Delfts Schaakforum » DSC Forum » Externe competitie » Seizoen 2006-2007 » DSC7 niet langs SHTV 5
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Rick Plomp Rick Plomp is a Male
schaakverslaggever


geregistreerd: 01-12-2003
aantal berichten: 322

DSC7 niet langs SHTV 5 Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

DSC7 is er niet in geslaagd te winnen van Schaakcombinatie HTV 5. In Den Haag werd het 4-4. De kampioen aspiraties kunnen hiermee defintief in de ijskast.

Enigzins gehandicapt togen wij naar den Haag. Kees Huygen door buikgriep geveld en derhalve bord 1 onbezet daar er ook geen vervanger beschikbaar was.
Maar goed, gaat het niet zo als het moet, dan moet het maar zoals het gaat. We hebben je echt gemist Kees, beterschap van ons allen. Dus een start met 1-0 in het voordeel van HTV.

Op bord 2 speelde Theo Rekveld in een leuke aanvalspartij die op de 7e zet een klein maar strategisch voordeel boekte wat uitgebreid werd in het eindspel tot K+P+3p tegen K+P. De tegenstander had moeite met zijn komende nederlaag maar Theo was onverstoorbaar tot zijn tegenstander het maar opgaf. Stand 1-1 in evenwicht.

Op bord 3 ging Johan van de Pol in de aanval die niet doorliep door perfect taai verdedigen van zijn tegenstander. Een echte remise waar beide mee konden leven, 1½-1½.

Op bord 4, Rick Plomp, met zwart, in een sterke aanval met opgerukte pionnen en een witte dame die moest vluchten. Helaas verzaakte Rick zijn verdediging op het noodzakelijke moment. In plaats daarvan gooide hij nog een aanvaller erin. Een klein gemeen tussenzetje met de witte dame bracht zijn koning in schaak gevolgd door niet te pareren mat in 3. Over en uit. Hij wilde te graag winne. Mag wel, maar niet zo. 2½-1½.

Op bord 5 kwam Adraan Ter Mors in een damegambiet die zijn tegenstander totaal onbeholpen behandelde. Het voordeel wat Adriaan kreeg verloor hij weer door een paar slechte zetten. Zijn tegenstander maakte daar gebruik van en ging in de aanval met minimaal remise binnen bereik. Edoch.. zoals vaak, niet waar Rick, verwaarloosde hij dit te accepteren en ging op volle winst en verachtte daarbij de vrije h-pion van zijn tegenstander. Ook nog in tijdnood.. over en uit. 2½-2½.

Op bord 6 Kees Korving tegen de jeugd. Een leuke partij aan elkaar gewaagd waar geen moment winst voor Kees was weggelegd zodat de vrede, met allebei nog 1 minuut op de klok, werd getekend. 3-3. Het verhaal wordt eentonig: om en om winst en verlies.

Op bord 7 Paul van Riet in een moeilijke partij waarbij zijn tegenstander strategisch iets beter uit de opening kwam. Een "vuile pion",een aftrekschaakje met paard en loper dwong tot een keuze die je niet wil- maar moet maken. Een heersende koning en een vrijpion gingen fluitend door de beperkte verdediging van Paul waarop hij sportief de hand uit stak. 4-3. Teamleider Bart Vlasblom deed, zoals men dat van een teamleider mag verwachten, de deur dicht door voor de broodnodige remise te zorgen. In een rommlige partij waar in het begin veel werd geschoven en geschoven , maar een onduidelijke stelling voor beide.Een gedwongen lange rochade van zwart (Bart). Paarden werden geofferd tegen allebei een pion!!Het loperpaar van zwart dwong de witte dame in het nauw. Toen wit even later een vorkje over het hoofd zag die er niet was ,op Koning en Dame,verloor hij een paard en was de partij voor hem verloren en was de stand 4-4. Tevreden ....hmm,Rick en Paul niet de andere uiteraard wel.

This post has been edited 2 time(s), it was last edited by Corniel on 09-02-2007 at 18:44.

09-02-2007 14:27 Rick Plomp is offline Search for Posts by Rick Plomp Add Rick Plomp to your Buddy List
Rick Plomp Rick Plomp is a Male
schaakverslaggever


geregistreerd: 01-12-2003
aantal berichten: 322

invallerslijst Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Wij waren toch teleurgesteld dat we geen invaller konden vinden voor deze wedstrijd. Frons


Is het niet verstandig om voor ieder team een invallerslijst samen te stellen aan het begin van een extern seizoen!. Spelers die bereid zijn om misschien een keer per seizoen in te vallen. Je kan dan snel de lijst afbellen en is de kans groot dat iemand beschikbaar is. Per lijst 8 kandidaten moet toch haalbaar zijn.

09-02-2007 19:24 Rick Plomp is offline Search for Posts by Rick Plomp Add Rick Plomp to your Buddy List
Martin Martin is a Male
Penningmeester


geregistreerd: 17-03-2003
aantal berichten: 2231

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Tsja, je kunt natuurlijk gewoon de mensen van het team onder je bellen. En anders weet Dolf vast nog wel anderen.

10-02-2007 00:49 Martin is offline Send an Email to Martin Search for Posts by Martin Add Martin to your Buddy List
Rick Plomp Rick Plomp is a Male
schaakverslaggever


geregistreerd: 01-12-2003
aantal berichten: 322

tsja Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Zo eenvoudig ligt het niet Martin. Al die handelingen zijn uiteraard gedaan. Red Face Het gaat echter om snelheid ,actuele gegevens en kans ,zodra iemand zich afmeld. Mensen plannen ieder dag activiteiten waardoor ze net niet beschikbaar zijn. Mensen op de lijst moeten een grote kans op beschikbaar zijn hebben. Je kent het wedstrijdprogramma van te voren dus zouden deze mensen bereid zijn om 1 van die avonden in hun agenda vrij te houden(moet kunnen 1 avond per jaar) Tevreden

10-02-2007 10:22 Rick Plomp is offline Search for Posts by Rick Plomp Add Rick Plomp to your Buddy List
Martin Martin is a Male
Penningmeester


geregistreerd: 17-03-2003
aantal berichten: 2231

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Nou, als jij vind dat alles gedaan is, dan zal het wel zo zijn. Mijn ervaring is dat als je er moeite voor doet dat het eigenlijk altijd lukt. Tenzij de afmelding 1 uur van te voren is.

Ik ga overigens zeker niet een avond vrijhouden voor een invalbeurt die nooit komen gaat.

10-02-2007 13:27 Martin is offline Send an Email to Martin Search for Posts by Martin Add Martin to your Buddy List
Martin Martin is a Male
Penningmeester


geregistreerd: 17-03-2003
aantal berichten: 2231

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

By the way, het lijkt mij dat het de team(leider)s vrij staat om zo'n invallerrooster in elkaar te zetten. Ik geef je weinig hoop dat Dolf staat te springen om het te doen.

10-02-2007 13:30 Martin is offline Send an Email to Martin Search for Posts by Martin Add Martin to your Buddy List
Marco Marco is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 15-03-2002
aantal berichten: 1355

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

leuk initatiatief maar ik vrees voor de haalbaarheid..

__________________
Van iedereen kan je wat leren; doe dat dus ook.

10-02-2007 18:41 Marco is offline Send an Email to Marco Search for Posts by Marco Add Marco to your Buddy List
Walter
DSC-verslaggever




geregistreerd: 21-02-2004
aantal berichten: 358

Goed plan Rick Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Niet zo negatief jongens !

Rick wil gewoon een lijst met namen en telefoonnummers, die hij met redelijke kans op slagen kan bellen. Ongeveer de spelers van een team lager, maar daar komen spelers bij die niet in een extern team zijn opgesteld en gaan spelers af, die aangeven dat ze meestal niet een avond extra kunnen vrij maken.
En dan gesorteerd op kans. Als je xxx belt, dan heb je waarschijnlijk succes. yyy moet je alleen bellen als je het een dag van tevoren weet en zzz is op woensdag avonden aan het zuipen.

Extra mooi zou zijn als er per speel-avond een hoofd-kandidaat is, maar dat is extra luxe. En wat als je nou 2 spelers nodig hebt?

Vroeger ging er vaak een non-playing captain mee, die ook het verslag schrijven kon. En in geval van nood kon invallen. Maar ook dit is luxe.

10-02-2007 20:23 Walter is offline Search for Posts by Walter Add Walter to your Buddy List
Martin Martin is a Male
Penningmeester


geregistreerd: 17-03-2003
aantal berichten: 2231

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Tsja, Walter, het is totale onzin als je het mij vraagt.
9 van de 10 keer dat je een invaller nodig hebt, weet je dit ruim van te voren. Dan vind je altijd iemand. Daar heb je echt geen lijst van 30 man voor nodig.
Natuurlijk, af en toe zul je het minder dan een dag van te voren weten, maar dan is het altijd lastig.

Maar goed, deze informatie is allemaal beschikbaar. DSC8 (en 9, maar jeugdteam) kun je gewoon op de HSB site vinden. Telefoonnummers staan vervolgens op de ledenlijst. Ik mag aannemen dat de teamleiders een ledenlijst hebben. Mocht je er met 8 man niet uitkomen, dan bel je Dolf en dan vraag je hem wie je nog meer kunt proberen.

Ik ben niet tegen non-playing captains of extra spelers, maar ik denk niet dat mensen daarvoor staan te springen. [Wel voor een belangrijke wedstrijd misschien]. Daarnaast is het zo dat ik (wanneer ik teamleider ben) altijd de sterkst mogelijke invaller wil. Dus hoef ik niet iemand van 2 teams lager als ik eerst anderen kan bellen. Daarom lijkt het mij onhaalbaar.

Ik zie Dolf trouwens al iedereen bellen om te vragen op welke dag je standaard zuipt.... :S

11-02-2007 01:06 Martin is offline Send an Email to Martin Search for Posts by Martin Add Martin to your Buddy List
Marco Marco is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 15-03-2002
aantal berichten: 1355

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Eigenlijk is het misschien best haalbaar.

Even een korte enquete bij DSC houden, zou ik zeggen. Met bijvoorbeeld de volgende vragen:

1. Wie wil sowieso nooit invallen? (denk vrij weinig mensen)
2. Wie kan een dag tevoren of later sowieso niet?
3. Welke dagen kan je absoluut nooit?

Bovnedien is het nazoeken van lagere teams (en vooral nieuwe leden en spelers die extern niet zijn opgesteld, die worden nogal eens vergeten) best een aardige klus, zeker als je daarna nog een ledenlijst mag gaan zoeken (waar is die nou....oh kijk, gevonden-oh nee deze is van 2 jaar terug-ah kijk deze dan...oh is die nou net verhuisd). Juist als je last-minute iemand moet zoeken is zo'n lijst denk ik best een uitkomst.

En over dat zuipen, dat weet ik tegenwoordig bijzonder goed te beperken. En dat meen ik echt, en ik ben er nog trots op ook! Grijns

__________________
Van iedereen kan je wat leren; doe dat dus ook.

11-02-2007 03:10 Marco is offline Send an Email to Marco Search for Posts by Marco Add Marco to your Buddy List
Rick Plomp Rick Plomp is a Male
schaakverslaggever


geregistreerd: 01-12-2003
aantal berichten: 322

bedankt Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Schaakgenoten,bedankt voor het meedenken en het generenen van ideeën! Ik ga een voorstel uitwerken,voor bv één jaar proef draaien met een team, en breng dit in bij de externewedstrijdleider met cc naar de bestuursleden!
"niet geschoten is altijd mis" Red Face

11-02-2007 15:03 Rick Plomp is offline Search for Posts by Rick Plomp Add Rick Plomp to your Buddy List
Antoon Frehe Antoon Frehe is a Male
webcommissie




geregistreerd: 08-02-2006
aantal berichten: 109

invallers Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Bij Rijswijk waar ik voorheen schaakte was het eerder regel dan uitzondering dat er invallers nodig waren. Hierdoor is het zelfs noodzakelijk gebleken bij te houden wie waar hoe vaak invalt. Het is voorgekomen dat mensen niet meer voor hun eigen team konden spelen omdat ze te vaak in een hoger team hadden gespeeld! Dat was ook wel weer grappig... Maar dat zal bij DSC niet zo snel gebeuren denk ik.

__________________
Ignorance and envy will fuel rumors that get repeated until they morph into common knowledge. (dilbert)

12-02-2007 19:37 Antoon Frehe is offline Send an Email to Antoon Frehe Homepage of Antoon Frehe Search for Posts by Antoon Frehe Add Antoon Frehe to your Buddy List
 
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller