerd: 12-02-2005
aantal berichten: 143

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ja Richard, er waren inderdaad maar twee deelnemers. Nu is naar mijn mening toch wel aangetoond dat het voorrondensysteem failliet is; maar 1 persoon meldde zich aan voor de voorrondes, terwijl ik vrijwel zeker weet dat als men zich voor de PK zelf had kunnen inschrijven, er meer deelnemers waren geweest. Ik sprak verschillende mensen die zich niet op hadden gegeven voor de voorrondes omdat ze dachten er toch niet doorheen te komen.

Op papier een makkelijke klus, maar aangezien we nu een soort minimatch speelden, was ik er vooraf nog niet helemaal zeker van dat ik het NK zou halen. Per slot van rekening hoeft je tegenstander maar 1 briljante partij te spelen om het je heel lastig te maken.

Ik speelde dus tegen Maarten van Zetten, die laatst nog met Promotie van DSC3 won (hij won toen van Frank van Zutphen). Eerst met zwart. Ik kon voordeel krijgen in de opening, maar zat een beetje sjabloonachtig en oppervlakkig te spelen, waardoor hij supergoed kwam te staan. Hij had de hele tijd keus uit veel goede mogelijkheden, en wikkelde af naar een eindspel met dame tegen toren en loper. In deze fase bleek toch dat ik wel sterker was, want dit heel goede eindspel voor wit wist ik remise te maken doordat ik wat beter door had waar het om draaide.

De tweede partij won ik vrij eenvoudig, hij speelde een wat dubieuze opening en bood niet echt tegenstand.

Niet echt een leuke klus, altijd vervelend om torenhoog favoriet te zijn, je moet het altijd maar waarmaken. Uiteindelijk heb ik bereikt waar ik het voor deed, en is het totale aantal van DSC spelers in de hoogste jeugdcategorie op het NK weer met eentje opgehoogd tot drie.

__________________
The greatest mistake a man can make is to be afraid of making one.

14-02-2007 23:13 Joram op den Kelder is offline Send an Email to Joram op den Kelder Search for Posts by Joram op den Kelder Add Joram op den Kelder to your Buddy List
Dolf Dolf is a Male
DSC-verslaggever


geregistreerd: 19-10-2002
aantal berichten: 274

Gefeliciteerd en nu maar Chiel opvolgen Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Toch gefeliciteerd.
Ben benieuwd of je het komende NK in de voetsporen treed van Joost en Chiel en de 3e DSC NKJ kampioen wordt.
We gaan jouw (en de andere) prestaties natuurlijk heel nauwgezet volgen.

14-02-2007 23:42 Dolf is offline Search for Posts by Dolf Add Dolf to your Buddy List
Rick Plomp Rick Plomp is a Male
schaakverslaggever


geregistreerd: 01-12-2003
aantal berichten: 322

mooie prestatie Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Joram,gefeliciteerd. Lekker ontspannen naar de volgende klus dan staat de creativiteit op maximaal,succes!

15-02-2007 00:14 Rick Plomp is offline Search for Posts by Rick Plomp Add Rick Plomp to your Buddy List
Torenstra jr. Torenstra jr. is a Male
Oud-lid




geregistreerd: 29-11-2002
aantal berichten: 1718

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Zet hem op, Joram - ik zou graag het Wiki-artikel over DSC weer aanpassen Glimlach

__________________
http://inargenti.nl voor mijn muziek

15-02-2007 00:27 Torenstra jr. is offline Homepage of Torenstra jr. Search for Posts by Torenstra jr. Add Torenstra jr. to your Buddy List
 
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller